Genbrugspladser tager imod dagrenovation

Borgere, som på grund af snevejret ikke har fået hentet deres dagrenovation, kan fra tirsdag 16. februar midlertidigt aflevere den på genbrugspladserne i Assens Kommune.

Sne og lukkede veje besværliggør indsamlingen af dagrenovation og genbrugsaffald. Dagrenovation kan derfor midlertidigt afleveres på alle genbrugspladser i Assens Kommune. Foto: Assens Forsyning A/S.

Vinteren udfordrer indsamlingen
Det kraftige snevejr med fygning og tillukkede veje har den seneste tid udfordret indsamlingen af dagrenovation og genbrugsaffald i Assens Kommune. Flere steder har skraldebilerne ikke haft mulighed for at komme frem og andre steder er indsamlingen kraftigt forsinket.

Selvom Assens Forsyning A/S i samarbejde med Meldgaard Miljø A/S arbejder på højtryk for at indhente efterslæbet, bliver der fra tirsdag 16. februar og indtil situationen har normaliseret sig, midlertidigt muligt at aflevere dagrenovation på alle genbrugspladser i Assens Kommune. Samtidig oprettes der en midlertidig modtageplads på Haarby Renseanlæg, som er beliggende Strandgade 100.

Midlertidig tilladelse
”Indholdet i genbrugsbeholderen tager vi altid imod på genbrugspladserne, men det gør vi ikke med dagrenovation. I den konkrete situation, hvor vintervejret udfordrer os alle, har vi derfor søgt og modtaget midlertidig tilladelse fra Assens Kommune til at modtage og håndtere dagrenovation på genbrugspladserne,” siger drifts- og affaldschef Søren Rasmussen.

Borgere og husstande med beholdere, der ikke er tømt, kan dermed aflevere indholdet inden for genbrugspladserne normale åbningstider. Modtagepladsen på Haarby Renseanlæg holder åbent fra kl. 07.30 til 15.30.

Se også pressemeddelelsen Vinteren udfordrer indsamlingen af renovation og affald.

• Assens Forsyning A/S er ansvarlig for, at borgerne i Assens Kommune får bortskaffet deres affald på en miljømæssig og forsvarlig måde
  • Meldgaard Miljø A/S udfører som renovatør den praktiske indsamling af dagrenovation og genbrugsaffald for Assens Forsyning A/S
  • Den seneste tids snevejr og kraftige fygning har ført til, at flere skraldebiler er kørt fast i driverne samt at flere borgere og husstande ikke har fået hentet deres dagrenovation og genbrugsaffald
  • Fra tirsdag 16. februar tilbyder Assens Forsyning A/S med tilladelse fra Assens Kommune derfor, at dagrenovation kan afleveres på genbrugspladserne
  • Læs mere om, hvordan vintervejret påvirker tømningen af dagrenovation og genbrugsaffald på www.assensforsyning.dk

Ikke alle steder i Assens Kommune kan skraldebilerne komme frem, og indsamlingen er derfor forsinket. Foto: Assens Forsyning A/S.

Skovvej 2B

Assens Forsyning A/S er en virksomhed, der professionelt og kompetent varetager opgaverne på vand-, spildevand- og affaldsområdet.

Vi arbejder hver dag på at skabe fremtidens løsninger på forsyningsområdet, og derfor tror vi på tæt dialog og samarbejde med vores kunder.

Vi er derfor altid interesserede i at høre dine gode ideer til, hvordan vi sammen kan skabe fremtidsorienterede og bæredygtige løsninger.

Samtidig er det af høj prioritet for os, at vore kunder oplever os som en kundeorienteret og kommunikerende virksomhed med et dygtigt og serviceminded personale.