Gjensidige Forsikring træder ind i Garantifonden pr. 1.7.2017

Vi er rigtig glade for at kunne offentliggøre, at vi bliver medlem af den danske garantifond pr. 1.7.2017. Gjensidige har igennem mange år efterspurgt muligheden for, at udenlandske selskaber kan indtræde i fonden på lige vilkår med de danske selskaber.

Kim Rud-Petersen, koncerndirektør Nordic i Gjensidige Forsikring, har følgende kommentar til vores indtrædelse:

”Vi er rigtig glade for, at det nu er blevet muligt for Gjensidige Forsikring at blive medlem af den danske Garantifond. Dette har vi ønsket længe. Vi har via KommuneForsikring og Fair Forsikring bidraget til fonden frem til 2010, hvor fonden stoppede for betaling. Derfor er vi meget tilfredse med, at der nu bliver taget højde for de bidrag, som vi tidligere har indbetalt. Vi glæder os over, at vi med vores medlemskab kan øge trygheden hos vores kunder og vi ser frem til at blive medlem d. 1.7.”

Fakta om Gjensidige:

Gjensidige er et af de ledende nordiske skadeforsikringsselskaber, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 4.000 medarbejdere, heraf 705 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også bank, pension og sparing. Driftsindtægterne var 25,5 mia. NOK i 2016, mens forvaltningskapitalen udgjorde 136 mia. NOK.

Kim Rud-Petersen, koncerndirektør Nordic i Gjensidige. Fotograf: Lars Svankjær