Gratis fadøl og lækre loppefund i tusindvis

På lørdag, når Kirppu Hjørring klokken 10 slår dørene op, er alt ikke helt, som det plejer. Butikken fejrer nemlig 3 år på placeringen ved Hvidevold 2F. Det sker med gratis fadøl og sodavand til alle besøgende, præcis som traditionen foreskriver det, fortæller Johnny Sørensen, butikschef i Kirppu Loppesupermarked.

Butikschef Johnny Sørensen glæder sig til at tage i mod alle de glade besøgende til fødselsdagsfesten d. 24. juni 2023. Kirppu Danmark

D. 27. juni er det præcis 3 år siden at Kirppu Loppesupermarked åbnede butikken i Hjørring. Kirppu Hjørring blev dengang butik nr. 17 – et koncept der har vokset sig væsentligt støre med sine nu 24 butikker. Siden åbning har tæt ved en halv million besøgende lagt vejen forbi og fundet ikke mindre end 600.000 loppefund, de ikke har kunne leve uden.

I Kirppu har de generelt set en stigende tendens i tilgangen til genbrug – og det ses bestemt også på Hjørring lokationen. Hjørring butikken stod som højdespringer i vækst af besøgende i første kvartal af året. Alene i de 3 første måneder af 2023 har Kirppu Hjørring haft besøg af omkring 50.000 mennesker og solgt mere end 60.000 loppefund.

En del af Hjørring lokationens succes kan i høj grad tilskrives de lokale. For Kirppu har det været vigtigt at skabe stærke relationer til lokalmiljøet, og netop derfor fungerer de også som stjernepartner hos Fortuna Hjørring og er medlem af Hjørrings Handelsforening. Lykkedes må det siges at være, butikken har nemlig en fast tømret gruppe af lokale kunder, der besøger butikken dagligt - og sidste år kunne butikken da også ligge lokale til den første kunde, der ønskede at holde fødselsdag i butikken.

Er du ikke helt røget med på trenden om genbrug, er der i denne weekend ekstra god grund til at give det et skud, fortæller Kirppu Hjørrings butikschef, Johnny Sørensen:

”Vi tilbyder gratis fadøl og sodavand til vores fødselsdagsfest på lørdag d. 24. Har man børnene med har de mulighed for at hoppe på Loppeborgen og hilse på Loppen Louie. Samtidig vil der være besparelser på standleje i fødselsdagsdagen, så det kan godt give god mening”

Du finder Kirppu Hjørring på Hvidevold 2F. Der vil være festligheder fra kl. 10-17 lørdag d. 24. juni 2023. Vil du selv prøve kræfter med at sælge ud, kan du i forbindelse med fødselsdagen booke standleje med besparelse.

Maskotten Loppen Louie kigger forbi til fødselsdag og er klar til at uddele krammere og slikkepinde til børnene.
Kirppu Danmark
Kirppu Hjørring set ude fra.
Kirppu Danmark
I Kirppu Hjørring kan du finde alt, hvad hjertet skulle begære i genbrug.
Kirppu

Kirppu er stiftet af Morten Bøjland og Claus Andreassen, der for syv år siden introducerede danskerne for loppesupermarkedskonceptet. Den første Kirppu-butik åbnede på Frejasvej i Hillerød i august 2014, og den seneste butik åbnede i Køge d. 18. februar i år (2023).

• Kirppu betyder loppe på finsk, og navnet er et venligt nik til Finland som tak for ideen
  • Kæden er landsdækkende og har 24 butikker, der ligger i Hillerød, Ringsted, Næstved, Slagelse, Herlev, Holstebro, Herning, Frederikssund, Kolding, Kalundborg, Roskilde, Dalum, Nykøbing Falster, Sønderborg, Holbæk, Aalborg, Hjørring, Horsens, Tilst, Søborg, Glostrup, Valby, Fredericia og Køge.