JP Vagt

Galopbane hyrer vagter til at håndhæve coronaregler: Dialog er afgørende

I bestræbelserne på at overholde myndighedernes retningslinjer har Klampenborg Galopbane hyret et vagtfirma til at håndhæve coronareglerne. God dialog har været nøglen til en behagelig håndhævelse.
Der er fokus på den gode dialog, når vagterne fra JP Vagt håndhæver coronareglerne på Klampenborg Galopbane. Foto: PR.

Mens opgaven med at håndhæve krav om mundbind flere steder er overladt til medarbejdere og personale i butikker og institutioner, har Klampenborg Galopbane overladt opgaven til vagtselskabet JP VAGT. Ifølge Christian Bagge, der er kommerciel manager på Klampenborg Galopbane, har man blandt andet benyttet vagter for at sikre en tryg afvikling af arrangementer, men også af hensyn til medarbejderne på galopbanen.

– Vi mener, at det ville være for stort et ansvar at overlade til tjenerne og vores ungarbejdere at håndhæve coronareglerne. Hvis vi ikke overholder reglerne, kan det i værste fald betyde aflysninger af løb. Samtidig er det en opgave, der kan kræve meget af medarbejderne de få gange, hvor gæster ikke følger anvisningerne, og den situation, vil vi ikke sætte vores ansatte i, siger Christian Bagge.

Under efterårets løb har vagterne blandt andet mindet gæsterne om, at man skal have mundbind på, når man forlader sin plads samt sikre god afstand og afvise folk fra lukkede områder.

Trænede mundbindssmil foran spejlet

JP VAGT er ifølge Christian Bagge særligt godt klædt på til at løse opgaverne med håndhævelse af corona-reglerne.

– De er ikke en flok unge i start tyverne, der er autoritære i kraft af deres store muskler. JP Vagt har en professionel og venlig autoritær fremtoning og er gode til at gå i dialog med de meget få, der lige skal mindes om, at vi ikke har lavet reglerne og derfor heller ikke kan bøje dem for deres skyld, siger Christian Bagge.

Den gode dialog er ifølge Benjamin Buchvald, der er ansvarlig for JP VAGTs indsats på Klampenborg Galopbane, nøglen til en god oplevelse for både gæster og vagter. Opgaven bød dog på en speciel udfordring:

– Jeg bruger mit smil meget, når jeg løser vagtopgaver og går i dialog med folk. Det kan jeg jo ikke med mundbind på, så jeg stillede mig foran spejlet og øvede mig i at smile og udstråle imødekommenhed med mundbind. Jeg har opdaget, at hvis jeg laver et overdrevent smil inde bag mundbindet, kan man se på mine øjne, at jeg smiler, og så har jeg også fokus på at slappe af i skuldrene. De to greb betyder meget for ens udstråling, siger Benjamin Buchvald.

Nye opgaver venter efter corona

Ifølge Benjamin Buchvald har gæsterne på Klampenborg Galopbane hele året været gode til at overholde reglerne.

– De få, der glemmer at få mundbindet på igen, når de forlader deres plads, bliver forfjamskede og skynder sig at tage det på, når de får øjenkontakt med os og ser, at vi peger på vores eget mundbind, siger Benjamin Buchvald.

Når corona og de dertilhørende tilskuerbegrænsninger igen slipper grebet om Danmark, kan Benjamin Buchvald se frem til at få flere kollegaer til Klampenborg Galopbane, hvor JP VAGT fortsætter arbejdet til løbsdage og derby.

Kontakter

JP VAGT er et veletableret vagtfirma med base i København, som servicerer hele Sjælland. De er et autoriseret vagtfirma, der tilbyder sikkerhed til en bred vifte af kunder, bygninger, institutioner og forretningsområder, for at beskytte både medarbejdere, personale eller varer. www.jpvagt.dk

Billeder

Information om JP Vagt