God stemning og høj vækst udløser pris til stålvirksomhed

Det hele menneske og den gode forretning går op i en højere enhed i virksomheden Lars Broe Rustfri Stål A/S. Derfor har DI Fyn valgt at give årets Iinitiativpris til stålvirksomheden med de glade medarbejdere.

Besøger du Lars Broe Rustfri Stål A/S i Odense, får du altid en varm og imødekommende modtagelse. Det er som at træde ind i en stor familie, hvor alle viser respekt for hinanden.

- Glade medarbejdere er mit vigtigste råstof. Derfor ser vi på det hele menneske. Det handler om, at alle på virksomheden skal have det godt. Derfor interesserer vi os oprigtigt for hinanden og hjælper, hvor der er behov for det, fortæller ejeren af virksomheden, Lars Broe, som i dag har 63 medarbejdere og 13 lærlinge.

Virksomheden har i sin 23 år lange historie altid haft godt gang i forretningen. Aktuelt er der rygende travlt med at producere hæve-sænkeplatforme og køkkeninventar men også forskellige specialopgaver. Ordrebogen bugner med bestillinger på alt fra bordplader til maskindele så langt øjet rækker.

Kombinationen af dygtig forretningsførelse og blikket for det hele menneske betyder nu, at DI Fyn har valgt at give Lars Broe Rustfri Stål A/S årets Initiativpris. Prisen bliver overrakt af Odenses borgmester, Peter Rahbæk Juel, og DI Fyns formand, Poul Strandmark, tirsdag den 10. oktober.

- Det er tale om en meget veldreven virksomhed, som altid har haft en god indtjening og samtidig taget mange lærlinge. Virksomhedens særkende er at sætte mennesket i centrum – både når det gælder de ansatte og kunderne, siger Poul Strandmark, der er formand for DI Fyn og kun har ros tilovers for den lokale stålvirksomhed.

Han er ikke mindst imponeret af, at virksomheden også i perioder, hvor det skal gå stærkt i produktionen, prioriterer at uddanne mange lærlinge. Men for virksomhedsejer Lars Broe er det en naturlig del af virksomhedens strategi.

- Vores styrke er hurtig levering af kundetilpassede løsninger i høj kvalitet. Det kræver særligt dygtige medarbejdere. Derfor gør vi meget ud af oplære vores egne folk. Vi tager unge ind som lærlinge og forsøger at sende dem ud i verden igen som hele, ordentlige voksne, der er dygtige til deres håndværk, udtaler direktør Lars Broe.

Med DI Fyns Initiativpris 2017 er Lars Broe Rustfri Stål A/S en af i alt 18 kandidater til DI’s nationale Initiativpris, som uddeles på DI’s årlige konference for små og mellemstore virksomheder i 2018.

Kom til den lokale prisoverrækkelse:
                                             Tirsdag den 10. oktober kl. 14.00
                       hos Lars Broe Rustfri Stål A/S, Herluf Trolles vej 20, 5220 Odense SØ.

Fakta om Initiativpris 2017

DI Fyn overrækker hvert år sin Initiativpris. Formålet med initiativprisen er at hædre virkelyst, kreativitet og skabertrang hos en mindre virksomhed i medlemskredsen.

Kriterier for prisen er:

• Virksomheden må ikke have over 100 ansatte i det år, hvor prisen uddeles. Hvis virksomheden evt. er i koncernsamarbejde med andre virksomheder, må det samlede antal ansatte maksimalt være 300
  • Virksomheden skal gennem særligt initiativ og virkelyst inden for afsætning, teknologi, uddannelse eller andre områder gennem en kortere årrække have skabt grundlag for vækst
  • Der vil også blive lagt vægt på udviklingen i nøgletal, eksempelvis omsætningen (bruttoavancen), årets resultat, egenkapitalen og/eller antal ansatte de seneste år.

I 2017 er et særligt kriterium desuden, at virksomheden har udvist en særlig vilje og strategisk evne til at lede medarbejdere og forretningen mod nye mål.

For yderligere oplysninger kontakt chefkonsulent i DI Fyn, Allan Munch Mortensen, på e-mail: amo@di.dk og tlf.: 3083 1077 eller pressekoordinator i DI, Helen Jensen på tlf.: 2124 4702.

Chefkonsulent Allan Munch Mortensen
Mail: amo@di.dk

Opgave om øget bilsalg skaffer Sebastian pris på 25.000 kr.29.6.2020 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Sebastian kunne ikke forstå, hvorfor hans praktiksted Nellemann A/S, Odense ikke solgte flere Kia Picanto, så han lavede en fagprøve om problemstillingen, hvor han på imponerende vis lod handelsteoretiske overvejelser møde virkeligheden hos sit praktiksted. Det har nu skaffet ham DI og HK Privats Fagprøvepris på Handelsuddannelsen. Prisen på 25.000 kr. blev uddelt som en overraskelse for Sebastian på Nellemann kl. 9.00 i dag.

Kommuner får 45 forslag til corona-hjælp til fynsk erhvervsliv4.5.2020 15:51:42 CESTPressemeddelelse

Coronakrisen har ramt Danmark og dansk erhvervsliv hårdt. Landets kommuner spiller en stor og vigtig rolle i at holde dampen oppe i Danmark, så hjulene kan køre rundt i dansk økonomi. På Fyn er der iværksat en række initiativer, som hjælper virksomhederne og holder hånden under lokale arbejdspladser. Men der er brug for, at kommunerne samarbejder endnu mere med lokale virksomheder. Derfor lancerer DI 45 konkrete anbefalinger til kommunerne, så vi kan hjælpe hinanden med at komme så helskindet som muligt ud af krisen. - Der er ingen tvivl om, at de fynske kommuner har været deres ansvar bevidst og allerede hjulpet tusindvis af virksomheder og arbejdspladser i kampen mod coronavirus. Krisen, der er den værste i nyere tid, har dog nok næppe toppet endnu, og samarbejdet mellem kommuner og erhvervsliv er nødt til at forstærkes endnu mere, siger Poul Strandmark CEO for Bluepack A/S og formand for DI Fyn. DI anbefaler blandt andet, at kommunerne styrker samarbejdet mellem jobcentre og erhverv

Fynske kommuner deler sig i Lokalt Erhvervsklima 2019 – Middelfart på vej mod top tre.9.9.2019 21:30:00 CESTPressemeddelelse

Danmarks mest grundige undersøgelse af danske kommuners erhvervsvenlighed, DI’s Lokalt Erhvervsklima, bliver i år gennemført for 10. gang. I jubilæumsåret rykker Middelfart Kommune 2 pladser frem til en imponerende 4. plads, Nordfyn taber 8 pladser og rykker til en 12. plads, mens Nyborg rykker til en 10. plads og Assens til en 23. plads – rigtig gode resultater for alle fire kommuner. Til gengæld ser det knap så godt ud for de fire andre fynske kommuner – alle ender de i 70’erne på ranglisten, og det er især Svendborg (78), Kerteminde (75) og Faaborg-Midtfyn (76), som har en negativ udvikling. Odense står i stampe på 74. pladsen. Fyn har altså delt sig i to i år.