Gratis konference: Sådan får I fat i jeres næste it-medarbejdere

Den 17. januar kan alle interesserede komme til konference om, hvordan man som virksomhed eller organisation kan bruge it-lærlinge/elever som rekrutteringsværktøj til fremtidige it-medarbejdere. Blandt oplægsholderne er adm. dir. André Rogaczewski, Netcompany, formand for Dansk Metal Claus Jensen og viceadm. direktør i DI Kim Graugaard.

Der er mangel på it-medarbejdere i danske virksomheder og organisationer. Men samtidig mangler der også kendskab til muligheden for at uddanne sine egne it-medarbejdere med Data- og Kommunikationsuddannelsen.

Det vil en række organisationer nu råde bod på og inviterer derfor til den gratis konference

Sådan får I fat i jeres næste it-medarbejdere

17. januar 2023 kl. 9.30-13

Industriens Hus

H.C. Andersens Boulevard 18, Kbh. V

Mød andre virksomheder der uddanner it-lærlinge

Ved konferencen bliver der mulighed for at komme helt op i helikopteren, når direktør for DI Digital Rikke Hougaard Zeberg giver sit perspektiv på, hvor den digitale udvikling er på vej hen, og hvad det afføder af kompetencebehov.

Også adm. direktør André Rogaczewski fra Netcompany, formand for Dansk Metal Claus Jensen og viceadm. direktør i DI Kim Graugaard er med til at sætte det lange lys på, når de debatterer, hvordan it-lærlinge/elever kan være med til at løse rekrutteringsudfordringen inden for it.

På konferencen giver virksomheder, der allerede uddanner it-lærlinge/elever, indblik i, hvilken værdi det giver dem at have uddannelsesansvar, og hvilke opgaver lærlingene/eleverne kan løse. Du kan fx møde direktør Michael Ørnø fra Statens IT.

For de konferencedeltagere, der allerede ved, at de skal ansætte en it-lærling/elev bliver det muligt at møde it-elever, som er i gang med at lede efter en læreplads.