Gastronomisk ildsjæl går sammen med Coop ind i Catering Danmark

Torben Klitbo, der grundlagde restaurant- og fødevarevirksomheden Cofoco, bliver medejer af Catering Danmark, sammen med Coop og familien Færch.

Catering Danmark er en af de hurtigst voksende virksomheder inden for levering af måltider, festmad, måltidskasser og frokostordninger. Tidligere i år indgik Coop en aftale med de hidtidige ejere, Færch & Co. Kapital, om at købe halvdelen af selskabet. Nu tager de to ejerselskaber Torben Klitbo med som partner.

”Torbens erfaringer som gastronomisk iværksætter og inspirator taler for sig selv, og han bliver en stærk garant for hele virksomhedens gastronomiske kvalitet”, siger bestyrelsesformand for Catering Danmark Mogens Aaby.

”Som virksomhedens kreative chef vil Torben sikre udvikling af nye produkter og løsninger til både catering- og detailmarkedet, og vi er enormt glade for at få en kapacitet som ham som partner i realiseringen de meget ambitiøse mål, vi har i selskabet,” siger Jens Visholm, bestyrelsesmedlem i Catering Danmark og koncerndirektør i Coop.

”Med mit engagement i Catering Danmark kan jeg forfølge min vision om at sikre god mad til mange mennesker.  I denne konstellation får jeg det som en fisk i vandet, idet jeg skal arbejde gastronomisk kreativt med både kokketeams og den bredere konceptudvikling – og samtidig er der en ejerkreds med et klart strategisk sigte og en kompetent organisation til varetage det løbende salg og drift”, udtaler Torben Klitbo.

Fra begyndelsen af oktober kan kunderne møde de første produkter fra Catering Danmark i Coops butikker. Herefter er ambitionen at komme med række nye produkter inden for færdig tilberedt mad af høj kvalitet og andre løsninger, der gør hverdagen lettere og mere smagfuld for danskerne.

Catering Danmark driver Kokkens Hverdagsmad(måltidskasser leveret til døren), Kokken & Co. (frokostløsninger til virksomheder), samt Kokken & Jomfruen, Brunchtid og Smageriet (selskabsmad og brunch til mindre selskaber).

Yderligere information:

Bestyrelsesformand Catering Danmark, Mogens Aaby, Færch & Co. Kapital, 4045 5370

Bestyrelsesmedlem Catering Danmark, Jens Visholm, Coop, 5221 4000

Kreativ Chef Torben Klitbo, 2144 0231

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation. Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn. Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier. Alle børn fortjener en god barndom Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme o