God stemning og høj vækst udløser pris til stålvirksomhed

Det hele menneske og den gode forretning går op i en højere enhed i virksomheden Lars Broe Rustfri Stål A/S. Derfor har DI Fyn valgt at give årets Iinitiativpris til stålvirksomheden med de glade medarbejdere.

Besøger du Lars Broe Rustfri Stål A/S i Odense, får du altid en varm og imødekommende modtagelse. Det er som at træde ind i en stor familie, hvor alle viser respekt for hinanden.

- Glade medarbejdere er mit vigtigste råstof. Derfor ser vi på det hele menneske. Det handler om, at alle på virksomheden skal have det godt. Derfor interesserer vi os oprigtigt for hinanden og hjælper, hvor der er behov for det, fortæller ejeren af virksomheden, Lars Broe, som i dag har 63 medarbejdere og 13 lærlinge.

Virksomheden har i sin 23 år lange historie altid haft godt gang i forretningen. Aktuelt er der rygende travlt med at producere hæve-sænkeplatforme og køkkeninventar men også forskellige specialopgaver. Ordrebogen bugner med bestillinger på alt fra bordplader til maskindele så langt øjet rækker.

Kombinationen af dygtig forretningsførelse og blikket for det hele menneske betyder nu, at DI Fyn har valgt at give Lars Broe Rustfri Stål A/S årets Initiativpris. Prisen bliver overrakt af Odenses borgmester, Peter Rahbæk Juel, og DI Fyns formand, Poul Strandmark, tirsdag den 10. oktober.

- Det er tale om en meget veldreven virksomhed, som altid har haft en god indtjening og samtidig taget mange lærlinge. Virksomhedens særkende er at sætte mennesket i centrum – både når det gælder de ansatte og kunderne, siger Poul Strandmark, der er formand for DI Fyn og kun har ros tilovers for den lokale stålvirksomhed.

Han er ikke mindst imponeret af, at virksomheden også i perioder, hvor det skal gå stærkt i produktionen, prioriterer at uddanne mange lærlinge. Men for virksomhedsejer Lars Broe er det en naturlig del af virksomhedens strategi.

- Vores styrke er hurtig levering af kundetilpassede løsninger i høj kvalitet. Det kræver særligt dygtige medarbejdere. Derfor gør vi meget ud af oplære vores egne folk. Vi tager unge ind som lærlinge og forsøger at sende dem ud i verden igen som hele, ordentlige voksne, der er dygtige til deres håndværk, udtaler direktør Lars Broe.

Med DI Fyns Initiativpris 2017 er Lars Broe Rustfri Stål A/S en af i alt 18 kandidater til DI’s nationale Initiativpris, som uddeles på DI’s årlige konference for små og mellemstore virksomheder i 2018.

Kom til den lokale prisoverrækkelse:
                                             Tirsdag den 10. oktober kl. 14.00
                       hos Lars Broe Rustfri Stål A/S, Herluf Trolles vej 20, 5220 Odense SØ.

Fakta om Initiativpris 2017

DI Fyn overrækker hvert år sin Initiativpris. Formålet med initiativprisen er at hædre virkelyst, kreativitet og skabertrang hos en mindre virksomhed i medlemskredsen.

Kriterier for prisen er:

• Virksomheden må ikke have over 100 ansatte i det år, hvor prisen uddeles. Hvis virksomheden evt. er i koncernsamarbejde med andre virksomheder, må det samlede antal ansatte maksimalt være 300
  • Virksomheden skal gennem særligt initiativ og virkelyst inden for afsætning, teknologi, uddannelse eller andre områder gennem en kortere årrække have skabt grundlag for vækst
  • Der vil også blive lagt vægt på udviklingen i nøgletal, eksempelvis omsætningen (bruttoavancen), årets resultat, egenkapitalen og/eller antal ansatte de seneste år.

I 2017 er et særligt kriterium desuden, at virksomheden har udvist en særlig vilje og strategisk evne til at lede medarbejdere og forretningen mod nye mål.

For yderligere oplysninger kontakt chefkonsulent i DI Fyn, Allan Munch Mortensen, på e-mail: amo@di.dk og tlf.: 3083 1077 eller pressekoordinator i DI, Helen Jensen på tlf.: 2124 4702.

Chefkonsulent Allan Munch Mortensen
Mail: amo@di.dk

De fynske kommuner er flyvende i DI-undersøgelse3.9.2018 21:30pressemeddelelse

Det går generelt forrygende med de fynske kommuners service og hjælp til de lokale virksomheder, viser årets DI-undersøgelse af det lokale erhvervsklima i 93 danske kommuner. I år er hele tre fynske kommuner i top 10 på DI’s liste over erhvervsvenlighed - sidste år var der kun Middelfart. De fynske kommuner har dermed fortsat sidste års generelle fremgang. Fyn markerer sig som et seriøst vækstområde og slår med længder de sjællandske kommuner, når det gælder at tilbyde virksomhederne mulighed for udvikling og vækst. - Vi skal på Fyn være rigtig stolte af, at vi nu har fået tre fynske kommuner op i top 10 på DI’s liste. Foruden Middelfart er det nu også Nyborg og Nordfyn. Endelig er det positivt, at Odense Kommune holder en relativ pæn placering til sammenligning med landets øvrige storbykommuner. Kort sagt er det en stor fornøjelse at slå op og læse i undersøgelsen Lokalt Erhvervsklima 2018, siger formand for DI Fyn Poul Strandmark. I alt går seks ud af otte fynske kommuner frem i DI’s