Gør klar til en tung aften med dobbelt headliner-koncert med TesseracT og Lorna Shore i Pumpehuset.

TESSERACT & LORNA SHORE

PUMPEHUSET

7. AUGUST 2022

Gør klar til en tung aften med dobbelt headliner-koncert med TesseracT og Lorna Shore i Pumpehuset 7. august 2022.

TesseracT er et progressivt metalband fra England, som blev dannet i 2003 og har lige fra begyndelsen fokuseret på en kombination af progressiv rock og progressiv metal. I alt har bandet udgivet fire studiealbums. De har senest været aktuelle med ’P O R T A L S’, som er et konceptalbum skabt for at give fans en mulighed for at flygte i en tid med isolation under corona. Her fremførte de sange, der spænder over hele deres katalog. I december 2020 inviterede TesseracT sine fans til at deltage i en levende filmisk oplevelse og live-optræden med smuk belysning og slående effekter i denne forbindelse.

Lorna Shore er et Amerikansk deathcore band, hvis lyd ligeledes kan beskrives som symfonisk ekstremmetal og blackmetal med en intens hardcore lyd. Bandets seneste studiealbum ’Immortal’ fra 2020 blev blandt andet omtalt som årets bedste deathcore album af Heavymetal.dk: ’’Egentlig kan det siges meget kort: Immortal er tre kvarters ren opvisning i, hvordan deathcore anno 2020 skal lyde.’’

I august 2021 har Lorna Shore desuden udgivet en EP’en, ’’…And I Return to Nothingness’’ på tre numre, som omtales med ligeså stor entusiasme og bliver ligefrem kaldt for mesterlig deathcore.Fra orkesterpassage, der åbner EP'ens titelnummer, direkte ind i en bombast af sorte intensiteter og hæsblæsende storhed, er disse New Jersey-baserede ekstremister tilbage med deres nye frontmand Will Ramos.

Den 7. August 2022 kommer til at byde på en unik oplevelse, når du kan se begge bands live i Pumpehuset i København.

Billetsalget starter 16. maj 2022 kl. 11.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

The HU bringer deres unikke kombination af heavy metal og traditionel musik fra Mongoliet til København og Aarhus.28.6.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

THE HU 31. OKTOBER 2022 DEN GRÅ HAL, KBH 1. NOVEMBER 2022 TRAIN, AARHUS The HU bringer deres unikke kombination af heavy metal og traditionel musik fra Mongoliet tilbage til Danmark. The HU startede med at lave musik i 2016 og fik hurtig massiv interesse fra internationale musikmedier og fans verden over. Bandet, der kommer fra Mongoliet, kombinerer heavy metal med traditionel mongolsk strubesang og har på den måde skabt en helt unik lyd. Deres første to videoer, ’Yuve Yuve Yu’ og ’Wolf Totem’ gik viralt og bandet fik hurtigt stor international succes. The HU kalder deres stil Hunnu Rock, inspireret af Hunnu, et mongolsk imperium fra oldtiden. Nogle af bandets tekster indeholder mongolske kampråb og lyrik som bliver udfoldet over et betagende lydbillede. De kombinerer traditionelle mongolske instrumenter, såsom en Morin Khuur, der er en form for violin, en Tovshuur, hvilket er en mongolsk guitar og en Tumur Khuur, der er en mongolsk udgave af en harpe. Dertil tilføjer de selvfølgelig d

Volbeat spiller endelig koncert i Danmark igen!27.6.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VOLBEAT ’SERVANT OF THE ROAD WORLD TOUR 2022’ I ROYAL ARENA 20. OKTOBER 2022 Volbeat offentliggør europæisk efterårsturné, og spiller endelig koncert i Danmark igen! Special guests i Royal Arena: Skindred (UK) og Bad Wolves (US) Efter næsten tre år uden danske koncerter, spiller de danske Rock’n’roll rebels Volbeat endelig i Danmark igen. De løfter i dag sløret for 32 europæiske datoer på deres ’Servant Of The Road World Tour’, hvor de inviterer Skindred med som special guests, Bad Wolves som opener (på det europæiske fastland), og Napalm Death (i UK og Irland). Bandet udgav i december deres ottende album "Servant of the Mind", der toppede en lang række hitlister, og viste en mere tung side af Volbeats sangskrivning. Herhjemme hittede duetten med Stine Bramsen "Dagen Før", mens udlandet tog varmt imod den punkede "Wait A Minute My Girl", og den tunge og signaturlydende Volbeat sang "Shotgun Blues". Beskrevet af Louder som "titaniske heavy metal-riffs, der støder frontalt sammen med roc