Gjensidige bliver første lejer i BYPORTEN SYD

Der er indgået en 7-årig kontrakt mellem Gjensidige og DANSK ERHVERVSPROJEKT A/S. Gjensidiges nuværende kontor i Aarhus er lejet gennem samme udlejer.
Krav til den fremtidige lokation
I jagten på den nye lokation har der været lagt vægt på, at den skulle
- have nem adgang til og fra motorvejen
- have gode parkeringsforhold
- understøtte en mere fleksibel måde at arbejde på
- give mulighed for udvidelse
Hos Gjensidige glæder man sig over, at en ny aftale er på plads, da det skaber ro for alle i den jyske del af organisationen at vide, hvor deres fremtidige arbejdsplads ligger.
”Vi har, i vores søgning efter en ny lokation, fundet lokaler, der understøtter en løsning, der matcher vores krav til fremtidens arbejdsplads, at bygningen også har DNGB guld certificering, og dermed bidrager til vores ønske om at mindske vores CO2 footprint, gør det kun endnu bedre. Lokalerne har en fleksibilitet, der tilgodeser vores behov, men allervigtigst vil de bidrage til at styrke fællesskabsfølelsen og samarbejdet mellem kollegerne, der i dag sidder i Aarhus og Skanderborg. Vi har været i dialog med flere udlejere, men valget faldt til sidst på det domicil, vores nuværende udlejer kunne tilbyde. Vi har i al den tid, vi har samarbejdet med DANSK ERHVERVSPROJEKT A/S, kun oplevet stor forståelse og lyst til at imødekomme vores ønsker. Vi ser frem til at forsætte det gode samarbejde i fremtiden,” siger Bente Refsgaard, chef for Kontordrift i Gjensidige.
”Hos DANSK ERHVERVSPROJEKT A/S ser man også frem til at fortsætte samarbejdet og vi roser den proces Gjensidige har gennemgået for at finde det nye domicil. Gjensidige har været tydelige i deres forventninger til det nye domicil, og hvilke krav det stiller til os som udlejer. Vi er glade for den tillid, Gjensidige har vist os og vi er blevet styrket i visheden om, hvor vigtigt det er at have en tæt dialog med kunden. Gjensidige har givet os det bedste fundament, for at forstå deres behov og ønsker, i forhold til deres fremtidige arbejdsplads, og som ejendomsudvikler er dette guld værd. At de også er blevet de første af flere lejere, som vi har fået på plads i BYPORTEN SYD, og at de ønsker at bidrage positivt til udviklingen af lejemålet, gør det til et helt unikt samarbejde” siger Poul Erik Rind, Direktør for DANSK ERHVERVSPROJEKT A/S og han fortsætter ”det varmer om hjertet”.
Bæredygtighed for fremtiden
DANSK ERHVERVSPROJEKT A/S har et mål om, at BYPORTEN SYD skal være certificeret med DGNB Guld ved Gjensidiges indflytning. Bæredygtighed er et væsentligt element i forhold til den langsigtede værdiskabelse af ejendomme hos DANSK ERHVERVSPROJEKT A/S, ligesom det er vigtigt for Gjensidige at arbejde i bæredygtige rammer.
Gjensidige kommer til at råde over ca. 2.700 m2 fordelt på tre etager i BYPORTEN SYD.
For mere information kontakt: Dansk Erhvervsprojekts direktør Poul Erik Rind tlf. 86 78 47 44, mail: dep@spejlbuen.dk eller Gjensidiges kommunikationschef Trine Andrup tlf. 27 52 51 06, mail tran@gjensidige.dk
Nøgleord
Kontakter
For mere information kontakt:
Dansk Erhvervsprojekts direktør Poul Erik Rind tlf. 86 78 47 44, mail: dep@spejlbuen.dk eller Gjensidiges kommunikationschef Trine Andrup tlf. 27 52 51 06, mail tran@gjensidige.dk
Billeder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 3.700 medarbejdere, heraf 700 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 28 mia. NOK i 2020, mens forvaltningskapitalen udgjorde 118 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Gjensidige i Danmark tilpasser organisationen for at sikre fremtidig konkurrencekraft28.10.2025 16:07:38 CET | Pressemeddelelse
Den danske forretning er vækstet markant, men væksten har også medført et for højt omkostningsniveau i Gjensidige Danmark. De seneste år er der arbejdet målrettet med at reducere omkostningerne og effektivisere organisationen. Målet er fortsat at sikre en sund og konkurrencedygtig forretning, der også fremadrettet vil levere attraktive løsninger til kunderne. Tilpasningen betyder en reduktion i antallet af stillinger med 145. Heraf er der sagt farvel til 75 medarbejdere og ledere, mens 70 stillinger ikke genbesættes. Derudover lukkes enkelte afdelinger, herunder kontoret i Aabenraa pr. 31.12.2025. “Det har store menneskelige konsekvenser, når vi må sige farvel til kolleger, og vi ved, at det skaber usikkerhed og bekymring hos mange. Det er ikke en beslutning, vi har taget let på. Derfor har vi gennem længere tid haft fokus på at reducere omkostninger på en række andre områder end bemandingen, blandt andet ved at konsolidere ældre IT-systemer, sænke driftsomkostninger og automatisere pr
Tendens: Danskere tager sygdom med på arbejdspladsen23.10.2025 07:43:00 CEST | Pressemeddelelse
Med vinterens sygdomsbølge på vej og en tendens til at gå på arbejde trods sygdom og “bide tænderne sammen”, kan der opstå situationer på arbejdspladser, hvor smitte spreder sig og trivslen udfordres.
Pas på solarieforbruget: Hvert andet solcenter har fået påbud14.10.2025 07:36:00 CEST | Pressemeddelelse
For høj UV-stråling, forkert ophængt sikkerhedsplakat eller manglende beskyttelsesbriller har det seneste år betydet, at hvert andet kontrollerede solcenter har fået påbud for at have overtrådt reglerne. Det viser nye tal som Sikkerhedsstyrelsen har udleveret til Gjensidige.
Ubehagelig overraskelse: 7 ud af 10 glemmer vigtigt ferietjek7.10.2025 07:35:00 CEST | Pressemeddelelse
Efterårsferien nærmer sig, og danskerne ser frem til sol og afslapning. Men midt i feriestemningen overser mange en vigtig detalje. Væggelus kan nemlig forvandle hjemkomsten til et mareridt.
Strejke truer rejsende inden efterårsferien3.10.2025 07:47:00 CEST | Pressemeddelelse
De franske flyveledere har annonceret en strejke lige op til efterårsferien, og det kan få konsekvenser for alle de rejsende, der skal flyve til Frankrig eller mellemlande fra den 7. til den 10. oktober. Skal man det, bør man derfor tage sig nogle forholdsregler, lyder rådet fra Gouda Rejseforsikring.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum


