Gør klar til en hard rock-aften med et af de største navne inden for mainstream rock, Shinedown, som kommer til Store VEGA 4. december 2022.

VEGA og Live Nation præsenterer

SHINEDOWN: PLANET ZERO WORLD TOUR

SPECIAL GUEST: ZERO 9:36

STORE VEGA

4. DECEMBER 2022

Shinedown er blevet udnævnt som #1 på Billboards Greatest Of All Time Mainstream Rock Artists Chart, efter at have nået fleste topplaceringer i chartens 40-årige historie. Med en lange række #1 hitsingler, inklusiv "Planet Zero", " Atlas Falls," "GET UP," ATTENTION ATTENTION," "MONSTERS" og "DEVIL", er de et af tidens mest populære hard rock-bands i USA.

Shinedown har cementeret deres status som et af de vigtigste og mest fremadskuende bands inden for musikken. Deres inkarnerede dynamik, har været banebrydende og har givet dem mere end 6,5 milliarder streams globalt, en rekord på 18 #1 rock-hits, 14 platin- og guldsingler og 10 millioner solgte albums på verdensplan.

De er kendt for de aktuelle og ærlige budskaber i deres sange, der giver genklang med ikke kun deres globale publikum og rocksamfundet, men også den amerikanske kultur som helhed. På deres mesterlige7. studiealbum ’’Planet Zero’’, der udkommer den 1. juli og som indeholder den seneste single, "Daylight" og lead singlen "Planet Zero", leverer Shinedown et skarpt, men optimistisk blik på de udfordringer som samfundet har gennemgået i de sidste par år, sideløbende med et budskab om håb, udholdenhed, triumf og medfølelse.

Hyldet for deres hæsblæsende live shows, eksplosive rock 'n' roll-ånd, tankevækkende tekster og melodiske sensibilitet, fortsætter Shinedown med at få ”die hard” kærlighed fra millioner af fans verden over. Dette har resulteret i utallige udsolgte arena-turnéer og headline shows på festivaler.

Om supporten:

Supporten til showet i Store VEGA bliver Zero 9:36. Sangeren og rapperen Zero 9:36 er Philadelphia post-genrens soniske rebel. Han leverer knivskarpe rim gennem en slagmark af forvrængede guitarer og glitchy nuancer, og holder et spejl op i sin musik, som lokker lytteren til at reflektere over tingene.

Efter at have været under radaren i årevis har han udvidet sin signaturstil med cybernetiske beats og guitartransmissioner fra sin hyppige samarbejdspartner No Love For The Middle Child- Dette fangede ATCO Records’ opmærksomhed landede Zero 9:36 sin første pladekontrakt i 2019. Lige nu er han aktuel med sit seneste album fra 2021 ’’…If You Don't Save Yourself’’ som har samlet over 41 millioner streams.

Den 4. december 2022 byder på en unik oplevelse, hvor begge acts kan opleves live i Store VEGA i København.

Billetpris: 450 kr. + gebyr

Billetsalget starter fredag d. 17. juni 2022 kl. 11:00 via vega.dk, livenation.dk og ticketmaster.dk.

Live Nation presale via livenation.dk starter mandag d. 13. juni 2022 kl. 11:00.

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Aftenens koncert med Harry Styles er blevet aflyst efter anvisning fra dansk politi3.7.2022 23:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Aftenens koncert med Harry Styles er blevet aflyst efter anvisning fra dansk politi. Vi er dybt berørte af hændelserne i dag, og vores tanker går til ofrene og deres familier. Vi undersøger nu fremtidige muligheder for koncerten, og håber at kunne give alle billetkøbere direkte information snarest muligt. ENGLISH: Tonight’s concert with Harry Styles has been cancelled by direction of the Danish Police. We are all truly devastated by the events of today and our thoughts are with the victims and their families. We are looking into future possibilities for the show, and hope to be able to give ticket buyers direct information as soon as possible.

The HU bringer deres unikke kombination af heavy metal og traditionel musik fra Mongoliet til København og Aarhus.28.6.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

THE HU 31. OKTOBER 2022 DEN GRÅ HAL, KBH 1. NOVEMBER 2022 TRAIN, AARHUS The HU bringer deres unikke kombination af heavy metal og traditionel musik fra Mongoliet tilbage til Danmark. The HU startede med at lave musik i 2016 og fik hurtig massiv interesse fra internationale musikmedier og fans verden over. Bandet, der kommer fra Mongoliet, kombinerer heavy metal med traditionel mongolsk strubesang og har på den måde skabt en helt unik lyd. Deres første to videoer, ’Yuve Yuve Yu’ og ’Wolf Totem’ gik viralt og bandet fik hurtigt stor international succes. The HU kalder deres stil Hunnu Rock, inspireret af Hunnu, et mongolsk imperium fra oldtiden. Nogle af bandets tekster indeholder mongolske kampråb og lyrik som bliver udfoldet over et betagende lydbillede. De kombinerer traditionelle mongolske instrumenter, såsom en Morin Khuur, der er en form for violin, en Tovshuur, hvilket er en mongolsk guitar og en Tumur Khuur, der er en mongolsk udgave af en harpe. Dertil tilføjer de selvfølgelig d

Volbeat spiller endelig koncert i Danmark igen!27.6.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VOLBEAT ’SERVANT OF THE ROAD WORLD TOUR 2022’ I ROYAL ARENA 20. OKTOBER 2022 Volbeat offentliggør europæisk efterårsturné, og spiller endelig koncert i Danmark igen! Special guests i Royal Arena: Skindred (UK) og Bad Wolves (US) Efter næsten tre år uden danske koncerter, spiller de danske Rock’n’roll rebels Volbeat endelig i Danmark igen. De løfter i dag sløret for 32 europæiske datoer på deres ’Servant Of The Road World Tour’, hvor de inviterer Skindred med som special guests, Bad Wolves som opener (på det europæiske fastland), og Napalm Death (i UK og Irland). Bandet udgav i december deres ottende album "Servant of the Mind", der toppede en lang række hitlister, og viste en mere tung side af Volbeats sangskrivning. Herhjemme hittede duetten med Stine Bramsen "Dagen Før", mens udlandet tog varmt imod den punkede "Wait A Minute My Girl", og den tunge og signaturlydende Volbeat sang "Shotgun Blues". Beskrevet af Louder som "titaniske heavy metal-riffs, der støder frontalt sammen med roc