Frugt- og grøntprisen: Årets nominerede er fundet

Hvert år stiller Landbrug & Fødevarer skarpt på de bedste frugt- og grøntafdelinger i landet. Og særligt i år er der butikker, der fortjener at blive hædret. For de har været med til at holde hjulene i gang og formået at holde et højt niveau i en svær tid.

- Det har været et udfordrende år for landets dagligvarebutikker. Efterspørgslen har været enorm og leverancerne har ikke altid slået til. At det er lykkedes dagligvarekæderne at holde varer på hylderne er imponerende, siger Lærke Lund, jurymedlem og chefkonsulent hos Landbrug & Fødevarer.

I år har prisen haft en ekstra dimension i år. Tryghed har været et ekstra parameter. Det handler ikke længere kun om at inspirere kunderne, men også at forsikre dem om, at der er hvad de har brug for i butikken.

- Dagligvarebutikkerne har under krisen tilbudt noget normalitet i danskernes hverdag. Samtidig har vores nominerede formået at se ud over logistikken og have øje for det sanselige. Og det er klogt af dem, for ofte har kunderne ikke en reel plan for måltidet, men handler impulsivt og reagerer på de indtryk de får i butikken, understreger Lærke Lund og sender et stort tillykke til de nominerede.

Årets nominerede i kategorien Discount er

ALDI, Thisted

Lidl, Dirch Passers Allé, Frederiksberg

REMA 1000, Fårevejle

Årets nominerede i kategorien Super-/hypermarkeder er

Mad&Vin, Magasin, Kbh K

MENY, Fredericia

SPAR, Teglholmen, Kbh SV

Bag prisen står Landbrug & Fødevarer, Dansk Gartneri, Foreningen Plan Danmark og Produktionsafgiftsfonden for frugt og gartneriprodukter.