GF Forsikring

GF Forsikring indfrier strategiske mål et år før tid

Del
ÅRSRAPPORT: I 2019 nåede GF Forsikring sit mangeårige 2020-mål om 300.000 kunder og en toplinje på 2,2 mia. kroner. Selskabet leverede samtidig en positiv bundlinje, drevet af et solidt forsikringteknisk resultat og et ekstraordinært godt investeringsresultat.
GODT FORSIKRINGSVEJR: Hver dag i 2019 fik mere end 300 GF-kunder hjælp med en skade. Det blev til i alt 119.000 skader året igennem. Takket være vejrguderne blev kunderne dog forskånet for voldsomme storskader, så skaderegnskabet udløste en pæn overskudsdeling til både privat- og erhvervskunder. (Foto: Colourbox)
GODT FORSIKRINGSVEJR: Hver dag i 2019 fik mere end 300 GF-kunder hjælp med en skade. Det blev til i alt 119.000 skader året igennem. Takket være vejrguderne blev kunderne dog forskånet for voldsomme storskader, så skaderegnskabet udløste en pæn overskudsdeling til både privat- og erhvervskunder. (Foto: Colourbox)

I 2019 fortsatte de seneste år flotte udvikling hos GF Forsikring, der fik en nettofremgang på 20.000 kunder, mens bruttopræmieindtægterne steg med 10,7 pct. mod forrige års vækst på 8,9 pct. Fremgangen er et resultat af, at selskabet både har formået at fastholde flere og tiltrukket mange nye kunder.

- De værdier, der kendetegner os som kundeejet selskab, er i høj kurs i markedet i disse år. Når man er ejet af kunderne, så har man dybest set kun ét vigtigt mål: At hjælpe kunderne. Det kan måske lyde banalt, men når vi lykkes i GF, så skyldes det, at vores dygtige medarbejdere giver nærværende, lokal rådgivning, og at vi hjælper kunderne godt videre efter en skade, siger adm. direktør Jan Parner.

GF-kunderne kvitterede i 2019 med høj tilfredshed og loyalitet – ikke mindst ved, at mange af de nye GF-kunder kommer til på anbefaling fra andre. 

- Vores kunder er i den grad ambassadører for GF. De udviser en meget stor tillid, som vi er meget ydmyge over og hver dag gør vores yderste for at leve op til. Det er denne menneskelige faktor, som sammen med vores prissætning, digitale løsninger og enkle princip om overskudsdeling gør GF så attraktiv, fortsætter Jan Parner.

Godt skadeår med overskud til kunderne
2019 blev et vejrmæssigt mildt år, hvor kunderne var forskånet for voldsomme storskader. Det betød, at GF ved årets slutning kunne fortælle den gode nyhed om en øget overskudsdeling på mere end 190 mio. kroner, der bliver udbetalt igennem 2020 til både privat- og erhvervskunderne.

Årets økonomiske resultat er drevet af et positivt forsikringsteknisk resultat på 121 mio. kroner, der er påvirket af udeblevne skader og afløbsgevinster, og et ekstraordinært godt investeringsresultat på 272 mio. kroner på grund af gunstige forhold på finansmarkederne.

GF har fortsat fokus på omkostningsprocenten efter flere år med stort vækstfokus. Omkostningsprocenten faldt i 2019 til 24,9, og combined ratio for året blev 93,7.

Med en solvensdækning på 2,41 og med en styrket egenkapital på 2,3 mia. kroner pr. 31 december 2019 er GF Forsikring et meget solidt selskab.

Forventninger til 2020
For 2020 forventer GF Forsikring fortsat en tilgang af kunder, og samlet set forventes et positivt resultat efter overskudsdeling og skat i størrelsesordenen 40-70 mio. kroner. Forventningen skal ses i lyset af, at GF forventer lavere afløbsgevinster og lavere investeringsafkast end i 2019.

Forventningerne er dog behæftede med væsentlig usikkerhed, da GF Forsikrings investeringsafkast er blevet påvirket negativt af den globale coronakrise i marts og april i år.


***
Se vedhæftede hoved- og nøgletal med link til årsrapporten 2019.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

GODT FORSIKRINGSVEJR: Hver dag i 2019 fik mere end 300 GF-kunder hjælp med en skade. Det blev til i alt 119.000 skader året igennem. Takket være vejrguderne blev kunderne dog forskånet for voldsomme storskader, så skaderegnskabet udløste en pæn overskudsdeling til både privat- og erhvervskunder. (Foto: Colourbox)
GODT FORSIKRINGSVEJR: Hver dag i 2019 fik mere end 300 GF-kunder hjælp med en skade. Det blev til i alt 119.000 skader året igennem. Takket være vejrguderne blev kunderne dog forskånet for voldsomme storskader, så skaderegnskabet udløste en pæn overskudsdeling til både privat- og erhvervskunder. (Foto: Colourbox)
Download
Jan Parner, adm. direktør, GF Forsikring. (Foto: Natalie Staebler)
Jan Parner, adm. direktør, GF Forsikring. (Foto: Natalie Staebler)
Download

Vedhæftede filer

Information om GF Forsikring

GF Forsikring
GF Forsikring
Jernbanevej 65
5210 Odense NV

http://www.gfforsikring.dk/presse

Følg pressemeddelelser fra GF Forsikring

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra GF Forsikring

Fire årtier i tro tjeneste hos GF Forsikring: Jubilar ser tilbage12.11.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse

ODENSE: Siden 1984 har 59-årige Charlotte Lundehøj, Slagkrogen i Odense SØ, været en fast del af GF Forsikring, hvor hun har hjulpet skaderamte medlemmer. Her har hun været vidne til en vild teknologisk udvikling – lige fra skrivemaskiner til brug af kunstig intelligens. Men det er især fleksibiliteten og fællesskabet, der har gjort GF Forsikring til hendes arbejdsplads gennem 40 år.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye