Glad Lotto-vinder vil udleve drømmen om det store krydstogt: Men først om nogle år, når han får mere tid

En midaldrende mand og hans kone, som for nyligt vandt 1.000.000 kroner i Lotto, ved lige præcis, hvad de vil bruge (nogle af) pengene til. De vil tage på et længere krydstogt – men i første omgang skal pengene lige en tur i banken og vente til ejeren går på pension.

Forventningens glæde er ikke sådan at kimse ad.

Det ved en midaldrende mand fra Århus Kommune, som for nyligt vandt 1.000.000 i Lotto: Han og konen er slet ikke i tvivl om, hvad de vil bruge nogle af pengene på, for de har nemlig længe haft en drøm, som de nu kan realisere.

”Man har jo altid nogle drømme, og vi kunne godt tænke os at tage på et krydstogt!” fortæller manden begejstret.

Meeen selv om han og konen nu rigeligt har råd til at købe de dyreste billetter til et luksus-cruise, så bliver det ikke til noget lige nu.

”Vi har aldrig haft den der følelse af ’nej, nu gør vi det bare!’ Vi har ikke rigtigt tid til at realisere planerne nu, for vi har svært ved at rykke så lang tid ud af kalenderen, så nu sætter vi pengene i banken i stedet, og så ved vi, at vi kan tage på det krydstogt, når vi går på pension. Det er en rar følelse at have noget i horisonten,” siger manden.

Rar følelse

Manden og hans kone har dog allerede brugt en bid af pengene på at hjælpe parrets barn og svigerbarn, som står foran at skulle købe en ny bolig.

Det er en rar følelse, når man har voksne børn, at kunne give dem en hjælpende hånd. De troede godt nok ikke lige på det i starten, da vi fortalte dem det, men sådan er det jo nok i de fleste tilfælde. Der er så mange som os, når der nu er to hver uge, der vinder en million på Millionærgarantien, men… ja, jeg kender i hvert fald ingen, der har vundet,” filosoferer manden, før han medgiver, at han jo heller ikke selv har tænkt sig at fortælle vennerne om den store gevinst.

”Nej, vi har ikke behov for at offentliggøre det. Vi er de samme mennesker om de penge nu kommer eller ej. Men gu’ fanden er det en rar følelse. Det gør alderdommen lidt rarere, selv om der er nogle år endnu til vi når dertil,” siger han.

”Nu står pengene i banken, for vi vil heller vente og gøre det rigtige, så det ikke bare bliver en hovsaløsning. Man skal lige tænke det igennem først. Og så er det jo heldigt, at man ikke længere betaler negative renter i banken. Det havde gjort meget ondt!” konstaterer manden.

Om Millionærgarantien

Millionærgarantien fra Danske Spil sikrer, at der hver uge er to Lotto millionærer, uagtet resultatet af selve trækningen. De heldige vindere trækkes ud fra alle spillede rækker den pågældende uge. Der har indtil videre – siden den blev indført - været mere end 200 vindere af Millionærgarantien, og der udtrækkes fortsat to nye hver uge.