Dansk Supermarked

Gjensidige Forsikring og Dansk Supermarked Group vil disrupte forsikringsmarkedet

Del

En af Nordens største forsikringskoncerner Gjensidige går sammen med Danmarks største detailvirksomhed Dansk Supermarked Group i et strategisk samarbejde, der skal skabe en gennemgribende forandring af det danske forsikringsmarked.

Dyb indsigt i forsikringer bliver koblet med rå innovationskraft og Danmarks mest vidtforgrenede distributionsnetværk, når Gjensidige og Dansk Supermarked Group går sammen om at udvikle forsikringsmarkedet.

Målet er at skabe den største forsikringsportefølje i Danmark. Det skal ske gennem at kombinere digitale initiativer og indsigt med simple, letforståelige og prisattraktive løsninger på alle danskeres forsikringsbehov, forklarer Kenneth Nielsen, Executive Vice President for E-commerce og Digital i Dansk Supermarked Group.

- Den sikkerhed, der ligger i forsikringer, er noget, alle bør have nem adgang til. Vi ser det som et vigtigt produktområde at kunne tilbyde vores kunder, og vi tror på, at vi kan være med til at tilpasse forsikringsmarkedet til danskernes hverdag. Derfor er vi gået sammen med to stærke aktører inden for forsikringer, og i fællesskabet vil vi nytænke markedet til gavn for forbrugerne, siger Kenneth Nielsen.

Vil accelerere samarbejdet 

Første skridt i retning af et samarbejde blev taget, da Gjensidige og Dansk Supermarked Group sammen med Danrisk i december 2016 lancerede Husets Elektronikforsikring; en nytænkt forsikringstype, der gør op med dyre og uigennemskuelige produktforsikringer, mange elektronikkæder forhandler.

Parterne glæder sig til at accelerere samarbejdet, og for Gjensidige cementerer det vækstpositionen i Danmark.

- Det er et vigtigt strategisk samarbejde, og sammen kan vi skabe en unik distributionsmodel, som ikke er set før i forsikringsbranchen. Deres dybe indsigt i forbrugernes indkøbsadfærd og præferencer, giver os muligheden for sammen at lave forsikringsløsninger, der er understøttet af data og teknologi. Vi tror, at forsikringsbranchen er parat til digital disruption, og vi skal lade de teknologiske muligheder komme kunderne til gode, siger Kim Rud-Petersen, som er koncerndirektør for Nordic i Gjensidige Forsikring.

Udover Gjensidige og Dansk Supermarked er Danrisk fortsat en del af det strategiske samarbejde. 

Kontakter

Dansk Supermarked Group: Group Vice President Corporate Affairs & Communication Mads Hvitved Grand, 2965 4566 eller mads.hvitved.grand@dsg.dk

Gjensidige: Kommunikationschef Trine Andrup, 27 52 51 06 eller tran@gjensidige.dk

Information om Dansk Supermarked

Dansk Supermarked
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00http://dansksupermarked.com/

Om Dansk Supermarked Group
Ni millioner kunder besøger hver uge Dansk Supermarked Group, som er Danmarks største detailhandelsvirksomhed og driver kæderne føtex, Bilka, Netto og Salling samt webshops som Wupti.com, Bilka.dk og føtex.dk. Koncernen, der beskæftiger ca. 51.000 medarbejdere i fire lande, er ejet af Salling Fondene (81%) og A.P. Møller-Mærsk (19%) og omsætter for ca. 57 mia. kr. årligt.

Om Gjensidige Forsikring
Gjensidige er et af de ledende nordiske skadeforsikringsselskaber, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 4.000 medarbejdere, heraf 850 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også bank, pension og opsparing. Driftsindtægterne var 24 mia. norske kr. i 2015, mens forvaltningskapitalen udgjorde 129 mia. norske kr.

Følg pressemeddelelser fra Dansk Supermarked

Skrive dig op her og du vil løbende modtage pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Dansk Supermarked

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum