Gratis strøm i en hel time onsdag d. 5. oktober

Elpriserne har været meget svingende de seneste par måneder og i flere perioder ualmindelig høje. Men onsdag den 5. oktober er elprisen på nul kroner. Hver dag klokken 13:00 bliver den kommende dags elpriser offentliggjort.

Det kan man blandt andet se på app’en Elberegner, som både viser dagens elpriser og altså også det kommende døgns elpriser, når klokken har slået 13:00.

Helt præcist er det klokken 14:00 onsdag den 5. oktober, at elprisen er nul kroner, og det er den helt frem til klokken 15:00. Dog skal man være opmærksom på, at prisen på de nul kroner kun er den rå elpris. Uanset hvilket elselskab du har, og hvor I landet du bor, slipper du ikke for elafgift, transportprisen eller ‘bidraget’ til dit elselskab. Husk desuden, at det er nødvendigt, at du har en variabel elaftale, før du kan få glæde af den lave elpris onsdag. Dette gælder i hele landet.

(Udklip fra app’en Elberegner.)

Allerede igen klokken 23:00 og frem til midnat er elprisen igen meget lav. Dog er den ikke helt på nul, men her er den nede på 0,01 kroner. Hold øje med elprisen på Elberegner.dk eller download app’en i enten App Store eller Google Play.