Genbrugspladser lukker for private

Assens Forsyning A/S lukker fra mandag 16. marts til og med søndag 29. marts alle sine genbrugspladser for private. Tilmeldte erhvervskunder kan fortsat bruge pladserne i Assens, Haarby og Vissenbjerg.
For at undgå at mange mennesker mødes og coronavirus eventuelt spreder sig, lukker Assens Forsyning A/S fra mandag 16. marts til søndag 29. marts alle sine genbrugspladser for private. Foto: Assens Forsyning A/S.

CORONA: Som følge af risikoen for smitte med coronavirus lukker Assens Forsyning A/S fra mandag morgen 16. marts til og med søndag 29. marts alle sine genbrugspladser for private. Der vil fortsat være åbent for erhvervskunder og håndværkere, som har tilmeldt sig ordningen. Det vil der på pladserne i Assens, Haarby og Vissenbjerg – og det inden for de normale åbningstider.

”Torsdag besluttede vi som følge af de nationale retningslinjer at lukke genbrugspladserne i Glamsbjerg, Tommerup og Aarup, der ikke tager imod erhvervsaffald. Da vi i disse tider gerne vil undgå at folk samles i større forsamlinger, følger vi nu den praksis og de tiltag andre affaldsselskaber har taget, og lukker helt for besøg af private,” fortæller drifts- og affaldschef, Søren Rasmussen, som tilføjer at lukningen også gælder for de pladser, der har døgnåbne zoner til modtagelse af have- og emballageaffald.

Der er indtil videre normal afhentning af dagrenovation og genbrugsaffald i Assens Kommune og anden kritisk infrastruktur som for eksempel levering af vand samt håndtering og rensning af spildevand, er heller ikke påvirket.

Fakta – Assens Forsyning A/S…

• har ansvaret for, at borgerne i Assens Kommune får bortskaffet affaldet på en miljømæssig og forsvarlig måde,
  • står for indsamlingen af dagrenovation, genbrugeligt affald samt driften af kommunens genbrugspladser,
  • indsamler årligt cirka 10.500 ton dagrenovation – hvoraf cirka 3.000 ton emballageaffald bliver bragt til sortering med henblik på genanvendelse,