Fremtidens program for Coop-medlemmer er klar

1,6 million medlemmer tager nu hul på fremtidens kommunikation, som Coop har premiere på. Med programmet får medlemmerne en lang række nye fordele, der gør det nemmere og mere enkelt at handle i de 1200 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma samt i Coops 2 online butikker på Coop.dk

Omdrejningspunktet er en ny app, CoopMedlem, som medlemmerne kan hente til deres telefon. Konkret betyder det bl.a. disse nyheder for medlemmerne:

De kan betale med deres telefon i butikkerne

De får bonus som de kan betale med året rundt

Hver dag får de tre nye bud på dagens aftensmad på telefonen samt masser af tips og ideer

Direkte kommunikation mellem de lokale butikker og medlemme

”Dette er begyndelsen på en rejse, der kommer til at forandre kontakten mellem os og vores kunder på en måde, der gør hverdagen lettere for medlemmerne,” siger koncerndirektør Jan Madsen, Coop.

På sigt vil appen erstatte den trykte tilbudsavis, og den vil give medlemmerne langt mere individuelle tilbud – ud fra deres behov – end man har set før.De medlemmer, der kun ønsker at benytte deres plastic medlemskort som hidtil, vil fortsat kunne det.

Medlemmerne af Coop modtog sidste år 669 millioner kr. i medlemsfordele i form af point og rabatter. Coop forventer at anvende et tilsvarende beløb i det nye program.

Yderligere information: Koncerndirektør Jan Madsen, 5159 3838

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.