Gedigen dansk kvalitet og moderne produktion udløser prestigefyldt pris til vestjysk virksomhed

Det lå bestemt ikke i kortene, at Aubo på 33 år skulle vokse sig til en millionforretning, der i dag beskæftiger 85 dygtige medarbejdere og sælger sine kvalitetsprodukter i både ind- og udland.

Men vestjysk flid – og en god portion stædighed – har givet pote. Og det bliver nu også belønnet af DI Midt Vest, som giver årets Initiativpris til Aulum-virksomheden, der med 24 Aubo-forhandlere spredt over hele landet og en stor eksport til især Norge driver en blomstrende forretning. Der er fortsat årlige vækstrater på 15%, flere butikker på vej i Danmark og planer for yderligere ekspansion på det svenske marked.

- Det er vestjysk mentalitet, når det er bedst. En driftig mand, Jens B. Bertelsen, så muligheder og forfulgte dem, i øvrigt sammen med hele familien. Og samtidig har denne familieejede virksomhed formået at holde fast i de gode dyder: ikke vækst for enhver pris – kun ”sund vækst”, her hvor et ejerskifte er i gang. Aubo er med til at vise, at kvalitetsprodukter både kan designes og fremstilles i Danmark. Også i fremtiden, siger Claus Arberg, som er formand for DI Midt Vest.

Aubo Production A/S har opnået succes med den gedigne kvalitet på deres køkkenelementer, som bliver produceret og samlet i hallerne i Aulum og sendt direkte ud til opsætning i hjem i ind- og udland. Virksomheden sætter en ære i at være ordholdende. Det gælder også i forhold til medarbejderne, hvor virksomheden er rollemodel i forhold til det særlige danske arbejdsmarkeds tradition for, at arbejdstagere og arbejdsgiver aftaler sig til rette.

- Den ’danske model’, hvor virksomheder og deres medarbejdere bliver enige om spillereglerne, handler grundlæggende om tillid og fælles ansvar. Det er i høj grad det, der driver vores særlige evne til at producere alskens produkter i verdensklasse. Aubo er et klasseeksempel på, hvordan det skal gøres, og det er en vigtig grund til, at de i år modtager Initiativprisen, siger DI’s regionale formand, Claus Arberg.

Adm. direktør Torben Andersen ejer i dag 25% af virksomheden og har sat gang i udviklingen af de digitale kompetencer og i automatisering af virksomhedens produktion. Det øger konkurrenceevnen og mulighederne for fleksible og hurtige løsninger til gavn for kunderne. Torben Andersen håber, at Initiativprisen kan være med til at give endnu flere dygtige folk lyst til at komme at arbejde for ham.

- Vi er meget stolte over at modtage Initiativprisen i DI Midt Vest. Det er et skulderklap, som, jeg også håber, vil give genlyd i området. Det går nemlig rigtig godt for os, men både vi og mange andre virksomheder mangler nemlig dygtige folk, hvis vi skal kunne blive ved med at følge med den stigende efterspørgsel, vi oplever. Initiativprisen kan være med til at give os en positiv kant, når vi konkurrerer om at tiltrække gode medarbejdere, siger adm. dir. i Aubo, Torben Andersen.

Overrækkelse af initiativprisen

Sammen med Hernings borgmester, Lars Krarup, overrækker formand for DI Midt Vest, Claus Arberg, Initiativpris 2018 til Aubo Production A/S. Det sker i Aubos lokaler i Aulum tirsdag den 23. oktober kl. 12.15. Pressen er velkommen og kan tilmelde sig hos nedenstående kontaktpersoner.

Med DI Midt Vests Initiativpris 2018 er Aubo Production A/S en af i alt 19 kandidater til DI's nationale Initiativpris, der overrækkes af H.K.H. Prins Joachim på DI's årlige konference for små og mellemstore virksomheder til januar i Industriens Hus i København.

Yderligere oplysninger kan fås hos chefkonsulent Michael Jul-Nørup Pedersen, mail: mjnp@di.dk, tlf.: 2924 7009 eller pressekoordinator Jonas Forup Stubkjær, mail: jofs@di.dk, tlf.: 2830 1544

Virksomhederne har talt: Midt- og Vestjylland er Danmarks bedste erhvervsområde3.9.2018 21:30Pressemeddelelse

Ringkøbing-Skjern stormer stilsikkert ind i erhvervsvenlighedens top-53.9.2018 21:30Pressemeddelelse

Ringkøbing-Skjern Kommune springer hele 18 pladser frem i DI´s måling af erhvervsvenligheden på tværs af landet, Lokalt Erhvervsklima. Dermed lander Ringkøbing-Skjern på en flot samlet 5.-plads, og det er den højeste placering, kommunen har opnået i de ni år, undersøgelsen er lavet. Claus Arberg, som er formand for DI Midt Vest, har svært ved at få armene ned. - Det er den bedste nyhed i lang tid, at Ringkøbing-Skjern med stormskridt har arbejdet sig op af listen og ind på en flot samlet 5.-plads i Lokalt Erhvervsklima i år. Hatten af for det flotte resultat, siger formand i DI Midt Vest, Claus Arberg. Blot sidste år, hvor Ringkøbing-Skjern lå på en 23.-plads, satte kommunen som mål at komme i top-5. Men de havde nok ikke forestillet sig, at det skulle gå så stærkt. - Det er super stærkt gået af Ringkøbing-Skjern kommune. De satte sig et mål, arbejdede stålsat på at nå det og kan allerede et år efter se det mål nået. Det sender et tydeligt signal, også til landets øvrige kommuner, om a

Danmarksmesteren i dialog med virksomhederne er nu vestjysk3.9.2018 21:30Pressemeddelelse

Der er stor fremgang for erhvervsklimaet i de vestjyske kommuner, Holstebro, Lemvig og Struer. Det viser den seneste måling af erhvervsvenligheden på tværs af landets kommuner, DI’s Lokalt Erhvervsklima, som laves en gang om året. Struer springer 14 pladser til en 36.-plads, der er deres bedste nogensinde. Lemvig går 12 pladser frem til en 13.-plads, som også er deres hidtil bedste, og Holstebro forbedrer sin placering med to pladser og bliver nr. 12. Og det høster roser over hele linjen fra formanden for DI Midt Vest, Claus Arberg. - Det har nu gennem flere år stået klart, at vi kan noget helt særligt her i det midt- og vestjyske. Vores kommuner har konsekvent fået flotte tilbagemeldinger fra vores virksomheder, og trods intensiveret konkurrence fra landets øvrige kommuner, synes succes at avle mere succes. Jeg er så stolt over, at vi i fællesskab – virksomheder og kommuner – har formået at gøre et fremragende erhvervsområde endnu bedre, siger Claus Arberg. Og i år er der ekstra god g

Ni år i Danmark, 23 år gammel – og Årets lærling er allerede kulturbærer16.4.2018 08:15Pressemeddelelse

Årets lærling i DI Midt Vest er først og fremmest dygtig. Han scorer topkarakter på skolen og løser sine arbejdsopgaver med stor omhu. Samtidig er han allerede blevet kulturbærer i sin virksomhed, Plastix A/S i Lemvig. Han hedder Krasimir Deyanov Petrov – blandt venner ’Kris’ – er født i Bulgarien for snart 23 år siden, og han har boet i Danmark i ni år. Siden februar har han kunnet kalde sig industritekniker.

Virksomhederne i Midt Vest mangler hænder og hoveder – og de sidder selv med en del af nøglen til at løse udfordringen12.4.2018 16:10Presseinvitation

Vær med, på Erhvervstræf i DI Midt Vest, når vi stiller skarpt på, hvordan områdets virksomheder kan være med til at løse den voksende udfordring med mangel på arbejdskraft – og blive bedre til at fortælle om sine succeser. Kristian Jensen tager bl.a. pulsen på dansk økonomi, giver sine bud på løsninger på vores udfordringer og sine indspark til, hvad der gør Midt- og Vestjylland til noget særligt.