Fremtidens program for Coop-medlemmer er klar

1,6 million medlemmer tager nu hul på fremtidens kommunikation, som Coop har premiere på. Med programmet får medlemmerne en lang række nye fordele, der gør det nemmere og mere enkelt at handle i de 1200 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma samt i Coops 2 online butikker på Coop.dk

Omdrejningspunktet er en ny app, CoopMedlem, som medlemmerne kan hente til deres telefon. Konkret betyder det bl.a. disse nyheder for medlemmerne:

De kan betale med deres telefon i butikkerne

De får bonus som de kan betale med året rundt

Hver dag får de tre nye bud på dagens aftensmad på telefonen samt masser af tips og ideer

Direkte kommunikation mellem de lokale butikker og medlemme

”Dette er begyndelsen på en rejse, der kommer til at forandre kontakten mellem os og vores kunder på en måde, der gør hverdagen lettere for medlemmerne,” siger koncerndirektør Jan Madsen, Coop.

På sigt vil appen erstatte den trykte tilbudsavis, og den vil give medlemmerne langt mere individuelle tilbud – ud fra deres behov – end man har set før.De medlemmer, der kun ønsker at benytte deres plastic medlemskort som hidtil, vil fortsat kunne det.

Medlemmerne af Coop modtog sidste år 669 millioner kr. i medlemsfordele i form af point og rabatter. Coop forventer at anvende et tilsvarende beløb i det nye program.

Yderligere information: Koncerndirektør Jan Madsen, 5159 3838

Coop siger farvel til dåser20.7.2018 09:24pressemeddelelse

Tomater og de fleste andre former for konserves skal fremover ikke længere være emballeret i metal-dåser i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma. Som led i Coops nye emballagestrategi skifter Coop dåserne i sine egne varemærker, Änglamark og Coop, ud med såkaldte bricks, der primært består af fibre (pap/papir). De første varer er allerede i butikkerne nu. Og i løbet af de kommende 12 måneder vil de fleste emballager være skiftet ud til de nye, langt mere bæredygtige udgaver. ”Med et årligt salg på mere end 12 millioner dåser, vil det formentlig være det emballage-skifte i dansk dagligvarehandel, der har størst betydning for miljøet i mange år,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Den store miljømæssige fordel er, at man skifter fossile materialer, der ikke er fornybare, ud med fibre, der let fornys. Dertil kommer, at der betydelige klimamæssige besparelser, når varerne skal distribueres fra emballageproducent til fødevareproducent, fra producent til lagre, og fra l