Gratis magasin koster penge op til jul

Irma Krydderiet samler penge ind til Mødrehjælpens julearbejde

Et af Danmarks mest kendte kundemagasiner bliver sat til salg for en tier. Overskuddet fra salget af Irma Krydderiet går ubeskåret til Mødrehjælpens julearbejde.

Irma har en lang tradition for at samle penge ind til velgørenhed i julen. I de sidste to år har Irma arbejdet sammen med Mødrehjælpen om at gøre en forskel for familier, som har det svært. Og som noget enestående sætter Irma nu et prisskilt på sit kundemagasin, Irma Krydderiet. Overskuddet går ubeskåret til Mødrehjælpen.

”Vi har valgt at samarbejde med Mødrehjælpen, fordi vi gerne vil hjælpe en organisation, der laver et synligt og vigtigt stykke arbejde i vores lokalområde. Samtidig er det naturligt at koble vores julekampagne God Jul til flere sammen et arbejde, som helt konkret er med til at sikre en god jul til flere udsatte børnefamilier”, siger Irmas marketingschef Rikke Hyldsberg Søgaard.

Det er 14 år siden, at Irma første gang udgav Irma Krydderiet, der – som alle kundemagasiner – altid har været gratis. Alligevel føler Rikke Hyldsberg Søgaard siger overbevist om, at kunderne er med på julelegen og vil tage godt i mod julenummeret, der er det hidtil største nummer af Irma Krydderiet.

”Vi har spurgte for par måneder siden vores kunder på Facebook, om de ville være parat til at betale for Irma Krydderiet, hvis pengene gik til Mødrehjælpen, og vi fik en overvældende positiv respons. Så derfor vil vi gerne sætte vores kundemagasin til at arbejde for Mødrehjælpen, ” siger Rikke Hyldsberg Søgaard.

Ligesom tidligere år sælger Irma også kunstprodukter til fordel for Mødrehjælpen. Det drejer sig om en kunstdåse og kunstposer udformet af streetartist HuskMitNavn.

Mødrehjælpen uddeler hvert år julehjælp til nogle af de mest hårdt trængte familier, så de også får mulighed for at fejre jul. Kriterierne for at få tildelt julehjælpen er bl.a., at ansøgerne skal have hjemmeboende børn under 18 år, have et lavt rådighedsbeløb og skal have været udsat for en særlig hændelse, som har gjort hverdagen svær at overskue. Antallet af ansøgninger er steget år for år, og antallet forventes at stige særligt meget i år.

”Jeg håber derfor, at rigtigt mange af Irmas kunder vil støtte indsamlingen ved at købe Krydderiet. Vi er utroligt glade for samarbejdet med Irma. Med samarbejdet får vi mulighed for at hjælpe mange flere udsatte børnefamilier. Vi håber selvfølgelig, at partnerskabet fortsætter mange år fremover,” siger kommunikationschef Heidi Lausen Purup fra Mødrehjælpen.

For yderligere oplysninger kontakt marketingschef Rikke Hyldsberg Søgaard, 5159 3832

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse