Gratis magasin koster penge op til jul

Irma Krydderiet samler penge ind til Mødrehjælpens julearbejde

Et af Danmarks mest kendte kundemagasiner bliver sat til salg for en tier. Overskuddet fra salget af Irma Krydderiet går ubeskåret til Mødrehjælpens julearbejde.

Irma har en lang tradition for at samle penge ind til velgørenhed i julen. I de sidste to år har Irma arbejdet sammen med Mødrehjælpen om at gøre en forskel for familier, som har det svært. Og som noget enestående sætter Irma nu et prisskilt på sit kundemagasin, Irma Krydderiet. Overskuddet går ubeskåret til Mødrehjælpen.

”Vi har valgt at samarbejde med Mødrehjælpen, fordi vi gerne vil hjælpe en organisation, der laver et synligt og vigtigt stykke arbejde i vores lokalområde. Samtidig er det naturligt at koble vores julekampagne God Jul til flere sammen et arbejde, som helt konkret er med til at sikre en god jul til flere udsatte børnefamilier”, siger Irmas marketingschef Rikke Hyldsberg Søgaard.

Det er 14 år siden, at Irma første gang udgav Irma Krydderiet, der – som alle kundemagasiner – altid har været gratis. Alligevel føler Rikke Hyldsberg Søgaard siger overbevist om, at kunderne er med på julelegen og vil tage godt i mod julenummeret, der er det hidtil største nummer af Irma Krydderiet.

”Vi har spurgte for par måneder siden vores kunder på Facebook, om de ville være parat til at betale for Irma Krydderiet, hvis pengene gik til Mødrehjælpen, og vi fik en overvældende positiv respons. Så derfor vil vi gerne sætte vores kundemagasin til at arbejde for Mødrehjælpen, ” siger Rikke Hyldsberg Søgaard.

Ligesom tidligere år sælger Irma også kunstprodukter til fordel for Mødrehjælpen. Det drejer sig om en kunstdåse og kunstposer udformet af streetartist HuskMitNavn.

Mødrehjælpen uddeler hvert år julehjælp til nogle af de mest hårdt trængte familier, så de også får mulighed for at fejre jul. Kriterierne for at få tildelt julehjælpen er bl.a., at ansøgerne skal have hjemmeboende børn under 18 år, have et lavt rådighedsbeløb og skal have været udsat for en særlig hændelse, som har gjort hverdagen svær at overskue. Antallet af ansøgninger er steget år for år, og antallet forventes at stige særligt meget i år.

”Jeg håber derfor, at rigtigt mange af Irmas kunder vil støtte indsamlingen ved at købe Krydderiet. Vi er utroligt glade for samarbejdet med Irma. Med samarbejdet får vi mulighed for at hjælpe mange flere udsatte børnefamilier. Vi håber selvfølgelig, at partnerskabet fortsætter mange år fremover,” siger kommunikationschef Heidi Lausen Purup fra Mødrehjælpen.

For yderligere oplysninger kontakt marketingschef Rikke Hyldsberg Søgaard, 5159 3832

Irmas kunder donerer 886.000 kr. til Mødrehjælpen16.4.2018 10:16pressemeddelelse

Irma og Mødrehjælpens samarbejde om at hjælpe udsatte børnefamilier er en kæmpe succes. På Irmas populære madmesse i weekenden overrakte Irma med kundernes hjælp hele 886.000 kroner øremærket til Mødrehjælpens velgørende arbejde. Irma gør en forskel. Men Irmas kunder gør i den grad en kæmpe forskel. Det var budskabet på Irmas årlige madmesse, Mad&Glæde, hvor Irmas direktør, Søren Steffensen, for alvor spredte glæde, da han under sin velkomsttale lørdag overrakte hele 886.000 til Mødrehjælpens arbejde. Pengene, der fremover skal gavne udsatte familier og børn, er doneret fra salget af Irmas kunstdåser og indkøbsnet med motiver af kunstneren Husk Mit Navn, samt fra decembersalget af Irmas eget magasin Krydderiet. Sammenlagt har salget af kunstdåserne og indkøbsnet bidraget med en donation på 748.000 kroner, mens det ubeskårede salg af Krydderiet til en stykpris á 10 kroner har bidraget med 138.000 kroner. Samlet giver det en donation på i alt 886.000 kroner, som ifølge Irmas direktør Sør

Lasse Bolander er genvalgt som formand for Coop14.4.2018 16:48pressemeddelelse

Lasse Bolander er genvalgt som formand for Coop På dagens landsrådsmøde i Coop blev Lasse Bolander genvalgt som formand for Coop. Han fik 62 af de 123 stemmer, Lars Fournais fik 39, Mikkel Irminger Sarbo fik 22 og Christian Christensen fik 0. Lasse Bolander er 49 år gammel og har været formand for Coop siden 2008. Han er valgt til formand for de næste tre år. Det er Coops landsråd på 124 medlemmer, der som Coops øverste myndighed vælger formand og bestyrelse for Coop amba. Landsrådsmedlemmerne vælges af Coops lokale bestyrelser. Til landsrådsmødet var der også valg til to af de ordinære bestyrelsesposter i Coop amba. Syv kandidater var opstillet til de to poster, og resultatet blev, at Nicolai Houe og Bjarne Dybdahl Andersen fik flest stemmer og dermed en bestyrelsespost i Coop amba. Desuden blev Birgitte Hesselbjerg genvalgt som medarbejderrepræsentant i bestyrelsen. Fakta om Coop Coop er en andelsvirksomhed med en foreningsbestyrelse bestående af ni valgte Coop-medlemmer og en enkelt

Årets første danske jordbær er landet i udvalgte Coop-butikker13.4.2018 08:00pressemeddelelse

Foråret har for alvor ramt Danmark. Det betyder, at sæsonen for danske jordbær nu er skudt i gang og akkurat som sidste år, er der ganske få udvalgte butikker, der får fornøjelsen af de allerførste bær. Men man skal være hurtig, hvis man har smag for de søde bær. Mængderne fra den første høst er nemlig meget små. I første omgang vil det derfor kun være kunder i udvalgte butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma - primært i Storkøbenhavn - der fra i dag kan sætte tænderne i årets første danske jordbær. Det er gartneriet Hunsballe Grønt ved Skælskør, der igen i år er først med jordbær. Bærrene er dyrket i et moderne væksthus, der er specielt konstrueret til jordbærproduktion med særlig store vinduer, der giver mulighed for ekstra meget lys til planterne. De seneste dages flotte forårsvejr har gjort, at de første jordbær er klar nu. I denne uge er det kun butikker på Sjælland, der får de nye jordbær. Men allerede i næste uge (uge 16) kommer der større mængder og om ci

Børge Mogensens børnemøbler dekoreres af HuskMitNavn10.4.2018 14:21pressemeddelelse

Når Irma i weekenden inviterer København til messen Mad & Glæde i Forum, kan gæsterne også opleve nogle helt unikke møbler. FDB Møbler er nemlig med på messen og på deres stand kan man se, hvad der kommer ud af det, når dansk samtidskunst møder klassisk dansk møbeldesign. Den danske kunstner HuskMitNavn har dekoreret et sæt børnemøbler, der er designet af arkitekt Børge Mogensen tilbage i 1946, og som netop er blevet relanceret. De charmerende møbler vil på et senere tidspunkt blive bortauktioneret til fordel for Mødrehjælpen – de vil altså ikke blive sat i produktion, men vil være unika. Yderligere information: Marketingchef Rikke Hyldsberg Søgaard, Irma, 5159 3832 Vedhæftet til redaktionens frie brug foto af de fire møbler dekoreret af HuskMitNavn.