Gratis naturbingo skal få børn ud i naturen

Naturhandel.dk har skabt seks helt nye naturbingoplader, som man kan hente kvit og frit, med det formål at få flere børn og deres familier ud i naturen. Det er nemlig vigtigt for børn og unges læring, at de kommer ud i naturen og får jord under neglene. Men fordi børnene bruger meget tid foran skærmen, så er det vigtigt med aktiviteter, som kan motivere børnene til at komme væk fra sofaen.

• Hent dine gratis naturbingoplader her
  • Natur-underholdning til børn i ferien
  • Børn kan fordybe sig i krible krable dyr

Børnene skal væk fra skærmen og ud i naturen

I de senere år er der sket en stigende tendens i børns brug af digitale platforme. De fleste børn kan nærmest betjene en Ipad før de kan tale eller gå. Det er et nemt alternativ til underholdningen af børnene. Faktisk bruger børn i alderen 5-16 år i gennemsnit 5 timer foran skærmen på skoledage, mens det i weekenden kan snige sig helt op omkring 7 timer. De bruger blandt andet deres ipad til at se videoer og spille spil.

Spil kan også spilles i naturen

Det er tid til at få børnene væk fra skærmen. Spil kan nemlig også spilles andre steder end hjemme foran skærmen – et oplagt sted er ude i naturen. Flere undersøgelser og erfaringer viser nemlig, at børn bliver sundere, klogere og gladere af at komme ud og lege i naturen. Derfor har Naturhandel.dk, med sine gratis naturbingoplader, skabt et alternativ til spillene på internettet. Spillene kan hentes direkte på hjemmesiden og er god natur-underholdning for børn, og motiverer dem til at udforske skovens kriblende bund.

Krible krable for børn

Hidtil har der været en række tiltag til at få børnene væk fra skærmen og ud i naturen. Blandt andet har naturvejlederforeningen og DR Ramasjang skabt projektet “Krible Krable”, som foregår hvert år den sidste uge af maj. Projektet skal få børnene ud i skoven. Men fordi krible krable projektet kun foregår en gang om året, så er naturbingoet det perfekte alternativ til at få børnene til at fordybe sig i skovens dyr.

Naturbingopladerne

Der findes seks forskellige typer af naturbingoplader. Pladerne fungerer sådan, at man skal finde en række ting i skoven, som er afbilledet på naturbingopladerne. Naturbingoet er både motiverende for børn samtidig med, at det skaber en unik mulighed for familien at komme ud i naturen og lære børnene omkring naturen, samtidig med at det er sjovt for børnene, da de kan udforske jordbunden.

Tips til hvordan du griber store og små renoveringsprojekter an6.8.2019 08:51:58 CESTPressemeddelelse

Renoverings- og byggeprojekter er noget som rigtig mange danskere konfronteres med. Blandt andet står mange over for det i forbindelse med flytning, familieforøgelse eller bare ved at tiden går og boligen ældes. For nogen kan både store og små projekter synes overskuelige og nemme at gå til, mens andre kan have svært ved at få overblik over selv de helt små projekter. Uanset om du hører til den først- eller sidstnævnte gruppe, er det en god ide at få dannet et overblik over, hvad et kommende projekt kræver af ressourcer, før du sætter projektet i gang.

Fodboldsæsonen står for døren1.8.2019 13:49:17 CESTPressemeddelelse

Den danske superliga er startet, og i resten af verden begynder fodbolden også lige så stille at blive sparket i gang. Den kommende sæson kan blive mere spændende end nogensinde før. I England er der seks titelkandidater, i Italien opruster klubberne som sjældent set, og i Spanien skal de to Madrid-klubber forsøge at vippe F.C. Barcelona af pinden. I dette skriv kan du læse mere om, hvad du som seer kan forvente dig af den kommende fodboldsæson i de europæiske topklubber.

Bilkøb: derfor er det vigtigt, at du tjekker nummerpladen, inden du underskriver slutsedlen29.7.2019 15:07:47 CESTPressemeddelelse

Står du og skal købe en ny bil? Hvis du gør, har du sikkert også overvejet, om du skal købe en ny eller brugt bil. Nye biler er ofte dyre, og en langt dårligere investering, fordi tabet af værdi er så stort. Derfor kan der være mange økonomiske fordele ved at købe en god og vedligeholdt brugt bil. Hvis du overvejer, at bilen skal være brugt, bør du vide, at denne type køb kommer med nogle risici. Dette er nogle risici, der især er understreget, hvis du køber bilen af en privat sælger. Du kan nemlig blive godt og grundigt snydt, hvis du ikke forbereder dig på handlen og har en idé om bilen, du vil købe.