God stemning og høj vækst udløser pris til stålvirksomhed

Det hele menneske og den gode forretning går op i en højere enhed i virksomheden Lars Broe Rustfri Stål A/S. Derfor har DI Fyn valgt at give årets Iinitiativpris til stålvirksomheden med de glade medarbejdere.

Besøger du Lars Broe Rustfri Stål A/S i Odense, får du altid en varm og imødekommende modtagelse. Det er som at træde ind i en stor familie, hvor alle viser respekt for hinanden.

- Glade medarbejdere er mit vigtigste råstof. Derfor ser vi på det hele menneske. Det handler om, at alle på virksomheden skal have det godt. Derfor interesserer vi os oprigtigt for hinanden og hjælper, hvor der er behov for det, fortæller ejeren af virksomheden, Lars Broe, som i dag har 63 medarbejdere og 13 lærlinge.

Virksomheden har i sin 23 år lange historie altid haft godt gang i forretningen. Aktuelt er der rygende travlt med at producere hæve-sænkeplatforme og køkkeninventar men også forskellige specialopgaver. Ordrebogen bugner med bestillinger på alt fra bordplader til maskindele så langt øjet rækker.

Kombinationen af dygtig forretningsførelse og blikket for det hele menneske betyder nu, at DI Fyn har valgt at give Lars Broe Rustfri Stål A/S årets Initiativpris. Prisen bliver overrakt af Odenses borgmester, Peter Rahbæk Juel, og DI Fyns formand, Poul Strandmark, tirsdag den 10. oktober.

- Det er tale om en meget veldreven virksomhed, som altid har haft en god indtjening og samtidig taget mange lærlinge. Virksomhedens særkende er at sætte mennesket i centrum – både når det gælder de ansatte og kunderne, siger Poul Strandmark, der er formand for DI Fyn og kun har ros tilovers for den lokale stålvirksomhed.

Han er ikke mindst imponeret af, at virksomheden også i perioder, hvor det skal gå stærkt i produktionen, prioriterer at uddanne mange lærlinge. Men for virksomhedsejer Lars Broe er det en naturlig del af virksomhedens strategi.

- Vores styrke er hurtig levering af kundetilpassede løsninger i høj kvalitet. Det kræver særligt dygtige medarbejdere. Derfor gør vi meget ud af oplære vores egne folk. Vi tager unge ind som lærlinge og forsøger at sende dem ud i verden igen som hele, ordentlige voksne, der er dygtige til deres håndværk, udtaler direktør Lars Broe.

Med DI Fyns Initiativpris 2017 er Lars Broe Rustfri Stål A/S en af i alt 18 kandidater til DI’s nationale Initiativpris, som uddeles på DI’s årlige konference for små og mellemstore virksomheder i 2018.

Kom til den lokale prisoverrækkelse:
                                             Tirsdag den 10. oktober kl. 14.00
                       hos Lars Broe Rustfri Stål A/S, Herluf Trolles vej 20, 5220 Odense SØ.

Fakta om Initiativpris 2017

DI Fyn overrækker hvert år sin Initiativpris. Formålet med initiativprisen er at hædre virkelyst, kreativitet og skabertrang hos en mindre virksomhed i medlemskredsen.

Kriterier for prisen er:

• Virksomheden må ikke have over 100 ansatte i det år, hvor prisen uddeles. Hvis virksomheden evt. er i koncernsamarbejde med andre virksomheder, må det samlede antal ansatte maksimalt være 300
  • Virksomheden skal gennem særligt initiativ og virkelyst inden for afsætning, teknologi, uddannelse eller andre områder gennem en kortere årrække have skabt grundlag for vækst
  • Der vil også blive lagt vægt på udviklingen i nøgletal, eksempelvis omsætningen (bruttoavancen), årets resultat, egenkapitalen og/eller antal ansatte de seneste år.

I 2017 er et særligt kriterium desuden, at virksomheden har udvist en særlig vilje og strategisk evne til at lede medarbejdere og forretningen mod nye mål.

For yderligere oplysninger kontakt chefkonsulent i DI Fyn, Allan Munch Mortensen, på e-mail: amo@di.dk og tlf.: 3083 1077 eller pressekoordinator i DI, Helen Jensen på tlf.: 2124 4702.

Chefkonsulent Allan Munch Mortensen
Mail: amo@di.dk

Super-elev på 40+ bliver hædret med DI Fyns lærlingepris23.8.2023 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Bibi Anja Nielsen har shinet fra første dag som elev hos Super-Køl A/S i Odense, der er totalentreprenør inden for kølere og frysere til dagligvarehandel og industri. Hun nyder stor respekt overalt på virksomheden, uanset om hun løser komplicerede opgaver for teknikerne, servicerer forskellige typer af kunder eller giver den gas på dansegulvet til sommerfesten. Positiv, løsningsorienteret og ansvarsbevidst er bare nogle af de ord, der bliver sat på Bibi, som for nogle år siden tog springet og besluttede sig til at starte forfra med en ny uddannelse, selv om hun var over 40 og havde hjemmeboende børn. En bedrift, der nu bliver belønnet med DI Fyns Lærlingepris 2023.

Fynske kommuner bør lade flere private virksomheder komme til21.6.2023 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Assens og Odense er de kommuner på Fyn, der giver flest private virksomheder mulighed for at udføre nogle af de mange kommunale opgaver som f.eks. rengøring, pleje og jobformidling. Mens kommuner som Nyborg, Ærø og Langeland halter bagefter. Det er ærgerligt, at der er så store forskelle, mener formand for DI Fyn Poul Strandmark. Potentialet for at udlicitere og konkurrenceudsætte er langt større.