God nyhed til rejseglade syddanskere: PLAY præsenterer ny rute fra Hamborg til Island og USA’s østkyst

I dag offentliggør PLAY en helt ny rute mellem Hamborg og USA’s østkyst via Island. Ruten vil åbne 16. maj 2023, med tre ugentlige flyvninger fra Hamborg Lufthavn, og billetsalget starter allerede i dag.

København, 7. november 2022 - I dag offentliggør det islandske flyselskab, PLAY, en ny rute til USA’s østkyst via Island fra Hamborg – et oplagt nyt flytilbud til rejseglade syddanskere.

Det er ikke mere end tre år siden, at det islandske flyselskab blev grundlagt, men selskabet kan allerede bryste sig af 27 destinationer i Europa og USA, der er forbundet af Keflavik Lufthavn i Reykjavik på Island. PLAY har indtil nu haft en enkelt destination i Danmark, den helårlige rute til København, men med den nye rute til Hamborg, vil PLAY komme tættere på danskere i Syddanmark.

Ruten skal skabe en oplagt bro mellem Nordtyskland, Island og USA’s østkyst (New York, Boston og Washington), og PLAY’s direktør, Birgir Jonsson, glæder sig til at kunne tilbyde tyskerne og syddanskerne at rejse til USA til en rimelig pris:

”Hamborg er en fantastisk by, og både tyskerne og syddanskerne, der bor i nærheden, elsker at rejse. Det er en stor glæde for mig at skabe en overskuelig rejse mellem Hamborg og USA – både i forhold til logistik, rejsetid og pris.”

PLAY’s første fly fra Hamborg til de amerikanske destinationer (et Airbus A320neo-fly med 180 sæder) letter i Hamborg lufthavn den 16. maj 2023, med mellemlanding i smukke Keflavík på Island. Efterfølgende vil ruten byde på flyvninger mellem USA og Hamborg tre gange om ugen, fra maj til oktober.

PLAY er det oplagte valg til dem, der har lyst til at besøge USA's østkyst med et behageligt serviceniveau og en god pris, som er til at betale. Og netop prisen er et af PLAY’s helt unikke kendetegn:

”Det har været et par hårde år i flybranchen, men vi prioriterer alligevel at holde billetpriserne så lave som muligt. Vores kunder har lysten til at rejse, og vi forsøger at gøre det muligt for så mange som muligt – både når vi udbygger vores netværk, og når vi holder priserne i et niveau, hvor de fleste kan være med.” siger PLAY’s direktør, Birgir Jonsson.

Der kan bookes billetter fra Hamborg til Island og USA allerede i dag på www.flyplay.com.

For mere information:

Pressekontakt for PLAY i Danmark, Caroline Olesen, Grey Public – tlf og mail:

+45 22257976 og caroline.olesen@grey.com

For mere information:

Pressekontakt for PLAY i Danmark, Caroline Olesen, Grey Public – tlf og mail:

+45 22257976 og caroline.olesen@grey.com

Et islandsk flyselskab med luft under vingerne: PLAY er årets bedste start-up2.12.2022 11:45:31 CET | Pressemeddelelse

Det islandske flyselskab, PLAY er blevet kåret som ’Årets Start-up’ i 2022 af CAPA - Center for Aviation. Birgir Jónsson, der er CEO for PLAY, modtog prisen ved en ceremoni i Gibraltar 1. december. CAPA begrunder prisoverrækkelsen med, at PLAY's ledelse har vækstet selskabet i et fornuftigt tempo og undgået flyvninger på alternative geografiske markeder. PLAY har også positioneret sig for fremtiden med teknologi og bæredygtighed som to centrale søjler i sin forretningsstrategi. PLAY har allerede vist sig modstandsdygtig over for de hårde markedsbetingelser og rapporterer et positivt driftsresultat i tredje kvartal af 2022 og har en stærk bookingpipeline for vinteren 2022/2023 og resten af 2023. "At lancere et nyt flyselskab er altid en bedrift, men at gøre det under de hårdeste forhold, og samtidig levere et godt resultat, er enestående. CAPA er glade for at kunne tildele PLAY prisen for Årets Start-up i 2022," siger Marco Navarria, Content & Marketing Director i CAPA – Center for Avia

Positivt driftsresultat hos flyselskab: PLAY er i overskud i 3. kvartal – for første gang3.11.2022 16:42:40 CET | Pressemeddelelse

- PLAY transporterede omkring 311 tusind passagerer i 3. kvartal og forventer omkring 800 tusind passagerer i år. - Omsætningen i kvartalet var USD 59,9 mio. sammenlignet med USD 32,5 mio. i 2. kvartal. - I 2023 forventer PLAY 1,5 til 1,7 millioner passagerer med en omsætning på 310 til 330 mio. USD og et positivt driftsresultat for hele året. - Belægningsgraden i 3. kvartal var acceptabel med 85%. Belægningsgraden for oktober var 81,9% med cirka 92.000 passagerer. - Virksomhedens økonomiske position er stærk. Likvide beholdninger udgjorde den 30. september USD 29,6 mio. Soliditetsgraden var 12,1%, og selskabet har ingen ekstern rentebærende gæld. - Resultatet før renter og skat (EBIT) var positivt i 3. kvartal 2022 på USD 1,3 mio. - EBIT vil overordnet være negativt i andet halvår og for hele året. - PLAY's forventninger til 2022 er opdateret, og selskabet forventer en årlig omsætning på ca. USD 140 millioner i år. - Billetter til 27 destinationer er i øjeblikket til salg. København,

Ny destination og Q2-resultater klar: Det islandske flyselskab, PLAY forventer 150 millioner dollars i omsætning og afslører ny destination i Washington23.8.2022 14:00:00 CEST | Pressemeddelelse

PLAY har transporteret ca. 182.000 passagerer i 2. kvartal og forventer ca. 800.000 passagerer i år. Driftsindtægterne er hastigt stigende, og PLAY forventer en omsætning på USD 150 mio. PLAY's har nu samlet 26 destinationer, inklusiv den helt nye Dulles International Airport i Washington Et nyt flyselskab i kraftig vækst Den 24. Juni i år var det kun et år siden, at det islandske flyselskab, PLAY, begyndte at flyve europæere til USA med Island som hub. I dag fremlægger PLAY en stærk Q2-rapport, der afspejler et kvartal med kraftig vækst på både omsætning og passagerer. Hele 182.000 passagerer valgte at flyve med PLAY i kvartalet, og ledelsen forventer allerede nu, at flyselskabets flåde på seks fly vil transportere omkring 800.000 passagerer i 2022. De høje passagertal, med en tilsvarende høj belægningsgrad på 74,8%, kan mærkes på indtægterne, og forventningen til omsætningen i 2022 er hele USD 150 mio. Enhedsomkostningerne (CASK ex fuel) fortsætter med at falde effektivt, i takt med