Gør klar til en tung aften med dobbelt headliner-koncert med TesseracT og Lorna Shore i Pumpehuset.

TESSERACT & LORNA SHORE

PUMPEHUSET

7. AUGUST 2022

Gør klar til en tung aften med dobbelt headliner-koncert med TesseracT og Lorna Shore i Pumpehuset 7. august 2022.

TesseracT er et progressivt metalband fra England, som blev dannet i 2003 og har lige fra begyndelsen fokuseret på en kombination af progressiv rock og progressiv metal. I alt har bandet udgivet fire studiealbums. De har senest været aktuelle med ’P O R T A L S’, som er et konceptalbum skabt for at give fans en mulighed for at flygte i en tid med isolation under corona. Her fremførte de sange, der spænder over hele deres katalog. I december 2020 inviterede TesseracT sine fans til at deltage i en levende filmisk oplevelse og live-optræden med smuk belysning og slående effekter i denne forbindelse.

Lorna Shore er et Amerikansk deathcore band, hvis lyd ligeledes kan beskrives som symfonisk ekstremmetal og blackmetal med en intens hardcore lyd. Bandets seneste studiealbum ’Immortal’ fra 2020 blev blandt andet omtalt som årets bedste deathcore album af Heavymetal.dk: ’’Egentlig kan det siges meget kort: Immortal er tre kvarters ren opvisning i, hvordan deathcore anno 2020 skal lyde.’’

I august 2021 har Lorna Shore desuden udgivet en EP’en, ’’…And I Return to Nothingness’’ på tre numre, som omtales med ligeså stor entusiasme og bliver ligefrem kaldt for mesterlig deathcore.Fra orkesterpassage, der åbner EP'ens titelnummer, direkte ind i en bombast af sorte intensiteter og hæsblæsende storhed, er disse New Jersey-baserede ekstremister tilbage med deres nye frontmand Will Ramos.

Den 7. August 2022 kommer til at byde på en unik oplevelse, når du kan se begge bands live i Pumpehuset i København.

Billetsalget starter 16. maj 2022 kl. 11.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Volbeat tilføjer endnu en dansk koncert på deres “Servant Of The Road” verdens turné15.8.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VOLBEAT ’SERVANT OF THE ROAD WORLD TOUR 2022’ JYSKE BANK BOXEN 18. OKTOBER 2022 Bandet spiller en imponerede række af arena koncerter, der der tager bandet til 33 arenaer i Europa. Bandet spiller bl.a. Barclays Arena i Hamborg, Le Zenith i Paris og turnéen afsluttes i legendariske Wembley Arena. Volbeat slår atter rekorder i samlet antal billetter på én europæisk turné, den største turné i bandets historie og den største arena turné nogensinde for et dansk rockband! “Vi er meget glade for at kunne tilføje endnu en dansk koncert til vores “Servant Of The Road” turné. Det har været lidt af et puslespil at få det hele til at falde på plads. Det er næsten tre år siden vi spillede i Herning og generelt i DK, så den skal altså haven over nakken til oktober!” Udtaler frontmand Michael Poulsen. Volbeat’s sjette album “Seal The Deal & Let’s Boogie” rundede de 120.000 solgte albummer i juli måned og er til dato bandets mest populære her til lands med intet mindre end seks platinplader i ryggen.

JAILBREAK ER KLAR MED FULDT PROGRAM I FÆNGSLET I HORSENS DEN 13. AUGUST9.8.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

JAILBREAK er et nyt stort musikevent i Fængslet i Horsens i Jylland, som lørdag den 13. august åbner dørene for heavyrock-fans i alle aldre. Her kan publikum opleve energisk rock’n’roll og hård tråd fra intet mindre end seks internationale og tre danske bands på en spændende og stemningsfuld koncertdag: SABATON, ACCEPT, HAMMERFALL, PHIL CAMPBELL AND THE BASTARD SONS, JESPER BINZER & BAND, STEVE’N’SEAGULLS, KING BUFFALO, ELECTRIC GUITARS og SKULLCLUB.

Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset.3.8.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

OCEAN GROVE 27. OKTOBER 2022 PUMPEHUSET Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset. De australske ”oddballs” Ocean Grove laver en sammensmeltning af rock, metal, grunge, hip-hop og brit-pop. Det er blevet til en banebrydende lyd der beskrives som Oddworld Music™️. Den eklektiske trio udgav deres andet album ’Flip Phone Fantasy’ i 2020 til bred anmelderros og en 8. plads på den australske album chart. Udover global hæder fra diverse medier, såsom Kerrang!, for deres lovløse kreativitet og overlegne attitude, har albummet opnået næsten 20 millioner streams. Ocean Grove udgav tidligere på året singlerne ’Cali Sun’ og ’Silver Lining Lining’ som var en ledte hen til udgivelsen af deres tredje fuldlængde album ’Up In The Air Forever’. Albummet fik en anmeldelse på 4/5 i Kerrang!: ”It’s the best showcase of Ocean Grove’s quirks to date, and they’ve got all the right to be bullish about it when playing it feels so, so good.” Oplev Ocean Grove i P