GomSpace

GomSpace åbner kontor i Washington

GomSpace har i nat dansk tid åbnet kontor i Washington, der bliver selskabets strategiske udgangspunkt for de stadigt voksende aktiviteter på det amerikanske marked.
Niels Buus og Elizabeth Driscoll flankeret af militærrepræsentanter fra den danske ambassade i Washington

GomSpace Group AB (”GomSpace”, børs-ticker: GOMX), har netop klippet snoren til GomSpace North America-kontoret, der skal være med til at sikre GomSpace yderligere opmærksomhed på det attraktive amerikanske marked.

Aerospace-industrien er i kraftig vækst i USA, og ser man isoleret på venture capital-investeringerne, er der lige nu en meget stor koncentration omkring forretningsmodeller, der forudsætter brugen af nanosatellitter. USA er verdens største enkeltmarked for nanosatellitter, og Silicon Valley har for alvor fået øje på fordelene ved nanosatellitter som dem, GomSpace producerer. Samtidig har Pentagon, det amerikanske Department of Defence, og NASA igangsat projekter med nanosatellitter, og den udvikling ønsker GomSpace at være endnu tættere på.

-          Vi er allerede aktive på det amerikanske marked, men vi vil meget gerne være tættere på udviklingen, da markedet og efterspørgslen vokser kraftigt. Der er et stort aerospace-miljø omkring Washington, og derfor er det et godt udgangspunkt for os, når vi skal rekruttere medarbejdere til det nye kontor. Opgaven på den korte bane er således at få ansat de rette salgsfolk, ingeniører og it-medarbejdere til GomSpace North America, og vi forventer at være omkring fem ansatte inden årets udgang, siger Niels Buus, CEO i GomSpace.

Elizabeth Driscoll, der kommer fra en stilling som Business Development Manager i Aerojet Rocketdyne i Seattle, er ansat som Director of Business Development i GomSpace North America.

Niels Buus (CEO), mobil +45 40 31 55 57 / nbu @ gomspace.com
Presseansvarlig: Jacob Lange, Lange PR, mobil +45 20 76 30 20 / jacob @ langepr.dk

Billeder

Niels Buus, CEO, GomSpace

Information om GomSpace

GomSpace
Langagervej 6
9220 Aalborg

GomSpace er en rumfartsvirksomhed, der konkurrerer på det globale marked for rumsystemer og rumservices. GomSpace udvikler bl.a. nye produkter, komponenter, platforme og innovativ teknologi til brug i professionelle nanosatellitter. GomSpace blev via sit svenske moderselskab GS Group AB noteret på Nasdaq First North i Stockholm i juni 2016 (ticker: GOMX) og har godt 230 medarbejdere. Se mere på www.gomspace.com

Følg pressemeddelelser fra GomSpace

Flere pressemeddelelser fra GomSpace

GomSpace udvider ledelsen med Chief Production Officer27.8.2018 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Den danske del af GomSpace Group, GomSpace A/S, har lige nu en samlet ordrebog og pipeline på 500-700 nanosatellitter, og virksomheden er i fuld gang med omstillingen fra prototypebaseret produktion til verdens første industrielle serieproduktion af nanosatellitter. Opgaven kræver stor erfaring og indsigt, og GomSpaces eksisterende Production Director Peter Høy er derfor udnævnt til Chief Production Officer og indtræder samtidig i virksomhedens topledelse.

Ny topledelse på plads i GomSpace11.9.2017 06:44:18 CEST | Pressemeddelelse

GomSpace har som følge af selskabets hidtil største ordre til engelske Sky & Space Global påbegyndt en stor transformation, hvor man i højere grad skal fremstille store konstellationer af nanosatellitter, der kan serieproduceres. Derfor har GomSpace valgt at nedlægge sin hidtidige Special Projects-funktion, som i stedet er lagt sammen med Customer Projects. Samtidig har GomSpace oprettet en ny Technology-division, hvor Dan Ulrich er ansat som ny Chief Technology Officer. Han får således det samlede ansvar for teknologiområdet i GomSpace. Dan Ulrich tiltræder i samme åndedrag som GomSpaces nye Production Director Peter Høy, der har mangeårig ledelses- og produktionserfaring fra en lang række virksomheder. Dermed har virksomheden sikret sig en internationalt orienteret topledelse, der sammen med CEO Niels Buus skal stå for de kommende års massive vækst.