Fremtidens internationale fodboldstjerner samles på Amager i denne weekend

Efter to års pandemipause står Crowne Plaza Copenhagen Towers atter i front som hovedsponsor, når grønsværen på Kastrup Boldklubs baner fra fredag d. 19. til søndag d. 21. august danner underlag for den UEFA-godkendte ungdomsinvitationsturnering Crowne Plaza Elite Cup. Partnerskabet har løbet siden 2014 og er nu forlænget frem til og med 2023.

Foto: PR/IFK Göteborg

Tottenham, Atalanta, Malmø FF, FC København og listen fortsætter. Det skorter ikke på kendte klubnavne, når Crowne Plaza Elite Cup sparkes i gang denne weekend, hvor i alt knapt 25 internationale hold stiller til kampstart. Til gengæld vil spillernavnene nok være ukendte for de fleste – men kun nogle år endnu. Der er nemlig tale om et elitestævne for ungdomshold fra nogle af Europas og Nordens mest toneangivende klubber på både drenge- og pigesiden.

Turneringen organiseres af Kastrup Boldklub, og siden 2014 har Crowne Plaza Copenhagen Towers – som ejes og drives af Bellagroup, været hovedsponsor. Som en del af aftalen huser hotellet i Ørestad en stor del af de udenlandske deltagere og sørger for forplejning og godt værtskab, mens de unge er på udebane for en stund.

”Bellagroups mangeårige sponsorat har skabt et stærkt grundlag for, at stævnet løbende er vokset. Og vi er stolte og glade for den fornyede aftale med vores eksisterende hovedsponsor, der har en værdi på op imod 1. mio. kr.,” udtaler stævneansvarlig, Allan Knudsen.

Om partnerskabet udtaler General Manager på Crowne Plaza Copenhagen Towers, Jens Frank-mikkelsen:

”Selvom vi er en del af et stort, internationalt brand, er det for os vigtigt, at vi som lokal virksomhed er med til at tage et aktivt medansvar for at dyrke sports- og kulturlivet i vores nærområde. Samtidig har vi på vores hotel et stort fokus på at være de bedst tænkelige værter for sportshold i alle afskygninger – lige fra talentniveau i fodboldens verden til nogle af klodens bedste esportsteams, for blot at nævne et par eksempler.”

Kamptider, billetsalg og øvrig praktisk information omkring Crowne Plaza Elite Cup 2022 kan findes på www.kastrup-elite.dk

Foto: PR/IFK Göteborg
Mange af de udenlandske deltagere skal bo hos turneringens hovedsponsor, Crowne Plaza Copenhagen Towers. Foto: PR

Venuedelen består af kongres- og mødedestinationen Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tællerbl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og LEGO World.

CIFF henter ny direktør fra beautybranchen3.8.2022 10:04:07 CEST | Pressemeddelelse

Med solid erfaring i at navigere forbrugs- og handelsmønstre under forandring på både startup- og corporate niveau i beautybranchen, skal Sofie Dolva fremover drive og udvikle messer, brandsamarbejder og nye forretningsben hos CIFF – Copenhagen International Fashion Fair. Dolva kommer fra en stilling som salgs- og marketingdirektør i den danske tech haircare-virksomhed LULAB, og har tidligere været business unit director i den internationale beautygigant L’Oreal.

3 mio. kr. på højkant: Nu afgøres verdensmesterskaberne i FIFA i København29.7.2022 06:33:00 CEST | Pressemeddelelse

Mens mange har brugt sportssommeren på at følge den danske cykelsucces på de franske landeveje, har et andet højspændt drama fra allerøverste hylde udspillet sig i vores hovedstad. Til den første udgave af FIFAe Finals i Bella Arena har verdens bedste esports-fodboldspillere i ugevis kæmpet om ultimativ hæder og millioner af præmiekroner. Lørdag d. 30. juli står det største slag af alle.

Vildt Tour-syn fanget på video: Cykelklædte klatrere byder rytterne velkommen til København i 76 meters højde30.6.2022 07:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Da løbsleder Christian Prudhomme tirsdag åbnede det internationale pressecenter og Tourens midlertidige, Københavnske hovedkontor – den såkaldte ’permanence’ - i Bella Center, markerede det nærliggende AC Hotel Bella Sky begivenheden med fire klatrere, som udførte et halsbrækkende, lycraklædt stunt fra toppen af det ikoniske hotel. Happeningen gentages under fredagens enkeltstart i den danske hovedstad.