gamigo’s fællesskab planter mere end 110.000 nye træer gennem Eden Reforestation Projects

Den tyske spillegigant gamigo, ejet af svenske MGI Group, er stolte af at kunne meddele, at deres fællesskab har nået endnu en milepæl i at få plantet træer gennem deres faste samarbejde med Eden Reforestation Projects - På blot tre måneder voksede samarbejdet til en ny milepæl takket være den generøse støtte fra spillerne

I september 2021 annoncerede gamigo, at dette partnerskab ville blive gjort permanent, og at spillerne kunne støtte naturbevarelses kampagnen via deres charity website. Mellem slutningen af september og december 2021 blev der indsamlet midler gennem de generøse bidrag fra gamigos fællesskab til at plante mere end 110.000 nye træer.

Ved at købe velgørenhedspakker til udvalgte gamigo-spil bliver spillerne belønnet med genstande i spillet. Takket være bidrag fra gamigo-spillere kan de frivilige i Eden Reforestation Projects plante nye træer i de berørte regioner i verden og modtager takket være denne støtte en rimelig vederlag for deres værdifulde arbejde.

Samarbejdet med Eden Reforestation Projects er en del af gamigo-gruppens og moderselskabet MGI's initiativ til at øge bevidstheden om bæredygtighed blandt spillerne og støtte dette gennem yderligere initiativer.

Yderligere aktiviteter i gamigo omfatter bl.a. at opretholde CO2-neutralitet for hele koncernen.

Du kan finde flere oplysninger om Eden Reforestation Projects og detaljer om de deltagende spil på deres charity website. Der kan købes pakker til følgende spil hos gamigo:

• Aura Kingdom
  • Desert Operations
  • Echo of Soul
  • Fiesta Online
  • Grand Fantasia
  • Last Chaos
  • Rift
  • Shaiya
  • Trove
  • Wargame 1942
  • WolfTeam

Spillere af de ovennævnte titler opfordres til at tjekke regelmæssigt, da disse pakker forventes at blive ændret med tiden.

Om Eden Reforestation Projects
Eden Reforestation Projects bekæmper aktivt klimakrisen, idet de genopretter skovsystemer ét træ ad gangen og genopretter de ødelæggende virkninger af skovrydning. Og hvert eneste træ, der plantes, tjener til at beskytte, forsyne, nære og opretholde alt liv. Men det arbejde, der udføres af Eden Reforestation Projects, genopbygger også samfund. Fair lønninger og en forpligtelse til at opbygge færdigheder og beskæftigelse for kvinder og enlige forældre er med til at forhindre, at landmændene sælger sig selv eller deres familier som slaver for at overleve. mere om Edens arbejde rundt om i verden: https://edenprojects.org/

Om gamigo group
gamigo-gruppen er en af de førende udgivere af online- og mobilspil i Europa og Nordamerika. Gruppens mangfoldige spilportefølje omfatter free-to-play-spil som Fiesta Online, Trove og Aura Kingdom og mobilspil som Fantasy Town og Heroes of Twilight. Med mere end 400 ansatte er gamigo-gruppen en af de største aktører i spilindustrien. Ud over sine tyske lokationer i Hamborg (hovedkvarter) og Berlin har gamigo-gruppen også afdelinger i Austin og Bellevue (USA) og i Seoul (Sydkorea). Ud over gamigo AG omfatter koncernen datterselskaberne gamigo Inc., der opererer under navnet "WildTangent", gamigo US Inc. gamigo Publishing GmbH, Aeria Games GmbH og KingsIsle Entertainment, Inc. Gamigo-koncernen stræber efter at vokse både naturligt og gennem opkøb. Siden 2013 har den foretaget mere end 25 opkøb, herunder titler, spil og teknologivirksomheder samt individuelle spilleaktiver. gamigo-gruppen er en del af Media and Games Invest (MGI). Få mere at vide om gamigo-gruppen på https://corporate.gamigo.com/. Få mere at vide om MGI på https://mgi-se.com/.

Information om PR Nordic

PR Nordic
Njalsgade 76

Følg pressemeddelelser fra PR Nordic

Flere pressemeddelelser fra PR Nordic

Spilsuccess fra Aalborg høster stor opmærksomhed og ros i udlandet5.4.2022 08:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Aalborg - den 5. april 2022 - Historien om det Aalborg producerede computerspil Arcadia Fallen er i den grad historien om "det lille lokomotiv der kunne". Siden det Aalborgensiske spil udkom til PC tilbage i november, har Arcadia Fallen indenfor sin genre, været det mest omtalte spil til dato på verdensplan. Ligeledes har spillet også været et af de mest omtalte danske spil i nyere tid i udlandet. Flere medier har udover flotte anmeldelser også tildelt den danske success Arcadia Fallen priser og hæder, der roser spillet til skyerne. Arcadia Fallen er efterfølgende udkommet til Nintendo Switch, hvilket har givet et yderligere skub, da Nintendo koncernen selv valgte at tildele spillet ekstra god fokus. Fremtiden vil også kigge i retning af mulig udgivelse til yderligere spilplatforme.