”Genialt”: 3F Superliga fløjtes i gang

Når grundspillet fløjtes i gang, hedder Danmarks bedste fodboldrække 3F Superliga. Kickoff er klokken 19 med fagforeningen 3F i ny rolle som hovedsponsor.

’Det er genialt, dét der!’

Sådan lyder et berømt citat fra dansk fodboldhistorie. Netop sådan ser forbundsformanden i 3F på fagforeningens nye rolle som hovedsponsor for 3F Superliga.

”Superliga og 3F er faktisk et genialt match. Vi står for de samme værdier, nemlig sammenhold og fællesskab,” siger forbundsformand Per Christensen, 3F.

Fra i dag har Danmarks bedste fodboldrække sponsormæssig rygdækning fra Danmarks største fagforening.

Medlemmer af fagforeningen kan hente en billet til de kampe, de har lyst, samt købe en ledsagerbillet med rabat.

”Når 3F indgår en stor sponsoraftale, er det, fordi den kommer medlemmer til gode. Vi bruger fodbolden til at skabe en sjov og anderledes tilgang til den faglige dialog med vores medlemmer,” siger Per Christensen.

Kickoff til grundspillet er klokken 19, hvor FC Midtjylland og Esbjerg FB udkæmper sæsonens første kamp.

Pressehenvendelser: 88 92 88 92

3F Byggegruppen indleder OK20-forhandlingerne9.12.2019 06:00:00 CETPressemeddelelse

I dag indleder 3F Byggegruppen og Dansk Byggeri overenskomstforhandlinger med et fælles pressemøde. Gruppeformand for Byggegruppen, Claus von Elling, glæder sig over, at de to parter sammen åbner OK20: - Vi er i Byggegruppen rigtig glade for, at vi holder fast i, at vi åbner forhandlingerne sammen på den her måde. Det er et positivt og fremadrettet signal. - Vi har på mange måder et godt og stærkt samarbejde baseret på gensidig respekt. Og respekt for det, vi sammen skal forhandle os frem til – nemlig en ny aftale for bygningsfolk på det danske arbejdsmarked. Vi er heldigvis enige om, at den model, vi er en del af – den danske model – er vigtig og stærk. Claus von Elling understreger, at det ikke bliver nemme forhandlinger, men at han håber på en god aftale til sine medlemmer: - Vi oplever et arbejdsmarked, der i stigende grad er presset af udfordringer med udenlandsk arbejdskraft. Så for os er det fx vigtigt, at vi denne gang lander en fornuftig og holdbar aftale, der rummer løsninger

3F tager skarpt afstand fra overenskomststridige arbejdsnedlæggelser2.12.2019 11:48:58 CETPressemeddelelse