GK Danmark A/S køber ventilationsafdeling fra OK Energiteknik A/S

OK Energiteknik A/S har solgt sin ventilationsafdeling til GK Danmark A/S for at fokusere på de andre voksende energitekniske områder

OK Energiteknik A/S har pr. 1. april 2022 solgt sin ventilationsafdeling til GK Danmark A/S. Dermed overtager GK Danmark A/S kundeaftalerne på service af ventilationsanlæg. Medarbejderne, som til dato har serviceret ventilationsanlæg for OK, overgår ligeledes til GK Danmark A/S.

”I OK Energiteknik A/S vil fokus fremadrettet udelukkende være rettet mod servicering af varmeinstallationer inden for olie, gas og varmepumper. På de områder har vi opbygget en solid forretning, som vi gerne vil udbygge, og derfor giver det mest mening, at vi koncentrerer os om at styrke disse,” siger Flemming Aa. Jensen, CEO for OK Energiteknik A/S.

Med overtagelsen af OK’s ventilationsafdeling styrker GK Danmark A/S sin position i markedet, hvor den voksende teknikkoncern gennem de senere år har udvidet sin serviceforretning såvel organisk som gennem opkøb.

”For at drive en lønsom og konkurrencedygtig forretning, der kan indfri det professionelle markeds krav, er kritisk masse helt afgørende. Med tilførsel af fagligt spændende opgaver, kompetente medarbejdere og en stabil kundekreds, bidrager OK Energitekniks ventilationsafdeling på alle måder positivt til den serviceorganisation, der i dag håndterer stadigt flere og mere komplekse opgaver. Vi glæder os til at byde kunder og medarbejdere velkomne,” siger adm. direktør Jørgen L. Christensen fra GK Danmark A/S.