Grakom

GRAKOM: Kommunikationsindustrien tilfreds med energiaftale

GRAKOM har følgende kommentarer til den ny energiaftale:

”Energikrisen giver stor nervøsitet for fremtiden blandt virksomhederne. Det er derfor meget positivt, at der nu er landet en bred aftale, der gør det lidt nemmere for virksomhederne at komme gennem energikrisen i de kommende måneder.”, siger Thomas Torp, der er administrerende direktør i GRAKOM Kommunikationsindustrien.

I kommunikationsindustrien er det især trykkerier og emballageproducenter, der presses af stigende energipriser. Men prisstigningerne er så voldsomme, at det i virkeligheden er hårdt for alle typer af virksomheder, som i forvejen har været presset ovenpå coronakrisen.

”Vi hilser det særligt velkommen, at man ikke kun skubber regningen foran sig, men at man også i aftalen sænker energiafgiften til EU’s minimum. Det er reelle besparelser for virksomhederne”, siger Thomas Torp, der dog også anerkender betydningen af, at man kan vente med betaling af en del af energiregningen.

”Prisstigningerne er voldsomme og pludselige. Vores medlemsvirksomheder kan ikke skubbe hele prisstigningen over på kunderne, og derfor nytter det, at man kan dele regningen lidt ud over de kommende år”, siger Thomas Torp.

Information om Grakom

Grakom
Møllekajen 7, 3. th
5000 Odense C

63 12 70 00https://www.grakom.dk/

Erhvervsorganisation for Kommunikationsindustrien

GRAKOM er erhvervsorganisation for kommunikationsindustrien. Det er organisationens formål at styrke udviklingsmulighederne og rammebetingelserne for medlemmerne, der tæller alt lige fra store industrivirksomheder til kreative enkeltmandsvirksomheder.

GRAKOM har siden 1875 varetaget erhvervets politiske interesser, inspireret med ny viden samt leveret værdiskabende service og rådgivning til medlemmerne. Organisationen rummer i dag omkring 700 produktions-, handels- og rådgivningsvirksomheder.

Følg pressemeddelelser fra Grakom

Flere pressemeddelelser fra Grakom