Google Analytics add-on udviklet af Fastbase bliver fremtidens platform til at skaffe nye kundeemner.

Google har netop meddelt en lang række vigtige nye opdateringer til sit Analytics-produkt, som alle skal hjælpe marketingfolk til at forstå deres individuelle kunder på et dybere niveau.

Den største nyhed er dog Google InMarket Leads udviklet af Fastbase, som gør det muligt at give detaljeret information omkring de virksomheder, der søger efter produkter og services på Google. På den måde kan virksomheden få en større viden om deres potentielle kunder. Alle Google Analytics brugere kan logge ind og få 100 leads gratis.

Login med Google Analytics.

Sådan virker det

InMarket Leads skal ses som alternativ eller godt supplement til Google Ads. Det er tilgængeligt for alle, men er primært målrettet B2B virksomheder, da der ikke gives oplysninger om privatpersoner, der søger på Google.

Det nye online værktøj er nemt at benytte. Man vælger blot hvilke lande, man ønsker at finde sine kundemener i og hvilken periode søgningen skal være foretaget i. Derefter indtaster man de søgeord, som dækker over de produkter eller services virksomheden sælger. For TopDanmark kunne det fx være søgeord som erhvervsforsikring, sygeforsikring og firmapension, mens Danfoss kunne vælge søgeord som køleautomatik, termostater, varmepumper og ventilation. Derudover kan man også bruge en smart søgefunktion, der viser idéer til relaterede eller populære søgeord, eller man kan indtaste sit eget domænenavn for at se idéer til søgeord.

Derefter kan man se antal af søgninger på de enkelte søgeord og downloade listen over de virksomheder, der har søgt direkte til Excel eller CSV-fil. InMarket Leads listen indeholder blandt andet oplysning om firmanavne, adresser, branche, website, telefon samt nøgleperson og e-mail.

Om Google og Fastbase

Google er i dag den største søgemaskine på internettet med over 3,5 milliarder daglige søgninger.

Fastbase er et amerikansk firma grundlagt tilbage i 2015. Med en enorm vækst analyserer Fastbase nu over 6 milliarder besøgende fra over 900.000 virksomheder og top brands fra hele verden, hvilket gør det til et af de hurtigst voksende softwarefirmaer i verden inden for Big Data. Fastbase er registreret globalt varemærke.

Det nye Google InMarket Leads værktøj er netop lanceret i en betaversion i Danmark på InMarket Leads

Om Fastbase, Inc.

Fastbase, Inc.'s software er bygget op omkring Google´s produkter, herunder Google Analytics, hvor Fastbase tilføjer nyttige informationer omkring website besøgende, herunder interaktion, information om nøglemedarbejdere med LinkedIn-profil og deres e-mail.

" Fastbase er kommet til markedet på det helt rigtige tidspunkt for at understøtte de data-drevne industrier til at målrettet og imødekomme deres kunders behov. For at sikre den fortsatte enorme vækst, investerer vi stærkt i udvikling af nye produkter henvendt til de ca. 50 millioner virksomheder der anvender Google Analytics på Verdensplan.” "bekræfter Rasmus Refer, direktør for Fastbase, Inc

Fastbase, Inc. har trådt ind på den digitale markedsplads med en meget stærk besked: det er vigtigt at kende ens websites besøgende. Fastbase, Inc. fortsætter med at bringe værdi til sin software gennem fortsat forskning og udvikling. Virksomhedens enorme succes har ført til, at de blev offentliggjort i 4. kvartal 2018 som et af de hurtigst voksende SaaS-virksomheder i verden.

Sidste frist for reservering af aktier i Fastbase Inc.: 16. Januar, 2019.

Fastbase Inc. i Berlingske Business.