Galileo giver stor støtte til SuperHalfs Serien

SuperHalfs serien som består af de prestigefyldte løb i Lissabon, Prag, København, Cardiff og Valencia har fået en ny og præcis hovedsponsor.
CPH Half er en del af den nye SuperHalfs serie, der har fået Galileo som hovedsponsor. (Foto: Sparta)

Det Europæiske GNSS-agentur (GSA) og SuperHalfs er glade for at meddele, at Galileo - EU's globale navigationssatellitsystem – bidrager med stor støtte til den internationale halvmaratonserie, og vil blive den præsenterende partner. Nyheden kommer imens tusindevis af løbere forbereder sig på, at planlægge deres løberejse over kontinentet.

Galileo er Europas uafhængige, civile og gratis system bag de lokationstjenester, som milliarder af mennesker bruger hver dag i smartphones, biler, fly, fitness trackers og forskellige andre enheder.

Galileo-konstellationen er resultatet af et hidtil uset samarbejde og nytænkning imellem Europæiske medlemsstater, industrier, små og mellemstore virksomheder og forbrugerfællesskaber. I kraft af SuperHalfs er et lignende innovativt og samarbejde opstået imellem de Europæiske byer Lissabon, Prag, København, Cardiff og Valencia.

Når Superhalfs Serien starter i Lissabon i næste måned, bydes der velkommen til tusinder af løbere, samt millioner af tilskuere både ude til løbene og hjemmefra via den globale dækning. Prag er vært for anden etape, før kursen sættes mod København, over Nordsøen til Cardiff, og slutter af i det varme klima i Valencia i oktober.

"En af kerneværdierne for SuperHalfs er at åbne nye horisonter for løbere, ligesom Europa gør ved at levere timing og lokationstjenester igennem Galileo, Europas civile globale navigationssatellitsystem", siger Carlo Capalbo, SuperHalfs stiftelsesmedlem

Interessen for SuperHalfs Serien har overgået alle forventninger, da tre ud af de fem events allerede er meldt udsolgt, og de sidste to forventes også at blive det, efter en stor stigning i antallet af internationale deltagere.

Tusindevis af løbere fra hele verden har allerede oprettet et virtuelt SuperRunner-pas, og er begyndte at planlægge deres rejse, forud for det første løb i Lissabon den 22. marts. Mange vil bruge Galileo-aktiverede enheder, når de planlægger deres deltagelse, f.eks. ved brug af kort apps, eller når de sporer deres fremskridt i træningen med en lokationsbaseret fitness tracker.

”SuperHalfs Serien samler folk, der allerede forstår vigtigheden af ​​nøjagtig positionering og timing i monitoreringen af ​​sportspræstationer. Til hvem vi også ønsker at videregive meddelelsen om, at denne præcision også leveres af Galileo, Europas globale navigationssatellitsystem, og allerede er tilgængelig i deres ure, smartphones eller wearables. Vi ser frem til at se SuperHalfs-løbere løbe og vinde med Galileo”, siger Pascal Claudel, konstitueret direktør for Det Europæiske GNSS-agentur.

Mens de almindelige tilmeldinger til EDP Lissabon halvmarathon, Sportisimo Prag halvmarathon og Cardiff University Cardiff halvmarathon er udsolgt, kan løbere stadig sikre sig en plads igennem begivenhedernes velgørenhedspartnere.

Flere oplysninger om serien

SuperHalfs er en serie af verdens førende halvmaratons i henholdsvis Lissabon, Prag, København, Cardiff og Valencia. Den nye serie giver løbe-entusiaster mulighed for at påbegynde deres eget løbe-eventyr, og blive belønnet for deres indsats med eksklusive fordele, såsom garanteret start, merchandise, stempler i deres SuperRunner-Pas og en særlig SuperMedalje, når de har gennemført alle fem løb inden for 36 måneder.

Alle begivenhederne er IAAF Road Race Gold-mærket eller foregår på IAAF verdensmesterskabs-ruter. De er certificeret af AIMS eller er blevet tildelt en 5-Stjernet Road Race-standard af Det Europæiske Atletikforbund. Derudover har flere af løbene i SuperHalfs-gruppen  lagt rute til en verdensrekord.

Mere info om Superhalfs her

Mere info om Galileo

GSA er EU’s agentur, der er ansvarlig for styring af operationer, sikkerhed og tjenesteydelse for Europas globale navigationssatellitsystem, Galileo og EGNOS.

Galileo leverer især forbedret timing og lokationstjenester, takket være deres unikke funktioner, såsom signalgodkendelse for at forebygge fupnumre, ekstra frekvenser for bedre nøjagtighed i bymiljøer, og service med høj nøjagtighed til mere krævende applikationer.

Milliarder af brugere anvender allerede Galileo i deres mobile enheder og wearables, og drager fordel af bedre lokationsydelse. www.Usegalileo.eu

Løbskontakter

Kundespørgsmål - yourjourney@superhalfs.com