Grænsehandel med Hammershus

Tidligere tiders shoppingture mellem Rønne og Sassnitz vender tilbage. På alle dage med ture til Sassnitz kan der nu bookes billetter til en tur frem og tilbage med Hammershus. Det bliver en tur med flydende grænsehandel.
Hammershus bliver fyldt med gode tilbud, når tidligere tiders shoppingture til Sassnitz nu genoptages

Det bliver nu muligt at sejle og shoppe på en tur fra Rønne til Sassnitz. Sejlturen bliver en slags flydende grænsehandel med en række gode tilbud på især øl, vin, parfume og slik.

”Sejlturene giver bornholmerne mulighed for at se og prøve Hammershus og samtidig have en hyggelig dag med mulighed for en rigtig god handel ombord”, fortæller cateringchef hos Bornholmslinjen, Henrik Petersen.

Sejlturene bliver arrangeret som tidligere tiders shoppingture. Imens færgens øvrige passagerer kører fra borde, bliver shopping-gæsterne på færgen under opholdet i havnen i Sassnitz, inden sejlturen går hjem mod Rønne igen.

Sejlturen begynder i Rønne klokken 8.00, og gæsterne vil være tilbage i Rønne klokken 15.15.

Der bliver shoppingture både for gående og for en bil inklusive fem personer. En trailer til de store indkøb kan tages med gratis. Billetterne kan købes både online og på telefon – i første omgang frem til påske. Første tur er allerede lørdag den 2. marts.

• Molslinjen råder i dag over tre moderne hurtigfærger på Kattegat; hurtigfærgen Max Mols og de to superfærger, Express 2 og Express 3, der er blandt verdens største katamaraner.
  • Superfærgerne kan tage op til 1.000 passagerer, 417 personbiler og 60 motorcykler samt laste campingvogne, busser og op til 30 lastbiler på en overfart.
  • Molslinjen sikrer med Kattegat-ruterne Aarhus-Odden og Ebeltoft-Odden en hurtig, effektiv og behagelig rejse mellem Sjælland og Jylland.
  • Molslinjen overfører mere end 1,3 mio. personbilsenheder og næsten tre mio. passagerer om året.
  • I sommeren 2017 satte Molslinjen sammen med Herning Turist Kombardo Expressen på hjul. En direkte lynbus mellem Aarhus og København. I dag køres der også mellem Aalborg og København samt ruten mellem Rønne og København.
  • Den 1. september 2018 overtog Molslinjen besejlingen af Bornholm. Bornholmslinjen sejler med superfærgen Express 1 mellem Rønne og Ystad og med den helt nybyggede fragt- og passagerfærge, Hammershus mellem Køge og Rønne og mellem Rønne og Sassnitz. Også bornholmerfærgen Povl Anker ejes i dag af Molslinjen.