Gløgg, julebag, motorsavskunst og åbning af julestuen Veras Jul på Hesede Hovedgård

På lørdag d. 5. november kl. 11-16 åbner julestuen Veras Jul i Veras Verden, her vil du finde butikkens bud på julen anno 2022. Du finder blandt andet en masse spændende og anderledes julepynt som butikkens indehaver Nicolaj har hentet hjem fra alle verdenshjørner. Men også poetisk papirklip fra danske Louise Helmersen, som du måske husker fra DR programmet ”Made in Denmark”.

I julestuen vil duften af jul sprede sig fra den unikke Kongerøgelse fra Svaneapoteket i Norge, som det eneste sted i Danmark forhandler Veras Verden det som man bedst beskriver som duften af jul.

For at se dette indhold fra dintekstforfatter.dk, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Ude i køkkenet vil man blive mødt af duften af varm krydret æblegløgg og nybagt julebag. Her har vi nemlig besøg af Mette fra franske De Buyer som vil give gode råd til årets tærter og julesmåkager. I køkkenet findes der et stort udvalg af bagegrej hvis du har en lille bagedyst deltager gemt i maven, og som inspiration kan du også her finde julekoge- og bagebøger fra både Claus Meyer og Louisa Lorang.

I gårdhaven har vi besøg af motorsavskunstneren Malik Mabe både lørdag og søndag, så kom og oplev hvordan en rå træstamme fra et asketræ bliver forvandlet til en skulptur. ”Dette bliver den 3. træskulptur Malik laver til Veras Verden, og den skal indgå i den lille skulpturpark som vi er ved at etablere i haven på Hesede Hovedgård med temaet Eventyrland” fortæller indehaver Nicolaj Lund Jensen. I år skal Malik lave Grand Pabbi, den kloge trold fra Frost, og Pabbie skal efterfølgende stå i selskab med enhjørningen Claire og dragen Sisu fra Raja og den sidste drage.

Malik bor til dagligt i USA, men er hjemme i Danmark i forbindelse med, at han har arbejdet i Tivoli i København, hvor han med hans motorsav har skåret i de store kæmpegræskar som har været udstillet i haven.

Herudover er butikken fyldt med masser af spændende nyheder fra årets messe i Paris, så der er allerede nu mulighed for at finde unikke julegaver, adventsgaver og vært-/værtindegaver.

Julestuen holder åbent alle ugens 7 dage helt frem til og med den 23. december, og åbningstiderne er kl. 11 – 16

Veras Verden

Hesede Hovedgård 3

4690 Haslev

Hjemmeside www.verasverden.dk

Facebook https://www.facebook.com/verasverdendk

Instagram https://www.instagram.com/veras_verden/

Nu kan du realisere din drøm om at blive pilot!10.11.2022 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

Hvis du også har drømt om at blive pilot, da du var lille, så deler du skæbne med mange andre. For der er noget vidunderligt ved tanken om at være, hvor himlen altid er blå, og hvor ellers kun fugle og Vorherre regerer. Desværre er det kun meget få af os, som bliver rigtige piloter, så på den måde brister drømmen for de fleste af os. Men nu er der kommet en mulighed for at du kan prøve, hvordan det er at være luftkaptajn.