GamerzClass

GamerzClass lander stor millioninvestering og ny bestyrelse

GamerzClass glæder sig over at have rejst ny millionkapital fra global venturekapitalfond – og erhvervsprofiler. I runden deltog også eksisterende investorer. Samtidig opruster gamervirksomheden med ny bestyrelse. Oprustningen sker som led i strategien om at blive verdens største online gaming-platform, der driver masterclasses inden for gaming og e-sport.

Undervisnings- og gaming-platformen GamerzClass har rejst 1 million dollars i en ny investeringsrunde ledet af venturefonden Bumble Ventures. I investeringsrunden deltager bl.a. den London-baserede virksomhed TrueSight Ventures, Vækstfonden samt fhv. General Partner hos Index Venture Ben Holmes, der har været aktivt involveret i at bygge de største spilbrands lige nu – nemlig Playfish, King og Supercell. Desuden deltager fhv. vicedirektør i TDC Group Kathrine Stampe Andersen og CEO i Autobutler Christian Legêne i runden. Samtidig indtræder Kathrine Stampe Andersen samt Hampus M. Nordenskjöld i bestyrelsen, mens Managing Partner i Bumble Venture, Daniel Nyvang sætter sig i formandsstolen.

Victor Folmann, CEO & medstifter udtaler:

”Vi meget stolte over at vi har rejst den her flotte millioninvestering og ikke mindst været i stand til at rekruttere lige netop den her personkreds til bestyrelsen. Det er et drømmescenarie: På kort tid har vi været i stand til at bygge en e-sports forretning op på tværs af 140 lande. Vi har rettighederne til undervisning med nogle af verdens største professionelle gamere. Tallene er i al beskedenhed imponerende, både i industrien og i GamerzClass. Nu skal vi have taget casen til næste niveau. Det kræver frisk kapital, erfarende erhvervsprofiler og et stærkt hold. Det er alt sammen på plads nu, og vi er alle både meget stolte og glade i dag”.

Ifølge Victor Folmann, er planen nu at bevæge sig mod en mere moderne abonnementsløsning frem for modellen med éngangskøb. Tidligere har hele virksomhedens forretningsmodel været centreret omkring deres enkeltstående kurser, men med den nye investering har GamerzClass altså planer om at tilbyde en komplet og personlig løsning til sine brugere, som gennem platformen får adgang til en bred vifte af indhold. Det tæller alt fra videoer og personlige samtaler med nogle af verdens bedste e-sportsspillere til guides og værktøjer til at følge med i egen udvikling

Daniel Nyvang, ny bestyrelsesformand og Managing Partner i Bumble Ventures fortsætter:

”Vi er sikre på, at GamerzClass har potentialet til at blive pionerer inden for den globale gaming-industri, og at de kan hæve barren for brugen af uddannelsesindhold inden for spilverdenen. Det skyldes ikke mindst det drive og den kæmpe erfaring, som teamet har fået samlet. Igen og igen har Victor & team imponeret med produkter, ydelser og løsninger, som ikke er set før. Det er stærkt gået, og jeg glæder mig til det fortsatte samarbejde”.

Kathrine Stampe Andersen, nyt bestyrelsesmedlem, investor og fhv. vicedirektør i TDC Group uddyber:

Det er med stor glæde, jeg har accepteret udnævnelsen, og ser meget frem til samarbejdet. Spilverdenen og abonnementsløsninger er i massiv vækst, og det går kun én vej: Op. GamerzClass skiller sig dog ud her ved at have nogle meget interessante indholdsrettigheder på plads. GamerzClass er således ikke kun attraktive for gamere verden over, men også for den traditionelle enterprise-industri og abonnementsforretning inden for hhv. telco-, medier- og underholdning, der altid er på udkig efter nyt, værdifuldt indhold. Med min baggrund inden for dette ser jeg meget frem til at bistå GamerzClass på rejsen frem.

Bestyrelsen er valgt på ekstraordinær generalforsamling i august 2020.

Om GamerzClass:

• Stiftet i 2018
  • Udtaget til 500 Startups i San Francisco – kun tre andre danske virksomheder er kommet gennem nåleøjet
  • Har partnerskaber med bl.a. Red Bull, North, Fnatic og OG
  • Kunder i over 140 lande, og mere end 30.000 brugere
  • Ledende undervisningsplatform indenfor esport i Europa og Asien

Jonas Rosbech
CMO & Co-Founder @ GamerzClass

jr@gamerzclass.com

Information om GamerzClass

GamerzClass
Nørrebrogade 45E, kl.
2200 København N

GamerzClass er en gaming-virksomhed, der sælger og distribuerer online kurser indenfor esport med de største esport-stjerner både nationalt og internationalt.

Følg pressemeddelelser fra GamerzClass