Glade teknikere forkæles med massiv Løve-kapital

Mathias Nielsen kunne i går forlade Løvens Hule med halvanden million kroner og Jacob Risgaard som ny medejer af sin virksomhed GladTeknik. Den sympatiske, blot 30-årige virksomhedsejer med en autistisk lidelse har på fem år skabt et af landets førende og hastigt voksende PC-værksteder. Evnen til at vende modgang til medgang gjorde et dybt indtryk på Coolshop-medejeren, der ser store vækstmuligheder i reparation af computerudstyr.

"Som investor kigger jeg både på menneskene og forretningen, og her giver GladTeknik fuld plade", lyder det fra Jacob Risgaard om investeringen i Mathias Nielsen og GladTeknik.

Coolshop-medejer Jacob Risgaard foretog i gårsdagens udgave af Løvens Hule en af sine største investeringer i programmets historie. Med et indskud på halvanden million kroner opnår han en ejerandel på 10 procent af vækstvirksomheden GladTeknik, der ligger i Hvidovre. GladTeknik er ikke blot et af landets førende PC-værksteder, men også en socialt ansvarlig arbejdsplads, hvor 80 procent af de 20 ansatte har et usynligt handicap.

Stifteren selv, Mathias Nielsen, har til trods for Aspergers Syndrom og ADHD i en alder af blot 30 år formået at skabe en yderst veldrevet virksomhed med speciale i reparationer af computere og mobilt udstyr, forsikringsskadede computere, dataredning m.m. Nøglen til succesen er glade og dygtige medarbejdere, der leverer en høj service og et højt kvalitetsniveau. GladTeknik er med den formel blevet yderst populær både blandt sine kunder og fungerer derudover som problemknuser for andre PC-værksteder. Virksomheden udfører således 6.000 reparationer om året, hvoraf de 2.500 sker på vegne af andre værksteder.

-          En af de ting, der kendetegner GladTeknik er, at vi aldrig lover mere, end vi kan holde. Vi gør meget ud af at forventningsafstemme med vores kunder, og vi gør en dyd ud af at udføre vores opgaver hurtigt og ordentligt. Det lyder måske ikke som den store genialitet, men i vores branche er det ikke en selvfølge. Min drøm var at gribe tingene anderledes an. Jeg vil gerne skabe en virksomhed med plads til alle, hvor det er sjovt at gå på arbejde, og hvor kunderne føler sig velkomne og godt betjent, siger Mathias Nielsen, der startede GladTeknik på sit kollegieværelse i Virum i 2018.

Det var først dagen før, han fyldte 19 år, at Mathias Nielsen fandt ud af, at han har en autistisk hjerne. Det har en pris at være anderledes, men diagnosen giver også mange fordele, herunder en exceptionel evne til at løse problemer, tænke mange trin frem og holde styr på utroligt mange detaljer – evner, der bruges aktivt både i det tekniske arbejde og som en del af kundeplejen i GladTeknik.

For Jacob Risgaard var den sympatiske fortælling om Mathias, GladTeknik og holdet bag stærkt medvirkende til, at han valgte at investere i virksomheden. Repair-markedet er desuden et stort vækstområde, som den grønne omstilling forventes at booste yderligere.

-          Som investor kigger jeg både på menneskene og forretningen, og her giver GladTeknik fuld plade. Det er en super interessant virksomhed med en helt særlig historie og et team, der dagligt beviser, at modgang kan vendes til medgang. Samtidig har de fat i den lange ende med reparationer af udstyr. Opgøret med køb-og-smid-væk-kulturen fylder mere og mere, og der er et kæmpe forretningspotentiale for de virksomheder, der giver produkter et længere liv. Derfor har jeg stor tiltro til, at vi kan drive det vidt med GladTeknik, siger Jacob Risgaard.

Mathias Nielsen, stifter af GladTeknik, 41 33 34 35 / mn@gladteknik.dk
Jacob Risgaard, serieiværksætter og medejer af Coolshop.com, 51 24 33 42 / jacob@coolshop.com
Presseservice og billeder: Jacob Lange, Lange PR, 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk

Forkælelsesbox får to løver med ombord26.1.2023 21:00:00 CET | Pressemeddelelse

Anden gang var lykkens gang for Ladybox, der netop har forladt Løvens Hule med en stor pose penge og rosende ord fra investorpanelet. Jacob Risgaard og Jesper Buch investerede sammen 600.000 kroner i det abonnementsbaserede beauty-koncept, der i 2019 gik tomhændede fra programmet med en advarsel om en snarlig konkurs fra netop Jesper Buch. Siden er det lykkedes de to stiftere af Ladybox at rejse adskillige store investeringer, der har sat fart under vækstvirksomheden.

Ny løve nurser baby-koncept med stor investering6.1.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Der er store forretningsmuligheder i at gøre livet lettere for småbørnsforældre. Det viste de to grundlæggere af virksomheden Tuttelu, der forlod det seneste afsnit af Løvens Hule med en investering på 350.000 kroner. Virksomheden, der leverer bleer og babyudstyr direkte til døren på abonnement, får således den nye løve Louise Herping Ellegaard med ombord. Den erfarne investor ser store muligheder i det unikke convenience-koncept.

Muscle House fra Løvens hule indgår kæmpe aftale med Salling Group26.10.2022 08:47:46 CEST | Pressemeddelelse

Da de to stiftere og tidligere krigsveteraner Anders Kjærgård Nielsen og Emil Luther Jensen sammen med deres forretningspartner Haris Bejtić fik 1,25 mio. kroner ind fra Christian Arnstedt i Løvens Hule, blev det begyndelsen på et kæmpe gearskifte for Muscle House. Nu tager virksomheden endnu et stort skridt fremad, idet Salling Group fremover får Muscle Houses egne kalorielette Wispy-dressinger på hylden.

LendNow vil skabe ny lejeplads for alt mellem himmel og jord7.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse