Sam Partner A/S

G. Funder foretager opkøb i Avenue A/S

Vejlevirksomheden G. Funder fortsætter sin opkøbsstrategi og køber alle de immaterielle rettigheder i engrosvirksomheden Avenue, der forhandler beslag, skruer og hulbånd til super- og byggemarkeder.
G. Funder, der siden 1901 har haft hovedsæde i Vejle, foretager nu opkøb i grossistvirksomheden Avenue i Hasselager. Foto: PR.

Siden 1973 har Avenue handlet med befæstningsartikler til både privat og professionelt brug. Firmaet har 8.800 forskellige varenumre og en bred kreds af kunder blandt super- og byggemarkedskæder i Danmark og Skandinavien. I begyndelsen af 2016, måtte virksomheden i Hasselager ved Aarhus kapitulere og begærede sig konkurs.

Nu har G. Funder, der er en del af koncernen Sam Partner A/S, underskrevet en aftale om at opkøbe rettighederne til Avenue-varemærket, undervaremærker samt andre immaterielle rettigheder. Vejlevirksomheden vil senere foretage en grundig gennemgang af varebeholdningen og overtage de mest brugbare partier.

– Avenue er en meget interessant virksomhed for os, fordi den henvender sig til præcis de samme målgrupper, som vi allerede har et tæt samarbejde med. Der er en masse synergi at hente ved at føje Avenue-varemærket til vores produktserier. Vi skal udvikle Avenue og cementere det som et kvalitetsprodukt hos forbrugere i hele Europa, forklarer Michael Duus, administrerende direktør i Sam Partner og G. Funder.

G. Funder begyndte tilbage i 1901 som rebproducent og udviklede sig med tiden til en engrosforretning med fokus på koste og børster. For under et år siden købte virksomheden konkurrenten Friedberg Denmark, og nu er tiden kommet til endnu en gang at udvide porteføljen.

– Nu har vi drevet G. Funder i et år, og vi har fået en helt fantastisk start. Kunderne har vist en enorm loyalitet og har hjulpet os i gang. Man kan se på regnskabet, at det er gået over al forventning. Det giver selvfølgelig blod på tanden i forhold til at udvide sortimentet i G. Funder. Vi skal bare fortsætte derudaf, siger en stolt Michael Duus.

Michael Duus
Administrerende direktør, Sam Partner
md@sampartner.dk

Billeder