Gjensidige bliver første lejer i BYPORTEN SYD

Forsikringsselskabet Gjensidige har fundet deres nye jyske lokation, hvor medarbejderne fra NEM Forsikring og Gjensidige skal flytte sammen ultimo 2022.

Der er indgået en 7-årig kontrakt mellem Gjensidige og DANSK ERHVERVSPROJEKT A/S. Gjensidiges nuværende kontor i Aarhus er lejet gennem samme udlejer.

Krav til den fremtidige lokation

I jagten på den nye lokation har der været lagt vægt på, at den skulle

• have nem adgang til og fra motorvejen
  • have gode parkeringsforhold
  • understøtte en mere fleksibel måde at arbejde på
  • give mulighed for udvidelse

Hos Gjensidige glæder man sig over, at en ny aftale er på plads, da det skaber ro for alle i den jyske del af organisationen at vide, hvor deres fremtidige arbejdsplads ligger.

”Vi har, i vores søgning efter en ny lokation, fundet lokaler, der understøtter en løsning, der matcher vores krav til fremtidens arbejdsplads, at bygningen også har DNGB guld certificering, og dermed bidrager til vores ønske om at mindske vores CO2 footprint, gør det kun endnu bedre. Lokalerne har en fleksibilitet, der tilgodeser vores behov, men allervigtigst vil de bidrage til at styrke fællesskabsfølelsen og samarbejdet mellem kollegerne, der i dag sidder i Aarhus og Skanderborg. Vi har været i dialog med flere udlejere, men valget faldt til sidst på det domicil, vores nuværende udlejer kunne tilbyde. Vi har i al den tid, vi har samarbejdet med DANSK ERHVERVSPROJEKT A/S, kun oplevet stor forståelse og lyst til at imødekomme vores ønsker. Vi ser frem til at forsætte det gode samarbejde i fremtiden,” siger Bente Refsgaard, chef for Kontordrift i Gjensidige.

”Hos DANSK ERHVERVSPROJEKT A/S ser man også frem til at fortsætte samarbejdet og vi roser den proces Gjensidige har gennemgået for at finde det nye domicil. Gjensidige har været tydelige i deres forventninger til det nye domicil, og hvilke krav det stiller til os som udlejer. Vi er glade for den tillid, Gjensidige har vist os og vi er blevet styrket i visheden om, hvor vigtigt det er at have en tæt dialog med kunden. Gjensidige har givet os det bedste fundament, for at forstå deres behov og ønsker, i forhold til deres fremtidige arbejdsplads, og som ejendomsudvikler er dette guld værd. At de også er blevet de første af flere lejere, som vi har fået på plads i BYPORTEN SYD, og at de ønsker at bidrage positivt til udviklingen af lejemålet, gør det til et helt unikt samarbejde” siger Poul Erik Rind, Direktør for DANSK ERHVERVSPROJEKT A/S og han fortsætter ”det varmer om hjertet”.

Bæredygtighed for fremtiden
DANSK ERHVERVSPROJEKT A/S har et mål om, at BYPORTEN SYD skal være certificeret med DGNB Guld ved Gjensidiges indflytning. Bæredygtighed er et væsentligt element i forhold til den langsigtede værdiskabelse af ejendomme hos DANSK ERHVERVSPROJEKT A/S, ligesom det er vigtigt for Gjensidige at arbejde i bæredygtige rammer.

Gjensidige kommer til at råde over ca. 2.700 m2 fordelt på tre etager i BYPORTEN SYD.

For mere information kontakt: Dansk Erhvervsprojekts direktør Poul Erik Rind tlf. 86 78 47 44, mail: dep@spejlbuen.dk eller Gjensidiges kommunikationschef Trine Andrup tlf. 27 52 51 06, mail tran@gjensidige.dk

For mere information kontakt:

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 3.700 medarbejdere, heraf 700 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 28 mia. NOK i 2020, mens forvaltningskapitalen udgjorde 118 mia. NOK.