Gør klar til at blive suget ind i en verden af piratmetal, fantasy og badeænder når Alestorm indtager Falkoner Salen sammen med Gloryhammer, Windrose og Rumahoy.

Alestorm (headliner): Alestorm har siden de udgav nummeret ’Heavy Metal Pirates’, indtaget metal-scenen med deres folkede piratmetal. Bandet albumdebuterede med ’Captain Morgan's Revenge’ (2008), som allerede året efter blev fulgt op af ’Black Sails At Midnight’. ’Back Through Time’ landede i 2011, og med udgivelsen af ’Sunset On The Golden Age’ (2014) fik bandet for alvor deres store gennembrud. De fortsatte succesen med ’No Grave But The Sea’ (2017) og senest har de været aktuelle med ’Seventh Rum of a Seventh Rum’ (2022).

Sidst Alestorm besøgte Danmark var på COPENHELL 2022, hvor de leverede en af mest underholdende koncerter. Her slog de rekorden for antal crowdsurfere på et show og hev den ene kanin, eller badeand, op af hatten efter den anden. Om koncerten udtalte Metal A Day: Alle dem, der mener, at metallere er sure og vrede, har tydeligvis aldrig hørt Alestorm – og det er en skam, for de er altid underholdende både til hverdag og fest. Pludselig satte over halvdelen af pitten sig ned og begyndte at “ro” ved at holde fast i personen foran og så bevæge sig taktfast frem og tilbage.

Gloryhammer (special guest):

Det britiske band Gloryhammer er med som special guest til dette metalbrag i Falkoner Salen. Gloryhammer blev etableret i 2010 af Christopher Bowes som er frontmand i Alestorm. Bowes indtager rollen som keybord-spiller i Gloryhammer og de leverer catchy sci-fi-inspireret power metal.

Windrose (support):

Windrose er et power metal band fra Italien. Deres musik er inspireret af Tolkiens fantasy-univers, især den fiktive race dværgene. Denne inspiration går igen i deres kostumer og look. Bandet har udgivet fem albums og det seneste ’Waterfront’ udkom i 2022.

Rumahoy (support):

Rumahoy er det fjerde navn til denne episke aften. Bandet kommer fra Argentina og er et piratmetal-band i særklasse. Ført an af den mystiske og maskerede Captain Yarrface er de klar til at levere et vildt live show.

Billetsalget starter 30. september kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL, JAILBREAK og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

En vild trapfest er i vente, når Atlanta-rapperen Lil Gnar spiller koncert i Pumpehuset den 23. april.7.12.2022 16:00:00 CET | Pressemeddelelse

LIL GNAR 23. APRIL 2023 PUMPEHUSET Lil Gnar kom på manges læber, da han med singlerne ”Ride Wit Da Fye” via Worldstarhiphop og ikke mindst sangen ”Death Note” med features fra Lil Skies og Craig Zen brød igennem lydmuren i 2019. Siden har rapperen fra Atlanta med det borgerlige navn Caleb Shepard ikke set sig tilbage og udgivet et hav af singler og mixtapes. I maj 2022 udgav han endelig sit studie-debutalbum ”Die Bout It”. Et album med det ene heftige trapflow efter det andet og med vilde hiphopgæster som Yung Beans, Trippie Redd, Lil Uzi Vert, Ski Mask the Slump God, Lil Skies og Chief Keef, hvilket ikke siger så lidt om den rap-kaliber Lil Gnar har i 2022. Faktisk har flere af gæsterne på albummet tidligere nedlagt Pumpehuset med manér, så mon ikke Lil Gnar gør dem kunststykket efter den 23. april.

Et af Australiens førende extreme progressive metal bands, Ne Obliviscaris, tager på 20-års jubilæums-tour hvor de kommer til Pumpehuset.7.12.2022 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

NE OBLIVISCARIS 10. MAJ 2023 PUMPEHUSET ‘Exul’ er titlen på det fjerde album fra det australske extreme progressive metalband Ne Obliviscaris. Albummet, der er sat til at udkomme til marts, indkapsler bandets genrevridende etos. Deres patenterede kombination af følelser og skønhed slår hårdere igennem end nogensinde før, især når violinstykkerne elegant glider rundt om guitar riffs. Dualiteten af forsanger Charles’ rene vokal og Xenoyrs growls er stadig det narrative anker. Dette er løfter deres sofistikerede sange op i topklassen når det kommer til komposition. I 2023 bliver bandets kommende tour deres største fokus. Her drager de ud på en headline tour, der vil bringe dem til nye lande de aldrig har spillet i før. Deres tilbagevenden til live shows, og udgivelsen af ’Exul’, falder sammen med bandets 20-års jubilæum. Ne Obliviscaris, der har været et af Australiens førende extreme metal bands i løbet af denne årrække, er enormt taknemmelige og glæder sig nu til at fejre det sammen der

The Last Internationale vender tilbage med et nyt album og annoncerer samtidig koncert på Hotel Cecil 30. april 2023 i forbindelse med deres syv ugers europæiske headliner-turné.6.12.2022 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

The Last Internationale, også kendt som TLI, er et rockband fra New York dannet af sangerinden Delila Paz og guitaristen Edgey. Den 31. marts udgiver bandet deres længe ventede tredje album ’’TLI 3’’. De to første singler fra det kommende album, "1984" og "Hoka Hey!", er allerede blevet udgivet, og bandets fans kan se frem til mere ny musik med singler planlagt frem til udgivelsesdatoen. Musikere som Joey Castillo (Queens of the Stone Age) og Eloy Casagrande (Sepultura) medvirker på trommer på det kommende album. Bandets debutalbum, ’’We Will Reign’’, blev udgivet af Epic Records i 2014. Pladen blev produceret af den Grammy Award-vindende rockproducer Brendan O'Brien med Brad Wilk (Rage Against the Machine) på trommer. Bandets andet album ''Soul On Fire'' blev udgivet i oktober 2019 og var produceret af Tom Morello (Rage Against the Machine) med Joey Castillo (Queens of the Stone Age) på trommer. Albummets første single, "Hard Times", nåede #1 på iTunes blues-hitlisterne i Storbritanni