Granola fra Ballerup er med i Produktpris-finale

Ballerup-virksomheden Guru Snack er med produktet granola med i årets uddeling af Produktprisen, der finder sted under kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm den 24. juni 2017.

Virksomheden Guru Snack er startet af to børnefamilier i Ballerup, der producerer alt fra granola, snacks og crackers. Det er med morgenmadsproduktet granola, at Guru Snack er med i Produktpris-finalen. Guru Snacks produkter bliver dehydreret i landets største dehydrator – ingen tilsat sukker, ingen smagsforstærkere eller tilsætningsstoffer, kun økologiske råvarer. Virksomheden startede i helsebranchen og udvalgte cafeer, men har siden bevæget sig ind i detailbranchen, hvor der oplever en stigende efterspørgsel efter glutenfri produkter.

9 lokale producenter er udvalgt til at dyste om Produktprisen 2017, der er et samarbejde mellem kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem og SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen. Produkter, som med en god historie, en særlig råvare og unik oprindelse kan give forbrugerne nye og spændende smagsoplevelser.

Formålet med Produktprisen 2017 er at påskønne innovative løsninger i udviklingen af lokale produkter inden for mad, drikke og konfekture og være med til at synliggøre gode eksempler på, hvordan innovation og nytænkning kan betyde alverden for et lokalt produkt.

Et ekspertpanel bestående af topkokke og erfarne produktudviklere har smagt og testet hele 71 indsendte produkter – og nu er i alt 9 finalister udvalgt (3 produkter i hver af kategorierne mad, drikke og konfekture):

FINALISTER

MAD

Baconistaens udvalgte - Oldengris bacon (Vilstrup Bacon) Rødkål (Nord&Sylt)

Thybo Ost (Thise Mejeri) DRIKKE

Kombucha (Klint & Bro)

Kirsebærvin (Hedvin fra Odsherred, årgang 2016)

Sort Amager (Copenhagen Distillery) KONFEKTURE

Økologisk sommer (Jacob & Jakob Icecream)

Mynte tyggegummi (Gum by Hviid)

Original Granola (Foodpower Aps)

Fra rødkål til granola

Prisen gives til en lokalt forankret producent, der har skabt et nyt innovativt produkt eller tænkt i nye baner i forhold til afsætningsmuligheder. Og bedømt på de 9 finalister, så spænder det helt fra rødkål til granola. Det glæder Karina Mia Kvindal Johansen, der er projektleder for SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen:

”De mange produkter, vi har smagt og testet, vidner om, at kreativitet, iværksætteri og lyst til at udvikle nye produkter, blomster i Danmark i disse år. Det skyder op med mindre producenter og lokale ildsjæle, der bruger en masse energi på at tilbyde danskerne nye og gode produkter”.

Finale i Gudhjem på Bornholm

Finaledeltagerne skal nu en tur til Gudhjem på Bornholm. Finalerunden foregår nemlig som led i den officielle afholdelse af kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm den 24. juni 2017.

De tre vindere af Produktprisen 2017 – i kategorierne mad, drikke og konfekture - får en kontant præmie på 5.000 kroner, møde med Coop om fremadrettet samarbejde, mulighed for at testsælge finaleproduktet i tre lokale Coop-butikker (SuperBrugsen, Dagli’Brugsen eller Kvickly) og omtale på SuperBrugsens, Kvicklys og Sol over Gudhjems hjemmesider og sociale medier.

KONTAKT

Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem Mads Marschall T: +45 21 61 42 23 M: info@sogk.dk Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen Karina Mia Kvindal Johansen

Projektleder, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen

T: +45 61703217