Gourmet-oste til hverdagspris i Aldi

Danskerne er vilde med ost til både hverdag og fest. Derfor har dagligvarekæden Aldi netop fået fire lækre gourmet-oste på hylderne til en rigtig skarp pris. Og pris er en væsentlig faktor i en tid, hvor 74 % af danskerne er bekymrede for de stigende forbrugerpriser og oftere kigger efter pris og gode tilbud, når de handler dagligvarer (tal fra ALDImeter[1]). De fire nye oste er en del af dagligvarekædens Gourmet-serie, der forkæler kunderne med premium-produkter til lave priser.
Aldi har netop fået fire lækre gourmet-oste på hylderne

Vi nærmer os jul og nytår med hastige skridt med alt, hvad det indebærer af fejringer og sammenkomster. Aldis forbrugerundersøgelse ALDImeter viser, at hele 74 % af danskerne bekymrer sig over inflationen, og 43 % føler sig økonomisk pressede i forhold til fejring af den kommende højtid.

I Aldi mener vi, at der skal være forskel på hverdag og fest, men prisen skal altid være spiselig. Derfor fylder vi i år ekstra op på hylderne med vores lækre Gourmet-serie, som giver mulighed for at fejre jul og nytår med premium-produkter til lave priser. I år indeholder Gourmet-serien blandt andet fire nye gourmet-oste til de osteelskende danskere.

”Danskerne går mere og mere op i ost, og vores fire nye gourmet-oste er kræs for både osteelskere og ’nybegyndere’ i osteverdenen. De passer perfekt til en osteservering til julefrokosten eller nytårsaften”, lyder det fra Jonas Meilgaard, kategorichef i Aldi Danmark, som også understreger, at kvalitetsostenes priser ligger i den lave ende:

”Mange danskere er økonomisk pressede i disse tider, men i Aldi mener vi, at god kvalitet skal være for alle – og her i den kommende juletid skal vores kunder have mulighed for at forkæle familie og gæster lidt ekstra uden at sprænge budgettet”.

Aldis fire nye Gourmet-oste inkluderer:

• Gourmet trøffel-ost 135 g, 30 kr. Blød ost med creme fra sommertrøfler i Italien.
  • Gourmet Engelsk Stilton 150 g, 20 kr. Smagfuld blåskimmelost som kun må produceres i tre områder i Storbritannien.
  • Gourmet Fransk Morbier 140 g, 35 kr. Fransk råmælksost med organisk askestribe, cremet konsistens og mild smag med karakter.
  • Gourmet Le Gruyére 100 g, 25 kr. Lagret råmælksost med hård konsistens, en nøddeagtig smag og et godt bid.

Ostene fås i alle Aldi-butikker fra uge 41 og resten af året.

Mere dansk og økologisk ost

Aldi har 94 forskellige oste på hylderne: fra de bløde til de hårde og fra de milde til de stærke. Og ostesortimentet er i dag mere dansk og økologisk end nogensinde før. Over 50 % af Aldis oste er fra danske leverandører. Vil du vide mere om Aldis oste og få god inspiration til opskrifter med ost, så læs mere i vores ostemagasin: SMAG PÅ ALDI

Om Aldis Gourmet-produkter

Gourmet er Aldis premium-mærke, og selvom kvaliteten er høj, ligger priserne i den lave ende. I Aldi er vi nemlig optaget af, at den gode smag er for alle, også når man handler på budget. Så forkæl dine gæster med julens delikatesser fra Gourmet. Her får du lette anretninger, kød, fisk og søde desserter, som gør det nemt at dække op til hyggelige stunder i de kommende højtider. De første Gourmet-varer er allerede på hylderne i din Aldi, og der kommer løbende flere til. Gå på opdagelse i din lokale butik og se det fulde sortiment her på siden: Gourmet - lækre delikatesser til lave priser (aldi.dk)

Louise Wendelbo
presse@aldi.dk

Signe Kamper Kankelborg
signe.kankelborg@aldi.dk

Aldi har netop fået fire lækre gourmet-oste på hylderne

Information om ALDI Danmark

Herstedøstervej 27-29 C
2620 Albertslund

Aldi Danmark åbnede sin første butik i 1977 og var den første discountkæde i Danmark. I dag er der 190 Aldi-butikker over hele landet og ca. 2.800 medarbejdere. Grundtanken i Aldi er at tilbyde et nøje udvalgt sortiment af dagligvarer i god kvalitet til den lavest mulige pris. For at styrke Aldi’s position i Danmark og imødekomme kundens behov i dag og i fremtiden har Aldi Danmark siden 2018 arbejdet målrettet på at modernisere og udvide butiksnettet samt tilpasse varesortimentet med bl.a. flere kendte brands kombineret med stærke private label produkter og et større fokus på bæredygtighed og økologi. Aldi Danmarks fortsatte udvikling og vækst bygger på et solidt fundament i Aldi Nord gruppen, som er repræsenteret i ni europæiske lande og beskæftiger flere end 80.000 ansatte.