Georg Jensen

GEORG JENSEN & RØDE KORS LANCERER

Med julekampagnen Joy of Giving opfordrer Georg Jensen igen i år danskerne til at kombinere deres julegavekøb med støtte til Dansk Røde Kors. Opfordringen bliver hjulpet på vej af en række kendte danske personligheder.

Georg Jensens julekampagne Joy of Giving handler om gaver og om glæden ved at give. Temaet i år er ”Kendte par pakker juelgaver ind til fordel for Røde Kors” - det kan være TV-par, kolleger, nære venner, eller ’real-life couples’.

Blandt de kendte er: Sofie Gråbøl, Peter Mygind, Peter Frødin, Signe Lindkvist, Jarl Friis Mikkelsen, Christian Stadil, Thomas Troelsen, o.a.

I anledning af julekampagnen er de kendte danskere inviteret til Georg Jensens butik på Amagertorv i København

lørdag d. 3. og søndag d. 4. dec. i tidsrummet 11.00-14.00.

Her vil de kaste stjerneglans over Joy of Giving og pakke gaver ind til fordel for Dansk Røde Kors.

Georg Jensen har i år designet et helt specielt Røde Kors armbånd, som bliver solgt i forbindelse med Joy of Giving og al overskud går ubeskåret til Røde Kors. Kunder har også mulighed for at støtte Røde Kors ved at ’runde op’, når de køber julegaver hos Georg Jensen – hvor meget der ‘rundes op’ med, er op til den enkelte. For hver krone, der rundes op med dobler Georg Jensen op til støtte for Dansk Røde Kors' uundværlige hjælpearbejde.

Georg Jensen og Røde Kors skyder kampagnen i gang og præsenterer det samlede hold af kendte på et pressemøde i Georg Jensens butik på Amagertorv i København

fredag d. 25. november.

Samtidig lanceres Georg Jensens globale Joy of Giving kampagne til fordel for lokale Røde Kors organisationer verden over.

”De fleste af os her i Skandinavien lever meget privilegerede liv, men ikke alle mennesker er så heldige. Joy of Giving er vores måde at give en hjælpende hånd til de mennesker. Med vores tradition for samarbejde med Røde Kors, som nu også rækker globalt, er vi sikre på, at hjælpen når ud til de mennesker, der har behov for den.”

siger Ulrik Garde Due, Georg Jensens administrerende direktør.

”Vi er utroligt glade for den tradition, som vi er ved at skabe sammen med Georg Jensen. Og at vores samarbejde nu danner forbillede for tilsvarende samarbejde med vores Røde Kors søsterorganisationer ude i verden er meget glædeligt.”

understreger Generalsekretær i Dansk

Joy of Giving bracelet