GENERALPRØVEN med Mikael Bertelsen & The Antonelli Orchestra vender tilbage, denne gang med de to hovedpersoner Anne Linnet & Thomas Helmig!

GENERALPRØVEN

- et musikalsk talkshow extravaganza

Med Mikael Bertelsen & The Antonelli Orchestra

Musikhuset, Aarhus:

18. oktober 2022 med aftenens hovedperson: Anne Linnet

19. oktober 2022 med aftenens hovedperson: Thomas Helmig

Det musikalske talkshow, GENERALPRØVEN, vender tilbage!

Til de to debut-shows i foråret i Det Kongelige Teater blev alle billetter udsolgt på baggrund af den store interesse for konceptet. Begge aftener blev nogle enorme succeser og levede i den grad op til de høje forventninger. Nu kan GENERALPRØVEN opleves igen, denne gang i Aarhus til efteråret.

Om GENERALPRØVEN

I et univers, der består af lige dele musik og samtale, støder to af de vildeste partikler i dansk show-biz igen sammen. Hver for sig er de eminente på deres felt.

Claes Antonsen som legendarisk trommeslager igennem fire årtier, og til daglig leder af The Antonelli Orchestra, der er det mest gennemførte ensemble i kongeriget. Og mediemogulen Mikael Bertelsen, der har stået foran kameraet og bagved mikrofonen i nogle af de mest nyskabende radio og TV-programmer på de danske stationer.

Til hver udgave af Generalprøven vil der - udover Claes Antonsens stjernebesatte orkester - blive inviteret en fremtrædende dansk kunstner fra den øverste hylde, som aftenens specielle gæst.

Mikael Bertelsen vil interviewe aftenens hovedperson som var der intet i morgen, og showet vil svinge mellem den dybe samtale og de høje toner. GENERALPRØVEN er noget så sjældent som et live-show, der ikke bliver vist på fjernsynet.

“I dag bliver alle begivenheder optaget, og sendt, og delt og glemt igen. På de her aftener slukker vi mobiltelefonen og skruer ned for egoet. I selskab med Anne Linnet og Thomas Helmig vil vi være fuldt tilstede i salen, og skabe nogle øjeblikke, der aldrig kommer igen.”Mikael Bertelsen, vært

Claes Antonsen, kapelmester “Selv de største musikalske stjerner kan have svært ved at sige noget mellem numrene til deres koncerter. Jeg trænger til at høre dem tale, og fortælle om deres liv, uden at de har ansvaret for at optræde med det.”

I teatrets verden siges det, at en dårlig generalprøve giver en god premiere. I Claes Antonsen og Mikael Bertelsens version af generalprøven giver de plads til de øjeblikke af magisk skønhed, der opstår, hvis man går planken ud og sammen med publikum skaber en aften, hvor man bagefter kun kan sige, at man nok skulle have været der…

Billetsalget starter fredag 24. juni kl. 10.00 via livenation.dk

Live Nation presale: torsdag 23. juni kl. 10.00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og for LN-medlemmer på livenation.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Aftenens koncert med Harry Styles er blevet aflyst efter anvisning fra dansk politi3.7.2022 23:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Aftenens koncert med Harry Styles er blevet aflyst efter anvisning fra dansk politi. Vi er dybt berørte af hændelserne i dag, og vores tanker går til ofrene og deres familier. Vi undersøger nu fremtidige muligheder for koncerten, og håber at kunne give alle billetkøbere direkte information snarest muligt. ENGLISH: Tonight’s concert with Harry Styles has been cancelled by direction of the Danish Police. We are all truly devastated by the events of today and our thoughts are with the victims and their families. We are looking into future possibilities for the show, and hope to be able to give ticket buyers direct information as soon as possible.

The HU bringer deres unikke kombination af heavy metal og traditionel musik fra Mongoliet til København og Aarhus.28.6.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

THE HU 31. OKTOBER 2022 DEN GRÅ HAL, KBH 1. NOVEMBER 2022 TRAIN, AARHUS The HU bringer deres unikke kombination af heavy metal og traditionel musik fra Mongoliet tilbage til Danmark. The HU startede med at lave musik i 2016 og fik hurtig massiv interesse fra internationale musikmedier og fans verden over. Bandet, der kommer fra Mongoliet, kombinerer heavy metal med traditionel mongolsk strubesang og har på den måde skabt en helt unik lyd. Deres første to videoer, ’Yuve Yuve Yu’ og ’Wolf Totem’ gik viralt og bandet fik hurtigt stor international succes. The HU kalder deres stil Hunnu Rock, inspireret af Hunnu, et mongolsk imperium fra oldtiden. Nogle af bandets tekster indeholder mongolske kampråb og lyrik som bliver udfoldet over et betagende lydbillede. De kombinerer traditionelle mongolske instrumenter, såsom en Morin Khuur, der er en form for violin, en Tovshuur, hvilket er en mongolsk guitar og en Tumur Khuur, der er en mongolsk udgave af en harpe. Dertil tilføjer de selvfølgelig d

Volbeat spiller endelig koncert i Danmark igen!27.6.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VOLBEAT ’SERVANT OF THE ROAD WORLD TOUR 2022’ I ROYAL ARENA 20. OKTOBER 2022 Volbeat offentliggør europæisk efterårsturné, og spiller endelig koncert i Danmark igen! Special guests i Royal Arena: Skindred (UK) og Bad Wolves (US) Efter næsten tre år uden danske koncerter, spiller de danske Rock’n’roll rebels Volbeat endelig i Danmark igen. De løfter i dag sløret for 32 europæiske datoer på deres ’Servant Of The Road World Tour’, hvor de inviterer Skindred med som special guests, Bad Wolves som opener (på det europæiske fastland), og Napalm Death (i UK og Irland). Bandet udgav i december deres ottende album "Servant of the Mind", der toppede en lang række hitlister, og viste en mere tung side af Volbeats sangskrivning. Herhjemme hittede duetten med Stine Bramsen "Dagen Før", mens udlandet tog varmt imod den punkede "Wait A Minute My Girl", og den tunge og signaturlydende Volbeat sang "Shotgun Blues". Beskrevet af Louder som "titaniske heavy metal-riffs, der støder frontalt sammen med roc