Gratis hurtigopladning til elbilister i juleferien

Energiselskabet E.ON, som også er landets største operatør af ladeløsninger til elbiler, tilbyder igen i år gratis hurtigopladning til alle elbilister i juleferien. I perioden fra 23. december 2016 til 1. januar 2017, begge dage inklusiv, kan alle elbilister tanke gratis strøm fra vedvarende energi fra E.ONs 40 hurtigladere opstillet langs motorvejsnettet og flere steder i København og Aarhus. Elbilister skal blot angive koden: "2412" på hurtigladerens display, hvorefter de kan tanke uden beregning.

"Vi vil gerne skabe ekstra opmærksomhed om de mange lademuligheder, vi har i Danmark, og dette er en måde at gøre det på. Samtidigt vil vi gerne vise lidt julesind og tilbyder derfor gratis strøm på vores hurtigladere i hele juleferien, hvor mange jo skal rundt i landet for at fejre jul med familie og venner. Sker det i elbil, er det altså muligt at komme afsted helt gratis og spare lidt på julebudgettet", siger Susanne Tolstrup, kommunikationschef i E.ON Danmark.

Alle hurtigladerne oplader med strøm fra vedvarende energi og kan lade elbiler op til 80% på bare 20-25 minutter. Hver hurtiglader kan lade to elbiler ad gangen. Med E.ONs 'e-Mobility'-app er det ligeledes muligt at se driftstatus og tilgængelighed på hver enkelt oplader i netværket.

"Vi arbejder målrettet på, at flere danskere skal skifte til elbiler og bæredygtig transport, og derfor har vi opsat hurtigladere jævnt fordelt langs det danske motorvejsnet. På den måde sikrer vi, at elbilister opnår større mobilitet på tværs af landet", slutter Susanne Tolstrup og understreger, at juletilbuddet kun gælder ved opladning på E.ONs hurtigladere.

Foruden den gratis hurtigladning langs motorvejsnettet tilbyder E.ON også opladning ved knapt 1.400 ladepunkter rundt om i større danske byer og ved udvalgte turistattraktioner. Der er altså rig mulighed for at lade elbilen, når man er på farten.

Yderligere information: Kontakt Susanne Tolstrup, kommunikationschef i E.ON Danmark, på 30 38 61 12.

Fakta om E.ONs hurtigladere:

Har tre udtag: CCS, Mennekes type II og CHAdeMO

Har en kapacitet på 43 kW AC og 50 kW DC (afhængig af biltype)

Kan lade to biler samtidigt (AC/DC)

Det tager kun 20-25 min. at lade op til 80%

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af verdens største privatejede energikoncerner med 40.000 medarbejdere og 33 millioner kunder. E.ON er en ledende aktør på de europæiske energibørser. I Danmark sælger og rådgiver E.ON om gas, el, fjernvarme, bæredygtig mobilitet og energieffektivisering. Vi ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker. Vi er medejere og operatør af en verdens største havvindmølleparker, Rødsand II ved Rødby. E.ON driver fire biogasanlæg sammen med partnere, heriblandt Danmarks største biogasanlæg Sønderjysk Biogas a.m.b.a. Vi arbejder aktivt med den grønne omstilling af transportmarkedet og driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor. Sammen med vores partner OK, har vi åbnet to biogastankstationer - hovedsageligt til tungere transport. Flere biogastanke er på vej.

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

To hurtigladere opstillet på efterspurgt lokation i Nordvestsjælland30.10.2017 07:36pressemeddelelse

Hurtigladere langs Holbækmotorvejen har længe været efterspurgt blandt elbilister, og med to styks opstillet i syd- og nordgående retning ved Springstrup bliver det nu markant nemmere at køre elbil på Nordvestsjælland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 hurtigladere på rastepladser langs de danske motorveje, og de sidste to er altså nu klar til brug.