Gratis fadøl og lækre loppefund i tusindvis markere Kirppu Dalums 4 års fødselsdag

På lørdag når Kirppu Dalum klokken 10 slår dørene op, er alt ikke helt som det plejer. Butikken fejrer nemlig 4 år på placeringen. Det sker med gratis fadøl og sodavand til alle besøgende, præcis som traditionen foreskriver det, fortæller Freja Olsen, butikschef i Kirppu Loppesupermarked.
Kirppu Dalum fylder 4 år og inviterer indenfor til fest. Foto: Kirppu

D. 20. april er det præcis 4 år siden at Kirppu Loppesupermarked åbnede deres første butik på Fyn. Kirppu Dalum blev dengang butik nr. 12 – et koncept der har vokset sig væsentligt støre med sine nu 24 butikker. Siden åbning har en halv million Fynboer lagt vejen forbi og fundet ikke mindre end 800.000 loppefund, de ikke har kunne leve uden.

I Kirppu ser de generelt set en stigende tendens i tilgangen til genbrug – og det ses bestemt også i Odense lokationen. Alene i de 3 første måneder af 2023 har Kirppu Dalum haft besøg af 50.000 mennesker og solgt ikke mindre end 75.000 loppefund. Er du ikke helt røget med trenden om genbrug, er der i denne weekend ekstra god grund til at give det et skud, fortæller Kirppu Dalums butikschef, Freja Olsen:

”Der er tradition for i Kirppu, at vi tilbyder gratis fadøl og sodavand ved fødselsdage. Og det gør vi selvfølgelig også denne gang. Har man børnene med er der også mulighed for at møde Loppen Louie og hoppe på vores hoppeborg, Loppeborgen. Det plejer at være en rigtig fest dag.”

Du finder Kirppu Dalum i Dalumcentret på Dalumvej 42 i Odense SV. Der vil være festligheder fra kl. 10-17 lørdag d. 15. april. Vil du selv prøve kræfter med at sælge ud, kan du i forbindelse med fødselsdagen booke standleje med besparelse.

Kirppu Dalum fylder 4 år og inviterer indenfor til fest. Foto: Kirppu
Butikschef Freja Olsen glæder sig til at byde tidligere, nuværende og kommende kunder velkommen i butikken. Foto: Kirppu
Louie foran loppeborgen. Foto: Kirppu

Kirppu er stiftet af Morten Bøjland og Claus Andreassen, der for syv år siden introducerede danskerne for loppesupermarkedskonceptet. Den første Kirppu-butik åbnede på Frejasvej i Hillerød i august 2014.