Google Analytics-uppdatering gör det enklare för företag att lära känna sina kunder

Nytt Google Analytics-tillägg visar detaljerad information om företag som söker på Google

Google InMarket Leads

Google har nyss presenterat en rad viktiga uppdateringar för sin Analytics-produkt som ska hjälpa marknadsförare att lära känna enskilda kunder på ett djupare plan. Den största nyheten är Fastbase-utvecklade Google InMarket Leads, som använder data från Google Analytics och Fastbases globala företagsdatabas för att ta fram detaljerad information om företag som söker produkter och tjänster på Google. På så sätt kan företaget skaffa sig ökad kunskap om sina potentiella kunder. Alla Google Analytics-användare kan logga in och få 100 kundämnen gratis.

Loggain med Google Analytics

Så här fungerar det

InMarket Leads ska ses som ett alternativ eller ett bra komplement till Google Ads. Det är tillgängligt för alla men riktar sig främst till B2B-företag eftersom det inte tillhandahåller några uppgifter om privatpersoner som söker på Google.

Detta nya onlineverktyg är enkelt att använda. Du väljer bara ut de länder där du vill hitta kundämnen och under vilken period som sökningen ska ske. Därefter anger du sökord som täcker de produkter eller tjänster som företaget säljer. För TopDanmark kan sökorden till exempel vara företagsförsäkringar, sjukförsäkring och tjänstepension, och Danfoss kan välja sökord som kylteknik, termostater, värmepumpar och ventilation. Dessutom kan du använda en smart sökfunktion som visar förslag på relaterade eller populära sökord, eller ange ditt eget domännamn för att se sökordsförslag.

Därefter kan du se hur många sökningar som gjorts på varje sökord och ladda ner en lista i Excel- eller CSV-format över de företag som har gjort sökningar. InMarket Leads-listan innehåller bland annat information om företagsnamn, adress, bransch, webbplats, telefon, nyckelperson och e-postadress.

Om Google och Fastbase

Med över 3,5 miljarder dagliga sökningar är Google idag den största sökmotorn på internet.

Fastbase är ett amerikanskt företag som grundades 2015. Företaget har en enorm tillväxt och analyserar nu över 6 miljarder besökare från över 900 000 företag och ledande varumärken i hela världen – det gör Fastbase till ett av världens snabbast växande mjukvaruföretag inom big data. Fastbase är ett internationellt registrerat varumärke.

Det nya Google InMarket Leads-verktyget har just lanserats i betaversion på InMarket Leads

Google InMarket Leads

Google Analytics Web Leads Extension powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.11.12.2018 15:26Pressemeddelelse

Built upon Google (NASDAQ:GOOGL) Analytics software, Fastbase's software generates comprehensive lead reports that include extensive company profiles, visitor interaction, key employees with LinkedIn profile and email addresses. The insights provided by Fastbase enable B2B businesses to contact their online leads in real-time. All Google Analytics users are invited to try the new Premium version for free until January 1, 2019. Sign in with Google Analytics Fastbase's popular web leads Extension to Google Analytics is now widely, including by well-known brands. Its is targeting admission to London Stock Exchange in Q2, 2019. Fastbase has surpassed Hubspot (NYSE:HUBS) and Clearbit in the number of website visitors being analyzed. In just two years, Fastbase has achieved massive success with almost one million top brands using its software to identify important website visitor data. Fastbase Analyzes Interactions from incredible 6 Billion Web Visitors Each Month. "With the new Salesforce.

Google Analytics Web Leads Extension powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.10.12.2018 19:17Pressemeddelelse

The most powerful web leads extension to Google Analytics powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.9.12.2018 15:32Pressemeddelelse

Google InMarket Leads Projected to be Million Dollar Business for Fastbase, Inc. in 20195.12.2018 14:48Pressemeddelelse

Google InMarket Leads powered by Fastbase is projected to take massive market share from the Billion dollar digital ads industry with its ability to identify actual in-market leads that are ready to buy and at the bottom of the sales acquisition funnel. With InMarket Leads, Fastbase has enabled the world's top brands to connect with consumers in the moments that matter, right as they are searching for specific brands, products, and services online, and when leads are ready to make purchasing decisions. Fastbase's digital products have been revolutionizing the B2B industry since 2015. Starting with its Google GOOGL Analytics add-on, Webleads, Fastbase showed businesses in-depth data about their web traffic and, most importantly, how to contact these warm leads in almost real-time. Now, with the introduction of InMarket Leads, businesses are able to identify and contact the bottom of the shopper acquisition funnel when leads are ready to buy. Confirming the importance of reaching the rig