G. Funder får ny topchef

Bo Westberg er tiltrådt som adm. direktør for grossistvirksomheden G. Funder
Bo Westberg er fra 1. november ny adm. direktør for grossistvirksomheden G. Funder. (Foto: Claus Kunckel)

Bo Westberg, 58 år, er fra 1. november adm. direktør for grossistvirksomheden G. Funder, der sælger bl.a. rengøringsartikler, malingsprodukter samt VVS- og elartikler til byggemarkeder og detailhandelen.

Bo Westberg kommer senest fra en stilling som direktør og partner i det strategiske kommunikations- og reklamebureau FXA, men han har et indgående kendskab til salg og produkter til teknik- og byggesektoren. Blandt andet har Bo Westberg været salgs- og eksportchef hos plastrørsystemproducenten Nordisk Wavin, direktør for Wavins baltiske aktiviter og direktør for elmaterielproducenten Jo-El, der i dag er en del af Schneider Electric.

Hos G. Funder skal Bo Westberg bruge sin brede erfaring til at udvikle den 117 år gamle virksomhed, som er i gang med en omfattende udbygning af sit produktsortiment.

G. Funder har siden årsskiftet været et selvstændigt datterselskab i stål- og teknikkoncernen Lemvigh-Müller.

G. Funder
Grossistvirksomheden G. Funder sælger bl.a. rengøringsartikler og -midler, reb, måtter samt VVS- og elartikler til byggemarkeder, supermarkeder, farvehandlere og isenkræmmmere. Sortimentet omfatter ca. 4000 varenumre, men er under stærk udbygning. G. Funder blev købt af Lemvigh-Müller i 2017 og er i dag et selvstændigt datterselskab i stål- og teknikkoncernen.
www.gfunder.dk

Lemvigh-Müller
Lemvigh-Müller er Danmarks største stål- og teknikgrossist med cirka 1300 ansatte. Virksomheden har 23 håndværkerbutikker, tre centrallagre, flere produktionsafdelinger og forhandler mere end 300.000 varenumre inden for seks forretningsområder. Desuden driver Lemvigh-Müller en omfattende teknisk kursusvirksomhed.
www.lemu.dk