Godt nyt for lejere: Historisk mange private vælger at udleje boligen på BoligPortal

Første kvartal af 2019 har budt på et rekordstort antal private udlejere på udlejningsplatformen BoligPortal. En positiv udvikling for lejerne, der har flere lejeboliger at vælge imellem end nogensinde før.

LEJEBOLIGMARKED: En opgørelse fra BoligPortal over årets første kvartal viser et historisk stort antal private, der udlejer sin bolig gennem portalen. Stigningen betyder, at BoligPortal byder på det største udbud af både lejligheder, værelser og huse til leje i første kvartal nogensinde.

”Vi er rigtig stolte over denne udvikling, for det viser os, at udlejerne anser BoligPortal for at være lige netop det seriøse og professionelle værktøj, de har brug for på lejeboligmarkedet,” siger administrerende direktør, Anders Hyldborg.

”Men det fortæller os også, at folk virkelig tager ansvar på et presset boligmarked og i højere grad får øjnene op for alle fordelene ved at dele boligen med andre.”

Udviklingen sker ikke kun i de store byer

BoligPortal har således i marts 2019 haft knap 15 procent flere annoncer fra privatudlejere end i marts sidste år. Privatudlejere kan for eksempel være de, der har et værelse til overs i boligen eller de, der er på et længere udlandsophold og vælger at fremleje i mellemtiden.

Stigningen kan skyldes flere ting, men ifølge Anders Hyldborg vidner den også om, at private udlejere udnytter de mange muligheder, BoligPortal kan tilbyde dem.

”På BoligPortal kan udlejere gratis og nemt oprette en annonce med den bolig, de har til rådighed. Samtidig har de store chancer for at finde det rigtige match blandt de tusindvis af lejere, der søger nyt hjem gennem BoligPortal,” siger Anders Hyldborg.

Men stigningen i antallet af private udlejere på BoligPortal sker ikke kun i de største danske byer. Opgørelsen viser nemlig, at der især er kommet flere privatudlejere til i byer som Vejle, Horsens og Herning.

BoligPortal er Danmarks største lejeboligportal og har 20 år som markedsleder bag sig.