Charlotte Mandrup

Fyring eller karrierefængsel kan forløse din 3. karriere

Ledelsesrådgiver og bestsellerforfatter, Charlotte Mandrup, er aktuel med ny bog

Der går et sug igennem det danske samfund, hver gang fyringsrunderne rammer en landsdækkende tv-station, når en radiostation lukker, eller en legetøjskæde går konkurs. For vi bliver ikke bare triste over, at danske kulturinstitutioner må skære ind til benet eller at den folkekære Fætter BR må dreje nøglen om til sit slaraffenland i plastik og pap. Vi bliver også mindet om, at vores personlige jobsikkerhed ikke nødvendigvis knytter sig til en fastansættelse, og at morgendagens arbejdsmarked ikke vil ligne det, vi kender i dag. Vi bliver mindet om, at den eneste, der kan tage ansvar for dit arbejdsliv og din glæde i hverdagen, er dig selv.

Med det personlige ansvar, følger der heldigvis også nye muligheder. Og det er dem den anerkendte ledelsesrådgiver og bestsellerforfatter, Charlotte Mandrup, har skrevet om i sin nye bog “MIG A/S - sådan skaber du din 3. karriere”. Den henvender sig til alle de mennesker, der midtvejs i livet enten står uden job, eller føler sig fanget i et karrierefængsel, hvor hverdagen går med at tjene til næste ferie, næste afdrag på boligen eller bare føles som et stresset sprint mod weekenden. Bogen er skrevet til alle dem, ikke bare trænger til et håndfast skub, men også til konkrete anvisninger for, hvordan man kan gribe sit arbejdsliv an på ny.

“Alt for mange højtkvalificerede individer tror stadig, at iværksætteri er forbeholdt de unge, de nyuddannede eller dem, der har en Ole Opfinder i maven. Men livet som selvstændig er en oplagt mulighed for dem, der har passeret de 45 år, og som nu er klar til at tage deres fremtidige karriere op til revision,” siger Charlotte Mandrup. “Når vi ikke længere skal have faste feriedage, betalt barns sygedag eller har brug for et fasttømret netværk af kolleger, som vi kan sparre med, kan vi åbne døren ind til et nyt og mere fleksibelt arbejdsmarked. Og vi kan fylde tilværelsen med opgaver, der ikke kun baserer sig på pligt og penge, men også på lyst og meningsfylde.”

Med bogen “MIG A/S - sådan skaber du din 3. karriere” deler Charlotte Mandrup ikke bare generøst ud af sin store erfaring om selvstændig virksomhed, potentielle fejltrin og faldgruber. Hun er vigtigst af alt konkret og handlingsanvisende i sine råd. “Karrieren igennem er de fleste mennesker tilbøjelige til at vælge jobs, uden egentlig at vælge dem. Vi forelsker os i en jobbeskrivelse, en ny titel eller en lønforhøjelse, men vi har ikke nødvendigvis taget stilling til, om jobbet vi siger ja til er det job, der vil give os den største personlige og professionelle tilfredsstillelse,” siger Charlotte Mandrup.

Derfor anviser forfatteren ikke kun, hvordan man starter sin egen virksomhed, men også hvordan man finder hen til en langvarig tilfredsstillelse i jobbet frem for en kortlivet fascination af en ny titel. Som selvstændig skal du finde hen til dit Sweet Spot: “The Sweet Spot er det krydsfelt, hvor der er overlap mellem dine personlige behov, dine faglige kompetencer og et behov i verden. Det er den service, ydelse eller opgave som alene du kan tilbyde, og som verden vil betale for,” forklarer Charlotte Mandrup. “Det er vigtigt, at du ikke deponerer hele din identitet i det job, der ikke længere er dit, eller hos de kolleger, du ikke længere skal dele hverdag med. Med denne bog får du redskaberne til at se forskellen på de opgaver, du har løst som fastansat, og de muligheder, der er åbner sig for dig, som selvstændig.”

Udover pressebilleder er bogen er vedlagt som pdf fil.

For yderligere information, interviewforespørgsler eller kopi af bogen kontakt: cm@charlottemandrup.com

Pressetekst af Sine Gerstenberg, april 2019

Information om Charlotte Mandrup

Charlotte Mandrup
SVANEMØLLEVEJ 16

20425628http://www.charlottemandrup.com

Kort om “MIG A/S - sådan skaber du din 3. karriere”

-      Charlotte Mandrup er ledelsesrådgiver, bestsellerforfatter og foredragsholder og tager imod klienter i både Vejle og København.

-      MIG A/S - sådan skaber du din 3. karriere er hendes 8. bog om ledelse og det moderne arbejdsliv, men modsat hendes øvrige bøger sætter den bog særligt fokus på iværksætteri og selvstændig virksomhed for de +45-årige, for kvinder og for afskedigede senioransatte.

-      MIG A/S - sådan skaber du din 3. karriere er handlingsanvisende, konkret og overskueligt opbygget, så læseren hurtigt kan komme fra tanke til handling; fra arbejdsslave eller arbejdsløshed, til arbejdsglæde og iværksætteri.

-      MIG A/S - sådan skaber du din 3. karriere udkommer den 8. april 2019 og kan købes i boghandlere landet over og på https://www.arnoldbusck.dk/boeger/management/mig. Prisen er kr. 229.

Følg pressemeddelelser fra Charlotte Mandrup