Godt nyt fra job-markedet

Efter et stort fald er antallet af job-annoncer I Danmark nu stabiliseret, viser en ny opgørelse fra Jobsearch.dk, som samler alle job-annoncer i Danmark.

Fra den 15. februar til den 1. april faldt antallet af job-annoncer I Danmark fra 27.570 til 18.656, svarende til et fald på cirka 33 procent.

Men over den seneste uge har antallet af job-annoncer stabiliseret sig på mellem 18.000 og 19.000 job-annoncer.

”Dette er et rigtig godt tegn. Virksomhederne fik luget hårdt ud I deres job-annoncer I marts måned. Men nu er antallet af job-annoncer tilsyneladende stabiliseret på et relativt højt leje, hvilket indikerer, at der vil være et vist volumen af jobs at søge for nuværende og fremtidige jobsøgere”, siger Thomas Barfod fra Jobsearch.dk

Se udviklingen I antallet af job-annoncer I Danmark her: https://www.jobsearch.dk/jobstatistik

Jobsearch.dk crawler de danske virksomheders jobsektioner 6 gange dagligt og giver dermed et øjebliksbillede af hvor mange job-annoncer der er i Danmark.

Thomas Barfod
tsb@jobsearch.dk

Information om Jobsearch.dk ApS

Jobsearch.dk ApS
Mynstersvej 3, 3tv
1827 Frederiksberg

29614045http://www.jobsearch.dk

Jobsearch.dk er Danmarks store jobsøgemaskine og platform for jobmarkedet. Vores klare og dedikerede mission er at samle alle jobs, alle ansættende ledere, alle rekrutteringsfirmaer og alle jobsøgere ét sted og skabe de mest dynamiske muligheder for match, kommunikation og direkte interaktion mellem alle på jobmarkedet. Vi demokratiserer med andre ord al viden om og på jobmarkedet til fordel for alle.