Godt signal fra PFA

Hos TEKNIQ Arbejdsgiverne er man glad for planerne hos PFA om at fremrykke planlagte renoverings- og vedligeholdelsesopgaver for at modvirke faldet i aktiviteten i byggeriet under coronakrisen. Et eksempel, kommuner og stat bør lade sig inspirere af.

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

En af landets største ejendomsinvestorer, PFA, vil se nærmere på mulighederne for at fremrykke planlagte renoverings- og vedligeholdelsesopgaver til et større tocifret millionbeløb. På den måde kan man være med til at modvirke faldet i aktiviteten i byggeriet og udnytte den kapacitet, som bliver ledig på grund af det øjeblikkelige coronaudbrud.

Planerne vækker glæde hos TEKNIQ Arbejdsgiverne, som tidligere har opfordret det offentlige til at gøre det samme.

”Det er et meget positivt signal fra PFA, og vi håber, det også kan være med til at inspirere stat og kommuner til at sætte skub i de service- og renoveringsopgaver, som er planlagt men endnu ikke er startet,” siger Niels Jørgen Hansen, adm. direktør hos TEKNIQ Arbejdsgiverne, der repræsenterer 4.300 virksomheder inden for el, vvs og metal, og uddyber:

”Ved at holde gang i hjulene ude i virksomhederne reducerer vi behovet for direkte økonomisk støtte og sikrer samtidig, at virksomhederne er bedre rustede, når vi atter, og forhåbentlig inden længe, vender tilbage til en mere normal hverdag. Samtidig er det jo helt logisk at begynde arbejdet med at modernisere de offentlige bygninger netop nu, hvor de alligevel står tomme,” siger Niels Jørgen Hansen.

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne, tlf. 40 74 43 60

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

TEKNIQ Arbejdsgiverne – Industri & Installation repræsenterer 4.300 virksomheder inden for el, vvs og metal med i alt 55.000 medarbejdere og en samlet omsætning på omkring 60 mia. kr.