Giv dit gamle sportstøj nyt liv: hummel vil gøre op med brug-og-smid-væk-kulturen i nyt genbrugsunivers
En gammel træningstrøje, et par udslidte sko, eller måske en for lille flyverdragt til sønnemand.
Vi kender det allesammen. Garderoben hober sig langsomt op med gammelt tøj og sko, og til sidst ender vi med at smide det ud for at få plads til noget nyt.
I forsøget på at gøre op med en stigende brug-og-smid-væk-kultur har hummel som et af de første sportsbrands i verden lanceret et nyt genbrugsunivers, hvor forbrugerne kan give deres brugte hummel-tøj nyt liv.
”Vi ønsker først og fremmest at tage ansvar for de produkter, som vi sender i markedet, og derfor har vi oprettet et genbrugsunivers, hvor vi ønsker at genanvende eller gensælge vores kunders gamle hummel-produkter, når de sender dem retur til os,” siger hummel CEO Allan Vad Nielsen.
Genbrugsuniverset, der er blevet døbt re.hummel, er en del af hummels kundeklub, hvor kunderne optjener point hver gang, de indleverer deres gamle hummel-produkter – uanset produktets stand, og hvor det er købt.
Formålet er at gøre shopping mere cirkulært, hvor et nyt køb ikke behøves at medføre, at det gamle tøj ender i skraldespanden.
”For os handler det i høj grad om at forlænge levetiden på vores produkter og ikke mindst opfordre vores kunder til at tage del i cirkulær shopping. Ambitionen er, at kunderne altid skal forholde sig til det tøj, som de har i forvejen, og derfor vil vi gerne belønne dem hver gang, at de hjælper os med at give vores gamle produkter nyt liv,” fortæller Allan Vad Nielsen.
Som en del af det nye genbrugsunivers har hummel indgået et samarbejde med virksomheden create2STAY, der står for faciliteteringen af setuppet. På sigt er det ambitionen, at hummel også selv skal sælge de gamle produkter på egen webshop.
”I og med, at det er et nyt projekt har vi endnu ikke den tilstrækkelige data til at vurdere, hvor stor en andel af produkterne der vil kunne genbruges eller genanvendes. Vi er dog bevidste om, at genanvendelse af alt tøj endnu ikke er en realitet og fortsat står over for en række udfordringer. Ikke desto mindre ser vi det som et vigtigt skridt på rejsen til at gøre shopping mere cirkulært,” slutter Allan Vad Nielsen.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Information om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
En hyldest til det øde fodboldfællesskab: hummel lancerer unik grønlandsk landsholdstrøje13.12.2024 10:00:20 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel præsenterer i samarbejde med Grønlands Fodboldforbund (KAK) en helt ny og eksklusiv landsholdstrøje, der indfanger ånden, kulturen og styrken hos det grønlandske folk. Med designet ønsker hummel at fejre det unikke fodboldfællesskab, der samler Grønland på tværs af landets enorme afstande og traditionsrige kultur.
hummel og EHF forlænger samarbejdet til 20285.12.2024 12:00:45 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel og det Europæiske Håndforbund (EHF) har netop forlænget deres succesfulde partnerskab til udgangen af 2028. Den nye fire-årige aftale forstærker hummels position som en førende leverandør inden for håndboldsporten.
Dansk modebrand designer unik landsholdstrøje som hyldest til fællesskabet23.10.2024 15:00:11 CEST | Pressemeddelelse
Det danske modebrand HALO har i samarbejde med hummel og DBU designet en ny landsholdstrøje, som herrelandsholdet skal bære i Nations League-kampen mod Spanien den 15. november i Parken. Trøjen er en hyldest til fællesskabets styrke og taler samtidig ind i en stigende trend, hvor fodbold og mode smelter sammen.
Brøndby IF og hummel hylder mangfoldighed med specialdesignet trøje24.9.2024 10:13:16 CEST | Pressemeddelelse
I en ny kampagne går Brøndby IF og det danske sportsbrand hummel sammen om at sætte fokus på lighed, inklusion og mangfoldighed. Den vision bliver realiseret med en unik trøje, der skal sende et budskab om, at der er plads til alle - både på stadion og i byen.
Isbrydende aftale: hummel indgår unikt samarbejde med fodboldforbundet på verdens største ø30.8.2024 09:58:46 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har netop offentligjort en ny fireårig aftale med det grønlandske fodboldforbund, Kalaallit Arsaattartut Kattuffiat (KAK). Aftalen træder i kraft med øjeblikkelig virkning og har til formål at hylde Grønlands kulturelle arv og unikke identitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum