Gjensidige og Toyota indgår aftale om salg af bilforsikring i Danmark

Det nye partnerskab styrker den strategi Gjensidige har med salg af motorforsikring via partnere. Toyota placerede sig i 2020 som verdens største mobilitetsvirksomhed. I Danmark har Toyota ligeledes været blandt de mest populære bilmærker i en årrække.
”Med denne aftale fortsætter vi med at styrke vores offensive strategi inden for partnerskabsdistribution. Vores erfaring fra andre partnerskaber viser, at det har en væsentlig betydning for vores position i markedet. At vi ovenikøbet med Toyota får en partner, der har et særligt stort fokus på klima og miljø, som vi også selv har, gør det kun endnu mere interessant. Nu skal vi sammen udvikle nye forsikringsløsninger, der understøtter Mobility-markedets tendenser,” siger Mats C. Gottschalk, koncerndirektør for Gjensidige i Danmark.
Partnerskabet mellem de to virksomheder betyder, at man som kunde hos Toyota Bilforsikring vil få tilbudt flere spændende, nye, digitale løsninger og produkter. Gjensidige og Toyota Danmark A/S har således stor fokus på, hvordan de kan bidrage til hinandens økosystemer til gavn for kunderne.
Der skal bl.a. udvikles nye løsninger inden for mobility, som dækker over fremtidens måde at eje bil og transportere sig på. Toyota er i fuld gang med transformationen fra bilproducent til mobilitetskoncern, som i fremtiden skal kunne løse enhvers behov for at mobilisere sig. I fjor lancerede Toyota sit eget mobilitetsbrand, KINTO, der i dag tilbyder services som delebiler, korttidsleasing og samkørsel, og som i fremtiden vil introducere endnu flere mobilitetsservices i Danmark.
For Toyota er partnerskabet med Gjensidige et vigtigt skridt på vejen mod en fremtid med ændrede transportvaner og mere miljørigtige mobilitetsprodukter.
”Det er en vigtig og krævende opgave at tilrette fremtidens forsikringsbehov til både digitale kundeoplevelser, mobilitetsløsninger og miljøhensyn. Vi har haft en god dialog med flere af Danmarks førende forsikringsselskaber, og i Gjensidige har vi fundet en partner, som i fremtiden vil kunne sikre Toyotas kunder det bedst mulige forsikringsprodukt og derved være med til at give ro i sindet i hele bilejerskabet,” siger adm. direktør Alar Metsson hos Toyota Danmark A/S.
De fælles udviklingsaktiviteter mellem Gjensidige og Toyota i Danmark er allerede sat i værk, og fra 1. januar 2022 vil forsikringer leveret af Gjensidige indgå i Toyotas kundeuniverser for alle deres bilmærker inklusive luksusbrandet Lexus, der gen-introduceres i Danmark til efteråret.
Yderligere info:
Kommunikationschef i Gjensidige Trine Andrup tlf. 27525106 eller tran@gjensidige.dk
Pressechef hos Toyota Danmark A/S, Anders Tystrup, tlf. 20212313 eller anders.tystrup@toyota.dk
Nøgleord
Kontakter
Trine AndrupKommunikationschefGjensidige Forsikring
Tlf:27 52 51 06tran@gjensidige.dkBilleder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 3.700 medarbejdere, heraf 700 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 28 mia. NOK i 2019, mens forvaltningskapitalen udgjorde 112 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Danskerne glemmer at søge erstatningsferie11.9.2025 07:38:00 CEST | Pressemeddelelse
Efteråret er højsæson for sygdom, og det kan koste dyrebare feriedage. Alligevel glemmer langt de fleste danskere at søge erstatningsferie, når de bliver syge under ferien. Det viser en ny undersøgelse.
Håndhygiejnen halter: 6 ud af 10 oplever at andre springer håndvasken over9.9.2025 07:37:00 CEST | Pressemeddelelse
Selvom langt de fleste danskere siger, at de altid vasker hænder efter toiletbesøg, tyder virkeligheden på noget andet. 6 ud af 10 oplever nemlig, at andre ikke vasker hænder efter en tur på toilettet. Til gengæld svarer 9 ud af 10 at de altid vasker hænder efter toilettet. Det viser en ny undersøgelse foretaget af YouGov for Gjensidige.
Farlig tendens: Stor stigning i sigtelser for besiddelse af lattergas3.9.2025 07:46:00 CEST | Pressemeddelelse
De seneste to år er der sket en voldsom stigning i antallet sigtelser for besiddelse af lattergas. Det viser nye tal, som Rigspolitiet har udleveret til Gjensidige. Den store udbredelse af lattergas kan få store konsekvenser både i trafikken og for ens egen sundhed, lyder advarslen fra to eksperter.
Gjensidige bliver ny forsikringspartner for TEKNIQ1.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Gjensidige og TEKNIQ indgår et strategisk samarbejde om at tilbyde forsikringer til erhvervsorganisationens medlemmer.
Risiko for ulykker: Manglende afstand får bilister til at bremse28.8.2025 07:46:00 CEST | Pressemeddelelse
Manglende afstand i trafikken er hvert år årsag til voldsomme ulykker, men alligevel siger knapt hver anden bilist, at de dagligt oplever folk der kører for tæt på dem. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum