Godt nyt for Hernings lejere: Flere private udlejer boligen på BoligPortal

Første kvartal af 2019 har budt på et rekordstort antal privatudlejere på udlejningsplatformen BoligPortal. I Herning har et stigende antal private haft boligen til udlejning – og det er gode nyheder for lejerne.

HERNING: En opgørelse fra BoligPortal over årets første kvartal viser et historisk stort antal private, der udlejer sin bolig gennem portalen. Stigningen betyder, at BoligPortal byder på det største udbud af både lejligheder, værelser og huse til leje i første kvartal nogensinde.

Særligt i Herning er det blevet populært at udleje. Faktisk er andelen af private udlejere alene i Herning steget med lidt mere end 40 procent i marts, hvis man sammenligner med marts sidste år. Private udlejere dækker for eksempel over folk, der udlejer dele af den bolig, de selv bor i eller fremlejer, mens de er ude at rejse over en længere periode.

Stigningen kan skyldes flere ting, men ifølge Anders Hyldborg vidner det især om, at private udlejere udnytter de mange muligheder, BoligPortal kan tilbyde dem.

”På BoligPortal kan udlejere gratis og nemt oprette en annonce med den bolig, de har til rådighed. Samtidig har de store chancer for at finde det rigtige match blandt de tusindvis af lejere, der søger nyt hjem gennem BoligPortal,” siger Anders Hyldborg.

BoligPortal er Danmarks største lejeboligportal og har 20 år som markedsleder bag sig.